Skocz do zawartości

Punto I 75 Szarpie


Gość Wielebny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wielebny

Mam problem z Punto 75 1996r 1,2 8v benzyna które dostałem od rodziny .

 

W aucie wymieniłem:

Cewki

Świece NGK

Przewody WN Bosh

Sonda Lambda

Czujnik temperatury (nie pokazywał na desce)

Wężyk podciśnienia.

Czyszczenie filterka przy pompie paliwa.

 

Po takim przeglądzie auto jeździło i zapalało nawet w niskim temperaturach. Zatankowałem do pełna na stacji Auchan i dolałem STP czerwonego do benzyny (tydzień po przeglądzie). Nie było żadnych problemów z autem. Po 2 dniach zaczęło lekko poszarpywać zaś po 3 dniach od tankowania jak dodaje gazu wyraźnie szarpie i strzela z rury wydechowej (też na luzie). Zauważyłem zależność taką ,iż jak oddaje lekko gazu auto przyśpiesza jedynie co to przy normalnym czy agresywnym przyśpieszaniu coś szwankuje. Jadąc autem w trasie ok 110km/h powyżej 3000 obrotów auto reaguje na gaz normalnie. Poniżej tej wartości lub ruszając szarpie (na ciepłym i zimnym).

 

Obecnie wyjeździłem już pół baku. I ponownie zajrzałem do filtra przy pompie paliwa- czy czasami brudy po pełnym baku i stp nie przytkały układu. Filtr był czysty a paliwo w baku nie było czarne. Przerwę przy elektrodzie ustawiałem od 0,85 do 0,95 i nic się nie zmieniało. Przewody WN dobrze i szczelnie przylegają do świec.

 

Dzisiaj byłem u mechanika który podłączył auto pod komputer (DELPHI) i nie było żadnych błędów czujników. Powiedział ,że musiał bym auto zostawić i by je rozbierał aż by do czegoś doszedł. Ale to już może kosztować bo to wygląda na awarie mechaniczną.

 

Auto stoi w garażu. Odpaliłem na zimnym po czym po 2 minutach (wstępnym rozgrzaniu) przycisnąłem gaz na maxa aż do docięcia. Z rury wydechowej wyleciała woda i nie wiem czy to przez wszechobecną aurę zimową wilgoć się zebrała w układzie wydechu czy to coś poważnego. Po przejechaniu się na ciepło przy przygazowaniu na max nic z tłumika nie wyleciało.

 

Po rozgrzaniu auta odłączyłem ręcznie wtrysk na 4 cylindrze - zgasło auto. Odłączając tylko na 1 cylindrze auto zgasło. Zaś odłączając na 2 lub 3 cylindrze chodzi troszkę gorzej lub bez zmian na biegu jałowym ale nie gaśnie.

 

Czy wtryskiwacze benzyny są uszkodzone czy to coś innego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankowałem do pełna na stacji Auchan

Myśle, że tu jest pies pogrzebany. Ja nie mam zaufania do stacji przy marketach.

Dla świętego spokoju kup butelkę denaturatu i wlej do zbiornika. Masz połowę więc w sam raz będzie. Denaturat wiąże wodę i pozwoli przepchać ją przez silnik. myslę, że to wina syfiastego i mocno ochrzczonego paliwa zawierającego dużo wody. Dobrze by było postawić auto w ciepłym garażu na noc, wlać denaturat, mocno autem wyhuśtać żeby sie porzadnie zmieszał z paliwem i rano po odpaleniu dać mu parę minut popracować, co by mógł przepalić to, co zalega w filtrze i przewodach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za środek. STP to firma. Głównie produkuje środki do czyszczenia układów wtryskowych itp. Z tego co kiedyś oglądałem na opakowaniu, to ma właściwości czyszczące ale nie wiążące wodę. Niby usuwa ją, ale zastanawiam się jak?

Denaturat rozbija wodę i wiąże ją powodując, że przedostanie sie ona przez silnik praktycznie bez śladu i szkody.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wielebny

Obecnie mam ustawioną przerwę w świecach an 0,95 (maxymalna dozwolona) i duużo gorzej . Auto nie ma mocy i strzela w rurę często. Powyżej 3000 obrotów jakoś jedzie. Więc denaturat nie pomógł. Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wielebny

dzisiaj zauwazyłem ,ze 3 swiece sa ngk BKR6E a 1 to BKR5EZ. Wygladaja identycznie. moga działac inaczej ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie moga. Ja się bardziej obawiam ,czy nie zaliczyłeś takiej wpadki jak ja... czyli podróbki NGK.

Prawdziwe NGK jest made in japan. Kade inne to chłam, te made in france również.

Temu pytam, czy masz jakiś stary komplet świec, bo warto z ciekawości zmienic.

 

PS

ani jednego ani drugiego modelu nie widzę jako sygnowanego do punto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania