Gość lighter Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Witam!Proszę o pomoc w diagnozie usterki wskazania temperatury cieczy w silniku VAG 1.6 ABU.Kupiłem auto z tym silnikiem i od początku wskazania temperatury cieczy na zegarze wynosiły 70st.Wymieniłem termostat na zalecany do tego silnika,lecz to nie przyniosło rezultatu(dalej równe 70st.)Następnie wymieniłem czujnik na trójniku przy termostacie i w tej chwili temperatura dochodzi już do 80st,co wraz nie jest poprawną wartością.Wentylator załącza sie po osiągnięciu ok.83st.,więc troszkę za wcześnie,ale rzadko,więc wątpię,by miało to związek z problemem.Silnik nie wykazuje żadnych z typowych objawów uszkodzenia uszczelki pod głowicą.Do wymiany jest napewno nagrzewnica,bo choć przewody przy wejściu do niej są ciepłe,ta daje na nawiewy ledwo ciepłe powietrze,ale tego również nie traktuję jako przyczynę problemu.Nie sądze też,że to wina samego wskaznika,bo silnik jest ewidentnie niedogrzany(dość wysokie spalanie).Ostatnio sprawdzilem nawet poprawność umiejscowienia parownika LPG i wpięcia go w przewody obiegu cieczy i tu też jest ok.Z góry dziękuje za wszelkie porady odnośnie mojego problemu.Pozdrawiam forumowiczów!   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Nie wiem od kiedy masz te problemy ale myślę że jest to powód aktualnej temperatury powietrza, ja mam zasłonięte wloty powietrza do silnika i nie mogę go zagrzać do normalnej temperatury pracy, a termostat mam sprawny, powiem więcej nawet jak osiągnę 80 stopni to dmuchawa plus ogrzewanie na drugim biegu potrafi wychłodzić silnik, więc proponuję na eksperymenty poczekać aż temperatura się troszkę podniesie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Do wymiany jest napewno nagrzewnica,bo choć przewody przy wejściu do niej są ciepłe,ta daje na nawiewy ledwo ciepłe powietrze,ale tego również nie traktuję jako przyczynę problemu. A układ dobrze odpowietrzony jest ? czujnik na trójniku przy termostacie i w tej chwili temperatura dochodzi już do 80st, A może po prostu wskaźnik w liczniku jest walnięty... skoro wedle niego przy 83*C wiatrak Ci się załączył... Mimo wszystko zaczął bym od porządnego odpowietrzenia układu ja mam zasłonięte wloty powietrza do silnika i nie mogę go zagrzać do normalnej temperatury pracy, a termostat mam sprawny Jesteś pewien ? ... Ja też tak myślałem... zwłaszcza że termostat mam coś ponad 3 miesiące... a jednak się okazało że skubaniec za szybko się otwiera na postoju wskazówka jest mniej więcej delikatnie powyżej 80 a rura już dość ciepła się robi choć temp. otwarcia jest dopiero przy 92. termostat "vernet`a" (jako ciekawostkę dodam przypadek mojego kumpla -> astra c16nz, 5 termostatów, nówki sztuki fabrycznie niesprawne ) Dla porownania w Kadecie miałem "wahlera" i nawet przy -25 takich jaj nie miałem... wskazówka stała sztywno jak nie powiem co w okolicach 90*C a ogrzewanie nie raz musiałem w dół skręcać bo za ciepło było   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Grzes997 napisał/a: ja mam zasłonięte wloty powietrza do silnika i nie mogę go zagrzać do normalnej temperatury pracy, a termostat mam sprawny Jesteś pewien ? tak jestem pewien na 100%   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 tak jestem pewien na 100% A to przepraszam... choć i tak to trochę dziwne... można to zakwalifikować jako wadę tego samochodu ? ... Pytam... bo trochę przewrażliwiony jestem na punkcie termostatu i tektury przed chłodnicą zimą ... zawsze myślałem że to objaw jednak usterki   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Proponuję sprawdzić temperaturę z deski z temperaturą na VAG może wskaźnik nie być za dokładnie wyskalowany. Lub wsadzić termometr do zbiorniczka nawet taki co jest w multimetrze(tylko się nie poparzyć)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lighter Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Więc na początek odpowietrze układ,ale myslę też,że to może być faktycznie wina temperatury otoczenia.Dzięki za sugestie wszystkim! napisze o efektach!pozdrawiam!   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się