Skocz do zawartości

[nadwozie] Wymiana kierownicy z airbagiem Civic


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zmienić kierownicę z airbag SRS

 

 

 

Czego potrzebujemy?

 

* śrubokręt płaski i krzyżakowy

* śrubokręt z końcówką TORX 30

* klucz nasadowy 19 z przedłużką i grzechotką

* 30 minut wolnego czasu

 

 

 

1. Odłączamy całkowicie akumulator i czekamy 3 minuty (kondensatory muszą się rozładować w układzie SRS).

 

 

 

2. W drugiej kolejności zdejmujemy zaślepki z boku kierownicy (najlepiej podważyć je płaskim śrubokrętem) lub w przypadku tempomatu odłączyć i odkręcić tempomat (śrubokrętem krzyżakowym).

 

 

 

3. Następnie przy pomocy końcówki TORX 30 odkręcamy 2 śruby mocujące poduszkę powietrzną. Po jednej śrubie z każdej strony (śruby znajdują się pod zaślepkami po bokach kierownicy - zaznaczone kolorem żółtym).

 

 

 

4. Po wykręceniu śrub mocujących poduszkę odchylamy poduszkę i pomagając sobie płaskim śrubokrętem wypinamy wtyczkę SRS (zaznaczona kolorem pomarańczowym na zdjęciu) i odkładamy poduszkę w bezpieczne miejsce.

 

 

 

5. Następnie wypinamy wtyczkę klaksonu (trzeba ją wypiąć alby zdjąć kierownicę - zaznaczona kolorem zielonym).

 

 

 

6. Potem bierzemy klucz nasadowy 19 (najlepiej z przedłużką) i odkręcamy śrubę mocująca (zaznaczona na czerwono) i trzymającą kierownicę. Możemy poprosić drugą osobę o pomoc, aby przy odkręcaniu tej śruby trzymała nam kierownicę (kontrowała w przeciwną stronę niż kręcimy).

 

 

 

7. Zdejmujemy starą kierownicę przewlekając taśmy i kable przez otwór w osłonie.

 

 

 

8. Sprawdzamy czy plastikowy krążek od SRS pod kierownicą ustawiony jest strzałką do góry z napisem UP.

 

 

 

9. Przygotowujmy nową kierownicę do montażu poprzez nałożenie wazeliny technicznej w zębatkę w otworze - z wyczuciem, wystarczy cienka warstwa, która będzie smarowała i zakonserwuje mechanizm.

 

 

 

10. Nakładamy kierownicę na trzpień kolumny celując trójkątem (zaznaczony na niebiesko) na środek trzpienia (na środku trzpienia jest kreska - jak jest wszystko dobrze ustawione to powinna być pionowo).

 

 

 

11. Kierownica musi wejść do końca. Następnie zaczynamy składanie wszystkiego z powrotem od przykręcenia śruby mocującej kierownicę kluczem 19 nasadowym (znowu możemy poprosić o potrzymanie drugą osobę).

 

 

 

12. Podłączamy wtyczkę klaksonu, podłączamy poduszkę wtyczkę SRS i wkładamy na miejsce. Później mocujemy na 2 śruby TORX 30 dopasowując poduszkę do kierownicy.

 

 

 

13. Mocujemy i podłączamy tempomat, albo zaślepki maskujące.

 

 

 

14. Podłączamy znowu akumulator i robimy tak jak po resecie ECU.

 

 

 

15. Sprawdzamy czy gaśnie kontrolka SRS na desce rozdzielczej. Jak gaśnie normalnie to znaczy, że jest ok.

 

 

 

15. Składamy narzędzia i cieszymy się nową kierownicą.

 

 

 

Ja miałem ciut więcej roboty z uwagi na tempomat (odkręcanie tempomatu oraz musiałem zostawić starą osłonę za kierownicę, bo miała wycięcie na tempomat, a nie chciałem ciąć nowej osłony).

 

01_73.jpg

02_75.jpg

03_89.jpg

 

 

 

 

 

Autor: przemo_wb

 

Źródło: http://www.hcforum.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania