Skocz do zawartości

Wymiana uszczelniacza półosi berlingo 1.6 HDI 2008


Rekomendowane odpowiedzi

Odkręcić śrubę piasty, uwolnić zwrotnicę, wyjąć półoś, wyciągnąć ze skrzyni a uszczelniacz wydłubać śrubokrętem. Nabić nowy uszczelniacz i poskładać do kupy. Uszczelniacz to standardowy simmering. Koszt uszczelniacza ok. 20zł. Ucieknie olej ze skrzyni, więc coś podłożyć trzeba pod otwór półosi i zaopatrzyć się w dużą strzykawkę i kawałek przewodu paliwowego żeby mieć możliwość uzupełnić olej.

 

Dzieki za odpowiedz. mam jeszcze pytanieprzy dokrecaniu sa jakies odpowiednie siły( chodzi mi o klucz dynamometryczny) czy nie ma to znaczenia.

 

Ja osobiście na bazie Opla stwierdzam, że śruba półosi jest dowalana na max. Nieraz skakaliśmy z Grzesiem po kluczu, bo tak było dorypane że nie dało sie odkręcić. Myślę, że dokręcić bardzo mocno ale z wyczuciem starczy.

Nie wiem czy dobrze, ale coś mi się kojarzy 140Nm.

 

ok dzieki , bierzemy sie do roboty

 

[ Dodano: 2012-02-21, 11:33 ]

Jeszcze jedno pytanie, czy wiadomo ile ma byc oleju w skrzyni?

 

[ Dodano: 2012-03-01, 12:53 ]

Wymieniłem uszczelniacz , tylko olej znowu sie saczy. Prawdopodobnie jest wyrobiony jest przegób wewnetrzny. Czy bardzo jest skomplikowana wymiana tego przegubu?

 

  • 2 tygodnie później...

Zewnętrzny przegub jest zbijany - trzymając za półoś młotkiem gumowym uderzając schodzi po kilkunastu uderzeniach. Wewnętrzny o ile pamiętam jest tak samo.

 

Osobiście uważam, że nie. Jeśli auto jest na 100% bezwypadkowe, czyli nie dostało w okolice koła czyli półoś nie popchneła wewnętrznego przegubu czyli obudowa skrzyni nie otrzymała żadnego uderzenia, to pozostaje jedynie wytarty przegub na wieloklinie.

Inną koncepcją jest wziąć oryginalnego simera (w sensie wymiar zewnętrzny, grubość i wymiar wewnętrzny) i spróbować doszukać się w katalogu jakiegoś simmera z innego auta - wymiary zewnętrzne i grubość musi mieć taką samą, ale musiałby mieć wymiar wewnętrzny trochę mniejszy, np o 1mm. Wtedy po założeniu pomimo wytartego rowka w przegubie będzie w stanie to uszczelnić i odwlec w czasie konieczność wymiany przegubu na nowy.

 

No może, ale jest ale:

1. wylatane łożysko będzie słychać na takim zaawansowanym etapie jako pewien rodzaj wycia podczas jazdy, nasilający się ze wzrostem prędkości auta

2. na simmeringu muszą być ślady po elemencie, który go niszczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania