Gość izydor Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Witam Prosze powiedziec czy jest gdzies na forum opoisana wymiana uszczelniacza przegubu w berlingo 1,6 hdi 2008 Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Odkręcić śrubę piasty, uwolnić zwrotnicę, wyjąć półoś, wyciągnąć ze skrzyni a uszczelniacz wydłubać śrubokrętem. Nabić nowy uszczelniacz i poskładać do kupy. Uszczelniacz to standardowy simmering. Koszt uszczelniacza ok. 20zł. Ucieknie olej ze skrzyni, więc coś podłożyć trzeba pod otwór półosi i zaopatrzyć się w dużą strzykawkę i kawałek przewodu paliwowego żeby mieć możliwość uzupełnić olej.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izydor Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Dzieki za odpowiedz. mam jeszcze pytanieprzy dokrecaniu sa jakies odpowiednie siły( chodzi mi o klucz dynamometryczny) czy nie ma to znaczenia.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Ja osobiście na bazie Opla stwierdzam, że śruba półosi jest dowalana na max. Nieraz skakaliśmy z Grzesiem po kluczu, bo tak było dorypane że nie dało sie odkręcić. Myślę, że dokręcić bardzo mocno ale z wyczuciem starczy. Nie wiem czy dobrze, ale coś mi się kojarzy 140Nm.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izydor Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 ok dzieki , bierzemy sie do roboty [ Dodano: 2012-02-21, 11:33 ] Jeszcze jedno pytanie, czy wiadomo ile ma byc oleju w skrzyni? [ Dodano: 2012-03-01, 12:53 ] Wymieniłem uszczelniacz , tylko olej znowu sie saczy. Prawdopodobnie jest wyrobiony jest przegób wewnetrzny. Czy bardzo jest skomplikowana wymiana tego przegubu?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18284 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Zewnętrzny przegub jest zbijany - trzymając za półoś młotkiem gumowym uderzając schodzi po kilkunastu uderzeniach. Wewnętrzny o ile pamiętam jest tak samo.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18748 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izydor Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Czy powodem tych wycieków moze być problem ze skrzynią ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Osobiście uważam, że nie. Jeśli auto jest na 100% bezwypadkowe, czyli nie dostało w okolice koła czyli półoś nie popchneła wewnętrznego przegubu czyli obudowa skrzyni nie otrzymała żadnego uderzenia, to pozostaje jedynie wytarty przegub na wieloklinie. Inną koncepcją jest wziąć oryginalnego simera (w sensie wymiar zewnętrzny, grubość i wymiar wewnętrzny) i spróbować doszukać się w katalogu jakiegoś simmera z innego auta - wymiary zewnętrzne i grubość musi mieć taką samą, ale musiałby mieć wymiar wewnętrzny trochę mniejszy, np o 1mm. Wtedy po założeniu pomimo wytartego rowka w przegubie będzie w stanie to uszczelnić i odwlec w czasie konieczność wymiany przegubu na nowy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izydor Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Nie było bite, mam go od nowości. Słyszałem tylko ze jak łożysko w skrzyni jest zużyte to moze niszczyć simerng. Dlatego pytam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 No może, ale jest ale: 1. wylatane łożysko będzie słychać na takim zaawansowanym etapie jako pewien rodzaj wycia podczas jazdy, nasilający się ze wzrostem prędkości auta 2. na simmeringu muszą być ślady po elemencie, który go niszczy Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3247-wymiana-uszczelniacza-p%C3%B3%C5%82osi-berlingo-16-hdi-2008/#findComment-18761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się