Gość kenedy78 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 podczas jazdy na biegu jałowym obroty wzrastają do1500.jak zatrzymam auto obroty normują się.i tak nonstop.co mu dolega? opel vectra b X20XEV   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Moim zdaniem tak powinno byc, wczesniej nie bylo tego? Sterownik podnosi obroty silnika podczas jazdy na biegu jalowym m.in po to aby silnik przy zmianie biegow nie przygasal. Po zatrzymaniu pojazdu obroty powinny zejsc na 800-900obr/min.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 szymon 1587cm3, masz rację, ale wydaje mi się że nie aż 1500   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenedy78 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 przy zmianie biegów obroty spadają do 1200.po zatrzymaniu około 800-900,ale wystarczy że auto się toczy na biegu jałowym obroty wzrastają do1500.jak auto toczyło by się przez kilometr to przez kilometr obroty będą 1500. i być tu mądry.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Mozesz zajrzec do przepustnicy i silniczka krokowego, ale nie sadze zeby sie cos diametralnie zmienilo   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kenedy78 Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 wszystko wyczyszczona i sprawdzone.ręce opadają.co dalej robić? sprzedać?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DSTT Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Witam. Sprawdź dokładnie lewe powietrze, tak na dolocie, jak i na wydechu, membranę serwa, czujniki temp. wody i instalację około-silnikową. Pytanie- jakieś błędy wyskakują? Jak nie to sprawdź bezpieczniki zasilające komp. zapł. (ECU).   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 czujniki temp. wody sprawdź bezpieczniki zasilające komp. zapł. (ECU). Jakaś nowa wiedza się szykuje. Prosiłbym o logiczne i techniczne wskazanie związku powyższych rzeczy z zachowaniem silnika, bo widocznie moja wiedza motoryzacyjna jest po prostu zerowa... W sprawie problemu: Czy ABS działa w pełni prawidłowo? Czy ECU nie wyrzuca błędu 0500? Zachowanie silnika wskazuje na czujnik prędkości pojazdu. Dane te ECU bierze ze sterownika ABS na podstawie danych czujnika lewego przedniego koła. Może ma przetarty kabelek lub zaśniedziałą wtyczkę?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 W przypadku XEV faktycznie powinno być ok 1200 przynajmniej u mnie tak jest Kolega DSTT może mieć rację z lewym powietrzem... np. przy łączeniu przepustnicy z kolektorem ssącym lub między ssącym a głowicą. Ewentualnie jeśli masz pęknięty kolektor wydechowy ( wręcz klątwa XEV`ek) może wywalać głupoty na sondę lambda a tym samym wzrost obrotów. W Twojej XEV już masz najprawdopodobniej kolektor ssący z tymi "magicznymi" klapkami... jak to badziewie się zawiesi to też mogą powstawać różne dziwne historie... aczkolwiek nie wiem czy powodowało by to takie zachowanie gdyż ja tego nie mam Co do obrotów, to przerabiałem podobny temat jak moja mama miała Seata Cordobę 1,4. Wsio było ok... a po wyczyszczeniu przepustnicy komp zgłupiał bo nagle przepustnica mogła "domknąć" się o te dodatkowe 0,5mm które wcześniej było zaklejone i przez to też podnosił do 1500obr... z tym że tu o dziwo pomogło odpięcie aku na całą noc i zrobienie na nowo nastawień przepustnicy Co do bezpieczników przy ecu... raczej wątpię -> jakby bezpiecznik siadł to by ecu nie miało w ogóle zasilania a tym samym by nie odpalił... Co do czujnika temperatury wody... nie bardzo rozumiem... jak jest walnięty, ecu może myśleć że silnik jest cały czas zimny i chodzić na ssaniu... ale wtedy w ogóle by na 900obr nie złaził   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18822 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DSTT Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Fakt- z tym czujnikiem popłynąłem, ale jaki problem go sprawdzić przy okazji elektryki silnika (czasem ma bardzo dziwne wartości). Przerabiałem te objawy w omedze i okazały się zaśniedziałe bezp. ECU, pęknięta membrana serwa i kolektor wydechowy. Może na początek wystarczy auto dobrze wysuszyć w ciepłym garażu? Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3307-wzrastaj%C4%85ce-obroty-opel-vectra/#findComment-18827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się