Skocz do zawartości

Falujące obroty po nagrzaniu i telepanie silnikiem


Gość fubufan

Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam golfa 3, silniczek 1.4 ABD . rano gdy chce go zapalić bez odrobiny gazu nie ma szans, później pali już bez niczego. popracuje chwile na ssaniu, troszkę telepie budą i wszystko spożo dopóki się nie zagrzeje. Jak łapie 65-70 stopni zaczynają się cyrki tak jakby zaczynał się dusić tzn obroty spadają i falują w granicach 600-300 i tak zaczyna telepać budą ze można dostać zajoba. gasnąć nie gaśnie ale strasznie to drażni i jeszcze z rury zdaje się słychać lekkie "pierdzenie" jakby miał czkawkę. gdzie może być przyczyna?

szybciej nie miałem takiego problemu czasen zafalował ale dałem troszke gazu i wszystko wracało do mormy. problem nasilił sie po tych większych mrozach padł mi akumulator i pare dni auto stalo no i sie zaczeło. co mogło sie stać? z góry dzięki za pomoc ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pali na wszystkie jak dodaje gazu to wszystko jest w porządku, nie telepie i nie skaczą obroty zauważyłem że gdy zaczyna skakać to znika luz na lince tak jakby przepustnica sie cofała, generalnie podejżewam dwie rzeczy silniczek krokowy lub podstawę gaźnika metalowo-gumową jak sie na to zapatrujesz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Zalewa go - wykrec swiece i sprawdz jaki maja kolor, jesli sa czarne to sonda i czujnik temperatury do sprawdzenia i przy okazji tez nie zaszkodzi wyczyscic

 

silniczek krokowy lub podstawę gaźnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece już sprawdzałem i wszystko jest ok a czujnik odłanczałem jak był nagrzany i dalej falowały obroty, wszystko jest ok dopóki nie złapie temperatury. jak jeżdze jest wpożądku ale jak stoje i jest juz ciepły to obroty skaczą niezależnie od tego czy na luzie czy na biegu. kuzyn tez to niał w swoim golfie i tak wszystko wymieniał aż naprawił ale do dziś nie wie co było przyczyna

generalnie chodzi o te wolne obroty że tak faluja jak jest ciepły a nie chciałbym pakowac sie w niepotrzebne koszty i wszystko po kolei wymieniać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawę gaźnika spryskaj podczas pracy samostartem i zobacz czy nie będzie się wkręcał na obroty, jak będzie to ssie lewe powietrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem szczelność i jest ok wyczyściłem silniczek krokowy i pobawiłem sie sróbkami od obrotów falowanie jak na razie jest minimalne ale jeszcze jest ,zmierzyłem ciśnienie na baniakach i na trzech jest 12 a na jednym 11 z groszami jak myślicie czy to może być przyczyną że nim jeszcze telepie i troche szczela z rury jak sie nagrzeje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zauważyłem coś takiego że silniczek krokowy minimalnie sie porusza ale przy okazji ruszyłem wtyczka na czujniku temperatury wody a konkretnie jak nią ruszam w prawo i lewo to obroty sie zmieniaja a silniczek krokowy ma większy zakres działania, wymontowałem go i zauwazyłem że u podstawy (tam gdzie przychodzi uszczelka) idzie go przekręcić o jakieś 5 mm, jak myślicie czy to jest przyczyna moich kłopotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania