Skocz do zawartości

vectra b, nie odpala po krótkim postoju(15min)


Gość lisek81

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lisek81

Witam, jestem nowy na tym forum,ale mam nadzieję że tu uzyskam jasną odpowiedż.Otóż mam problem moja vectra b 1999 1.6 16v,(po lifcie) nie odpala po krótkim postoju(ok 10-15min), rozrusznik ładnie kręci, ale autko nie odpala.Muszę czekać aż silnik całkowicie ostygnie i wtedy pali ,,na strzał,, Pomóżcie proszę!!!:-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny mogą być dwie

1 uszkodzony czujnik temperatury który podaje za niską temperaturę do ECU i silnik jest zalewany paliwem

 

2 uszkodzony zawór EGR daje objawy trudnego uruchomianie silnika, ale można temu zaradzić naciskając w czasie kręcenia rozrusznikiem na gaz, jeśli odpali najlepiej zawór zaślepić.

 

na wszystkie Twoje pytania są poradniki, jak sprawdzić czujnik temperatury i jak poradzić się z EGR wszystko jest w dziale Opel a dokładnie na modelu Astra G

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lisek81

EGR wymieniałem pół roku temu bo szarpał(problem zniknął)lecz był on od używany od rozbitej vectry, ale będę szukał w tym temacie. Tylko pytanko gdzie szukać ten czujnik temp. i który to jest bo słyszłem że w tym modelu są trzy...

 

I jeszcze jedno mam pęknięty wężyk który idzie do regulatora ciśnienia paliwa, czy to może mieć wpływ?(zakleiłem go na razie). Może zadaję głupie pytania ale jestem trochę zielony, więc pytam bo żaden mechanik nie potrafił mi pomóc, według nich silnik pada, z tym że po odpaleniu chodzi jak laleczka...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Tylko pytanko gdzie szukać ten czujnik temp. i który to jest bo słyszłem że w tym modelu są trzy...

 

Na termostacie, od strony filtra powietrza. Wtyczka koloru niebieskiego, 2 piny.

 

I jeszcze jedno mam pęknięty wężyk który idzie do regulatora ciśnienia paliwa, czy to może mieć wpływ?(zakleiłem go na razie).

 

Sam regulator moze miec wplyw, to ze wezyk pekniety nie spowoduje ze nie da sie uruchomic silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lisek81

Ok, dzięki a więc zabieram się za sprawdzenie EGR, czujnika temp, oraz regulatora ciśnienia paliwa. Trochę to potrwa bo muszę złapać kumpla, który mi trochę w tym pomoże, ale jak będę już miał wyniki to się odezwę. Dzięki panowie za pomoc oby POMOGŁO!!! :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze któryś z czujników indukcyjnych, a raczej ich okablowanie, ale ja bym stawiał na czujnik temperatury chyba

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lisek81

Witam, Panowie co prawda nie sprawdzałem jeszcze EGR,czujnika temp.oraz regulatora, ale wczoraj miałem ten problem (2 razy) z odpaleniem silnika i spróbowałem kilka razy przekręcić stacyjkę do zapłonu nie kręcąc rozrusznikiem, po kilku przekręceniach auto odpaliło. Na moje myślenie może to być problem ze stacyjką, lub pompa paliwa(która słabo ciągnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy ). Jak myślicie? Bo może tu jest przyczyna?

 

Oczywiście nie podważam waszych porad bo na pewno znacie się lepiej ode mnie, tylko pytam czy jest taka możliwość???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Z tego co ja wiem to w MPI (wielopunkt) pompa rusza razem z silnikiem, dlatego jej nie slychac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lisek81

Ok, rozumiem ale czy to możliwe żeby pompa nawalała lub stacyjka?

Bo mimo że jej nie słychać to może po przekręceniu kluczyka coś naciąga paliwa i dlatego czasami odpala?

 

Pytam bo jestem zielony w temacie, a nie chcę wymieniać Egr, czujnika i reduktora bo są to jakieś koszty, a może się okazać że problem jest właśnie tutaj.

 

Sorki że was męcze, ale wczoraj po udanej próbie odpalenia na ciepłym trochę dało mi to do myślenia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

jesli robi Ci jaja na cieplym to mozesz sprobowac podlaczyc pompe na krótko, fioletowy przekaznik odpowiada za pompe.

 

Dajesz go na krotko (zwierasz spinaczem) i pompa pracuje non stop, jesli odpali od strzalu to moze byc to pompa.

 

a nie chcę wymieniać Egr, czujnika i reduktora

 

EGR wystarczy sprawdzic czy nie stoi w pozycji otwarty i czy pracuje bez zaciec.

Czujnik wystarczy pomierzyc, musi miec odpowiednie rezystancje przy danej temperaturze.

regulator i pompa - sprawdzic cisnienie paliwa na listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania