ArKos Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Lampy al'a TypeR Krótki tutorial jak w niedrogi sposób można przerobić przednie lampy aby przypominały te montowane w Civicu TypeR VI gen. który był produkowany tylko na Japonię. Tutorial dotyczy Civic w nadwoziu coupe i hatchback 3d. Wykonanie tej przeróbki wymaga ściągnięcia lamp więc lepiej sobie zaplanować czas bo autem nie da się przez jeden dzień jeździć. Co nam będzie potrzebne: * denaturat lub benzyna ekstrakcyjna (do kupienia w marketach budowlanych) * opalarka lub suszarka do włosów * klej do wklejania szyb (dostępny w sklepach motoryzacyjnych lub sklepach z lakierami samochodowymi) * farba czarny mat w spreju-najlepiej firmy Motip (sklepy motoryzacyjne, z lakierami samochodowymi, markety) * śrubokręt krzyżakowy * klucz '10 i '9 * gąbeczka do mycia naczyń z szorstką warstwą Trzeba zacząć od ściągnięcia zderzaka. W tym celu odkręcamy śruby trzymające zderzak do nadkoli, następnie odkręcamy 2 śrubki trzymające zderzak od spodu, a na koniec plastikowe spinki trzymające atrapę chłodnicy(jest ich siedem). Następnie odkręcamy lampy ( nie będę opisywał gdzie są śruby bo z tym każdy sobie powinien poradzić). Gdy mamy już odkręcone lampy, trzeba zabrać się do ich rozklejania (polecam zaopatrzyć się w opalarkę lub suszarkę do włosów, jednak opalarką będzie znacznie łatwiej). Musimy odkleić szybę lampy od tyłu więc rozgrzewamy opalarką klej na łączeniach i delikatnie, żeby nie połamać lampy podważamy śrubokrętem (jest to w sumie najbardziej pracochłonne zajęcie, więc polecam uzbroić się w cierpliwość bo pośpiech jest złym doradcą). Po rozklejeniu naszym oczom ukaże się coś takiego: Proszę się nie sugerować uszkodzeniami lampy bo przedstawiam to na starej uszkodzonej lampie gdyż podczas przeróbki lamp, które mam zamontowane nie wykonywałem zdjęć. Wyjmujemy tą część: Resztę zostawiamy w spokoju. Teraz należy zetrzeć tą srebrną warstwę. Najlepiej użyć do tego denaturatu lub benzyny ekstrakcyjnej wspomagając się gąbeczką do mycia naczyń (moczyć gąbeczkę w wybranym specyfiku i szorstką warstwą zmyć srebrną farbę). Po usunięciu srebrnej farby malujemy element kilkoma cienkimi warstwami czarną farbą (mat) w spreju. Po wyschnięciu należy teraz lampę poskładać w całość. W tym celu należy opalarką rozgrzać klej na obudowie lampy, a dla pewności najlepiej jeszcze posmarować klejem do szyb aby lampa nie przeciekała. Sklejoną z powrotem lampę należy zostawić do wyschnięcia kleju a następnie założyć z powrotem na samochód. Gotowa lampa powinna wyglądać mniej więcej tak: Autor: JaRule Źródło: http://www.hcforum.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi