ArKos Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Jak zmienić kierownicę z airbag SRS Czego potrzebujemy? * śrubokręt płaski i krzyżakowy * śrubokręt z końcówką TORX 30 * klucz nasadowy 19 z przedłużką i grzechotką * 30 minut wolnego czasu 1. Odłączamy całkowicie akumulator i czekamy 3 minuty (kondensatory muszą się rozładować w układzie SRS). 2. W drugiej kolejności zdejmujemy zaślepki z boku kierownicy (najlepiej podważyć je płaskim śrubokrętem) lub w przypadku tempomatu odłączyć i odkręcić tempomat (śrubokrętem krzyżakowym). 3. Następnie przy pomocy końcówki TORX 30 odkręcamy 2 śruby mocujące poduszkę powietrzną. Po jednej śrubie z każdej strony (śruby znajdują się pod zaślepkami po bokach kierownicy - zaznaczone kolorem żółtym). 4. Po wykręceniu śrub mocujących poduszkę odchylamy poduszkę i pomagając sobie płaskim śrubokrętem wypinamy wtyczkę SRS (zaznaczona kolorem pomarańczowym na zdjęciu) i odkładamy poduszkę w bezpieczne miejsce. 5. Następnie wypinamy wtyczkę klaksonu (trzeba ją wypiąć alby zdjąć kierownicę - zaznaczona kolorem zielonym). 6. Potem bierzemy klucz nasadowy 19 (najlepiej z przedłużką) i odkręcamy śrubę mocująca (zaznaczona na czerwono) i trzymającą kierownicę. Możemy poprosić drugą osobę o pomoc, aby przy odkręcaniu tej śruby trzymała nam kierownicę (kontrowała w przeciwną stronę niż kręcimy). 7. Zdejmujemy starą kierownicę przewlekając taśmy i kable przez otwór w osłonie. 8. Sprawdzamy czy plastikowy krążek od SRS pod kierownicą ustawiony jest strzałką do góry z napisem UP. 9. Przygotowujmy nową kierownicę do montażu poprzez nałożenie wazeliny technicznej w zębatkę w otworze - z wyczuciem, wystarczy cienka warstwa, która będzie smarowała i zakonserwuje mechanizm. 10. Nakładamy kierownicę na trzpień kolumny celując trójkątem (zaznaczony na niebiesko) na środek trzpienia (na środku trzpienia jest kreska - jak jest wszystko dobrze ustawione to powinna być pionowo). 11. Kierownica musi wejść do końca. Następnie zaczynamy składanie wszystkiego z powrotem od przykręcenia śruby mocującej kierownicę kluczem 19 nasadowym (znowu możemy poprosić o potrzymanie drugą osobę). 12. Podłączamy wtyczkę klaksonu, podłączamy poduszkę wtyczkę SRS i wkładamy na miejsce. Później mocujemy na 2 śruby TORX 30 dopasowując poduszkę do kierownicy. 13. Mocujemy i podłączamy tempomat, albo zaślepki maskujące. 14. Podłączamy znowu akumulator i robimy tak jak po resecie ECU. 15. Sprawdzamy czy gaśnie kontrolka SRS na desce rozdzielczej. Jak gaśnie normalnie to znaczy, że jest ok. 15. Składamy narzędzia i cieszymy się nową kierownicą. Ja miałem ciut więcej roboty z uwagi na tempomat (odkręcanie tempomatu oraz musiałem zostawić starą osłonę za kierownicę, bo miała wycięcie na tempomat, a nie chciałem ciąć nowej osłony). Autor: przemo_wb Źródło: http://www.hcforum.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi