Gość 993cm3 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Panowie. Rozrząd z wariatorem zmiennych raz i z regulowanymi kołami wałków rozrządu. Etech zaleca stosowanie blokady wałków i czujnika zegarowego do ustawienia GMP+ później blokada wału. Problem mam taki, że nie dysponuje ani zegarem ani żadną blokadą, a mam silnik do podmianki w którym pasek jest dość luźno... kręcąc wałem nic nie blokuje się więc puki co chcę markerem zrobić "stałe" punkty na kołach zmienić pasek napiąć, obrócić wałem jak nic nie będzie blokować to moim zdaniem powinno być ok. Tylko się zastanawiam czy się już czasem o 1 ząbek nie przestawiły. A waszym? Czy bez blokad i czujnika da się zrobić? ( GMP można ustawić na kole zamachowym. Jest otwór rewizyjny w skrzyni, ale chcę to zrobić na wyjętym silniku... bo teraz ma wyjęty)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Skoro nie ma blokad, to albo je zrobić, albo skorzystać z trytytek. Blaszki 2 sztuki wsadzić jedną na górze drugą na dole między zęby wałków i zablokować aby nie wypadły. Wał ustawić jak należy, zrobić z blachy "L" z wywierconą dziurą i dokręcić blachę śrubą wału, żeby się nie przesunął. I tyle. Ewentualnie trytytkami złapać ze sobą koła rozrządu wałków i pilnować wału. Najlepiej ustawić przed zdjęciem paska wszystko na znaki, zblokować i dopiero zdejmować.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 993cm3 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Dziś zmieniłem pasek. Jako, że cecha GMP na kole wału korbowego może być brana pod uwagę tylko z boczną pokrywą pasków rozrządu (na pokrywie jest 2 cecha) zrobiłem sobie pi razy oko cechę na bloku silnika ustawiając tłok w 1 cyl na GMP. Markerem zaznaczyłem stałe cechy również dla wałków rozrządu tak aby wiedzieć w jakiej pozycji były. Zdjąłem pasek trochę sprężynki zaworowe pokręciły wałkami, ale dzięki cechom ustawiłem je w teoretycznie poprawnej pozycji, założyłem pasek (z pomocą ojca żeby nic się nie poprzestawiało ) naciągnąłem, wykonałem parę obrotów wału. Nie ma żadnej kolizji zawór-tłok więc zaryzykuję odpalić silnik ... ...Jeśli włożę silnik. W sumie już włożony tylko pozostało naprowadzić go do skrzyni, a to w moim wypadku jak wszystko inne nie jest łatwe (wyjmowanie i podmiana silnika dołem) bez dostępu do żurawia czy belki z wyciągarką. Akrobacji tysiąc pięćset z samochodowym podnośnikiem pod miską olejową.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się