Skocz do zawartości

problem z obrotami i samozapłonem


Gość elvis98765

Rekomendowane odpowiedzi

Odkopię trochę temat :-?

 

Samozapłon jest wynikiem tylko i wyłącznie nagaru w komorze spalania,

 

jest to proces długotrwały i nie zrobi się nagar w przeciągu miesiąca czy dwóch, silnik latami pracuje nad swoim nagarem.

 

Temat samozapłonu u mnie cały czas nie daje mi spokoju. Mam ten problem odkąd mam Vectrę. Samozapłon był przed rozebraniem silnika i nadal jest po remoncie (komory wyczyszczone z nagaru).

 

Zauważyłem ciekawa już zależność... w wilgotne dni, gdy np. mży, zjawisko samozapłonu występuje bardzo często, natomiast w suche, słoneczne i ciepłe, na 10 wyłączeń silnika samozapłon zdarzy się raz może mniej :-? ... sugerowało by to że gdzieś, coś reaguje na wilgoć.

 

Kolejnym przypadkiem gdzie dochodzi do samozapłonu jest rano, gdy wyciągam autko z garażu, silnik wtedy pracuje na podwyższonych obrotach - wiadomo, bo zimny - i gdy po wyjechaniu zgaszę silnik (bo muszę zabrać kluczyki żeby zamknąć garaż), wtedy skubaniec też "kichnie" :-?

 

Jedyne co zaobserwowałem dziwnego w pracy silnika to że gdzieś w okolicach przepustnicy (od prawej strony, stojąc przed silnikiem) coś syczy, jakby lewe powietrze łapał ale nie mogę dojść skąd gdyż wsio jest ciasno podłączone i uszczelnione :-|

 

Jakaś podpowiedź była by pomocna :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewłaściwa ciepłota świec zapłonowych też może być przyczyną samozapłonu. Tyle, że w wypadku silników na wtrysku jest to mało realne o tyle, że w momencie odcięcia napięcia nie jest podawane ani paliwo ani iskra. W gaźnikowych było podawane paliwo więc jest to w pełni wytłumaczalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gaźnikowych było podawane paliwo

 

A zakładając że świece mają niewłaściwą ciepłotę, (mimo że są czyściutkie po wykręceniu) czy lejący się do komory olej (np. uszczelniaczami) może robić za "paliwo" ? ... Jakby nie patrzeć, olej silnikowy w jakimś stopniu też może być "palny", prawda ? :niepewny:

 

w wypadku silników na wtrysku jest to mało realne o tyle, że w momencie odcięcia napięcia nie jest podawane ani paliwo ani iskra.

 

W sumie logiczne ale niezależnie od zasilania LPG/PB w momencie wyłączenia wtrysku chyba jakaś resztka mgiełki na "wylocie" kolektora ssącego (okolice wtrysków) zostaje? W wyniku czego na takie kilka "kichnięć" wystarczy ? ... Czy może jest to jednak nie logiczne ? :-/

 

Świece mam NGK, zrobione na nich mam może z 4000km ... z tym że są "made in france" :-?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania