Skocz do zawartości

EGR - Y20DTH - OPEL


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Wlasnie... Błąd 0400, nieprawidlowy sygnal EGR i tryb awaryjny. Wywalilem go, byl mocno zasyfiony i sie zacinal, wyczyszczony na blysk, pracuje bez oporów. Po montazu i skasowaniu bledu bylo dobrze przez 20km.... potem znow to samo.

 

W kolektorze dalej jest gnój, tak sie zastanawiam czy moglo cos podejsc pod grzybek i go nie domyka...

 

Chyba uszkodzenie elektryczne moge wykluczyc skoro dzialal 20km?

To dosc kosztowne ecobadziewie...

 

Y20DTH ma EGR elektroniczny, nie sterowany podcisnieniem przez zaworek jak w starszych X20DTL/DTH

 

Jutro wywale go jeszcze raz i obejrze dokladnie.... Jakies pomysly?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Myślę że cały kolektor trzeba by z gnoju wyczyścić będziesz miał pewność że do wyczyszczanego EGR-u nic się nie dostanie, w ASO Opel często proponują przegonienie autka tak by spalił wszystkie zaległości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalilem go, byl mocno zasyfiony i sie zacinal, wyczyszczony na blysk, pracuje bez oporów. Po montazu i skasowaniu bledu bylo dobrze przez 20km.... potem znow to samo.

 

Powtórz operację i może da się go przegonić a jak nie to całośc do czyszczenia, tak jak wcześniej pisałem fachowcy z Opla zalecają w tych samochodach od czasu do czasu przegonienie samochodu co przepali wszystko co mu zalega podczas emeryckiej jazdy :lol::lol: w najgorszym wypadku czeka Cie zakup nowego, kurde będzie bolało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

To nie moje cudo, ja sie w ecodiesla nie wpakuje :D Regenerowany 350zl, najtanszy nowy kolo 400zl, oryginal 1250zl :-/ A odradzalem mu diesla ze stajni opla...

 

Automux lubi miec asa w postaci parametrow ktore powinny trzymac poszczegolne elektroczesci. Masz cos moze do ww silnika i zaworu EGR?

 

Wywale go Grzesiu moze jeszcze dzisiaj i zobacze, oby znow sie tylko na czyszczeniu skonczylo....

 

Ciekawe czy ktos juz opanowal jakis patent na zaslepienie tego szajsu, ale chyba nie bo konstrukcja klopotliwa do zamkniecia przeplywu no i na allegro mozna juz kupic usluge polegajaca na wywaleniu EGR ze sterownika silnika....

 

EDIT;

 

EGR nie zyje, wyczyszczony, rozruszany wychuchany i po 20km wyciagam i znow zaciety - dlatego blad. Komp chce zamknac a zawor mechanicznie sie zatnie i kicha

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR 2.0 DTi 16V Y20DTH po 2000roku wtyk 4 pinowy.

Pin 1 zaworu - sygnał wejściowy z modulowaną szerokością impulsu z ECU silnika pin A14 (drugi schemat pokazuje mi B14)

Pin 2 zaworu - zasilanie 12V

Pin 3 zaworu - masa

Pin 4 zaworu diagnostyczny syganł zwrotny do ECU silnika pin A19 (drugi schemat pokazuje mi B19)

 

Okablowanie możesz sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

automux,

 

Dziekuje, jednak po wymontowaniu okazalo sie ze zawor znow stoi i sie zacina... wiec jest mechanicznie uszkodzony... Czekamy na regenerowany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Stary trzeba oddac, wysylasz swoj i dostajesz paczke za pobraniem z renerowanym. Niby za 3 dni ma byc u nas, zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Zawsze to taniej regenerowany napisz jak na nim będzie śmigało i czy stary oddajesz w cenie.

 

Ehhh, co prawda auto pracuje, bledow nie ma, trybow awaryjnych nie ma... EGR wyszedl nie 350zl a 500zl. Pan ktory przyjal stary stwierdzil ze jest uszkodzony elektronicznie, ze puscil jakis oring i ze siarka zniszczyla jego elektroniczna czesc.... tu chyba naciagnal prawde bo po czyszczeniu dzial dopoki znow nie stanal w pozycji otwartej (zacial sie, za duze luzy) Ecu chcial go domknac ale juz nie mogl i wywalil byka - tryb awaryjny.

 

Jest rok gwarancji, ale co z tego skoro w razie jakiegos uszkodzenia na gwaracji robi za polowe ceny? :D

 

Na koniec dopisze ze sposob naprawy polega na zepsuciu, bo bylo widac ze grzybek byl rozwiercony i nastepnie spawany i nie wiem czy bedzie taki szczelny po takim spawaniu... EGR mial byc max 3 dni po wyslaniu starego. Uszodzony byl wyslany w piatek i regenerowany trafil do nas w piatek.

 

Ogolnie to nie polecam, niby wszystko dziala, niby jest ok ale chyba jednak byloby lepiej pojechac i wywalic EGR calkowicie z ECU silnika (to tez kosztuje 500zl).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania