Gość elvis98765 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 witam mam mercedesa 190 2.0 bęzyna 88rok problem jaki mam to że od czasu do czasu lecz często silnik trzyma 2000 obrotów po wyłaczeniu stacyjki nastepuje samozapłon i silnik kulawo pracuje czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna .dziękuję za ewentualną pomoc [ Dodano: 2012-03-04, 15:10 ] chciałbym nadmienić że taka sytuacja ma miejsce bez względu na to czy jest goracy czy zimny   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Problem jest z tym że masz w mieszance paliwowo-powietrznej za dużo paliwa lub za mało powietrza. I dopalane jest jeszcze przez chwilę po wyłączeniu zapłonu. Zaobserwuj czy masz to na LPG czy na PB   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Powiem szczerze że sam mam często problem z samozapłonem po wyłączeniu stacyjki... szukałem przyczyny długo aż w końcu się poddałem. Znajomy podejrzewał że to co się dopala to olej nagromadzony w komorze przez przepuszczające uszczelniacze... aczkolwiek nie wiem czy coś takiego jest w ogóle możliwe   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elvis98765 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Problem jest z tym że masz w mieszance paliwowo-powietrznej za dużo paliwa lub za mało powietrza. I dopalane jest jeszcze przez chwilę po wyłączeniu zapłonu.Zaobserwuj czy masz to na LPG czy na PB nie ma to znaczenia tylko problem w tym że w mojej gwiazdce nie ma regulacji paliwa ani powietrza ale jeśli chodzi o tę mańke to mam stary filtr powietrza (a wiadomo co sie dzieje jak zapchamy swobodny przepływ powietrza ) może to skutkować taką reakcją dziekuje za pomoc jutro wywalę stary filtr [ Dodano: 2012-03-04, 21:55 ] w mercedesie 190 pod maską od strony kierowcy znajduje się taki koreczek z napisem KAT 1,2,3,4,5,.... N,S pod koreczkiem znajdują się oporniki można tym koreczkiem obracać i coś tam regulować TYLKO WŁAŚNIE CO I NA JAKIEJ SEKWENCJI MA SIĘ ON ZNAJDOWAĆ jedno co zdążyłem zauważyć to to że na,,N,,AUTO MULI TROCHE I GAŚNIE NA SKRZYŻOWANIACH ZWŁASZCZA NA GAZIE NATOMIAST NA ,,2,, auto ma lepsze przyspieszenie nie muli i jest lepiej tylko niechciałbym cos niechcacy zepsuć bo na przykład coś mi sie niechcący zjara czy ktos wie do czego ten koreczek służy żaden mechanik nie zna na to pytanie odpowiedzi   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18828 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 pod koreczkiem znajdują się oporniki można tym koreczkiem obracać i coś tam regulować TYLKO WŁAŚNIE CO Jest to selektor oktanowy który używa się do zmiany czasu zapłonu zależnie od używanej benzyny. Jeżeli używasz benzyny niskooktanowej wówczas przesuwasz w jedną stronę aby opóźnić zapłon, jeżeli wysokooktanowej w drugą aby przyspieszyć. Nie powiem Ci jak jest u Ciebie ale możesz poprzestawiać nic nie spalisz a znajdziesz miejsce najbardziej odpowiednie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Samozapłon jest wynikiem tylko i wyłącznie nagaru w komorze spalania, podczas normalnej jazdy nagar się rozgrzewa do takiego stopnia że po wyłączeniu zapłony i braku iskry powstaje zapłon i dopala pozostałości paliwa w dolocie, przestawienie zapłonu czy też nie prawidłowy skład mieszanki nie ma na to bezpośredniego wpływu jedynie długotrwała jazda ze złym ustawieniem zapłony lub zła mieszanką powoduje odkładanie się nagaru w komorze spalania, tak na chłopski rozum jak może silnik pracować jak pozbawiacie go iskry oraz paliwa poprzez wyłączenie zapłonu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18831 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 długotrwała jazda ze złym ustawieniem zapłony lub zła mieszanką A jest jeszcze jakaś możliwość powodująca samozapłon ? W sensie gdy jest pewność że skład mieszanki oraz ustawienie zapłonu jest dobre... Czy gdy silnik popija sobie oleju np. przez uszczelniacze i go spala... to temu zjawisku towarzyszy też nadmierna produkcja nagaru prawda? ...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 A jest jeszcze jakaś możliwość powodująca samozapłon ? W sensie gdy jest pewność że skład mieszanki oraz ustawienie zapłonu jest dobre... nie ma, jak pisałem wcześniej wyłączasz zapłon pozbawiasz silnik napięcia czyli świece wtryski etc nie działa, nagar w silniku jest tak rozgrzany że dopala pozostałości w dolocie i to jest obojętnie czy ta benzyna czy lpg Czy gdy silnik popija sobie oleju np. przez uszczelniacze i go spala... to temu zjawisku towarzyszy też nadmierna produkcja nagaru prawda? ... dokładnie tak jak piszesz, produkcja nagaru jest większa co można sprawdzić po wykręceniu świecy i obserwacji ile jest nagaru na elektrodach świec, nie zapominajmy że jest to proces długotrwały i nie zrobi się nagar w przeciągu miesiąca czy dwóch, silnik latami pracuje nad swoim nagarem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elvis98765 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 pod koreczkiem znajdują się oporniki można tym koreczkiem obracać i coś tam regulować TYLKO WŁAŚNIE CO Jest to selektor oktanowy który używa się do zmiany czasu zapłonu zależnie od używanej benzyny. Jeżeli używasz benzyny niskooktanowej wówczas przesuwasz w jedną stronę aby opóźnić zapłon, jeżeli wysokooktanowej w drugą aby przyspieszyć. Nie powiem Ci jak jest u Ciebie ale możesz poprzestawiać nic nie spalisz a znajdziesz miejsce najbardziej odpowiednie. wielkie dzieki problem znikł po przestawieniu ,,magicznego koreczka ,, obroty mam w normie samozapłon znikł kopnięcie w normie i nie gaśnie mi na gazie pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000 Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3320-problem-z-obrotami-i-samozap%C5%82onem/#findComment-18856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się