Skocz do zawartości

silnik gaśnie podczas jazdy


Gość karolina 2

Rekomendowane odpowiedzi

Gość karolina 2

Witam serdecznie.

Jestem tutaj nowa,ale szczęśliwa,że wśród Was znajdę pomoc.

Mój problem polega na tym,że nie mogę znaleźć przyczyny gaśnięcia silnika podczas jazdy mojego saaba.

Pompa paliwa sprawdzona,wymieniony czujnik położenia wału.

Badanie komputerowe wykazuje błąd P0601.

Prawdopodobnie jest to suma błędów pamięci RAM sterownika silnika.

Będę bardzo wdzięczna za każdą podpowiedź.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kiepskie wieści...

Tego typu sterowniki są stosowane w wielu samochodach. Fiat Croma również ma 2.0 turbo na tym sterowniku. I również cierpi na tą bolączkę. Alfa 156 też.

Najczęstsza przyczyna awarii to nieszczęsny sterownik.

W większości wypadków nie da się z nim nic zrobić i trzeba go wymienić. Do Cromy kosztuje ok. 1500zł. Może warto najpierw poszukać w swojej okolicy magika, który zajmuje się naprawą sterowników silnika i zaryzykować parę złotych sprawdzając, czy da się go ożywić.

P0601 to faktycznie błąd wewnętrzny sterownika - konkretnie sumy kontrolnej pamięci EPROM. Często ma to miejsce po zabiegach "chipowania" czyli zwiększania mocy. Po prostu nieumiejętnie ktoś to robi i sterownik pada po bardzo krótkim czasie - wystarczy poczytać na sieci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karolina 2
Mam kiepskie wieści...

Tego typu sterowniki są stosowane w wielu samochodach. Fiat Croma również ma 2.0 turbo na tym sterowniku. I również cierpi na tą bolączkę. Alfa 156 też.

Najczęstsza przyczyna awarii to nieszczęsny sterownik.

W większości wypadków nie da się z nim nic zrobić i trzeba go wymienić. Do Cromy kosztuje ok. 1500zł. Może warto najpierw poszukać w swojej okolicy magika, który zajmuje się naprawą sterowników silnika i zaryzykować parę złotych sprawdzając, czy da się go ożywić.

P0601 to faktycznie błąd wewnętrzny sterownika - konkretnie sumy kontrolnej pamięci EPROM. Często ma to miejsce po zabiegach "chipowania" czyli zwiększania mocy. Po prostu nieumiejętnie ktoś to robi i sterownik pada po bardzo krótkim czasie - wystarczy poczytać na sieci.

 

Dzięki ArKos.

To jedno z moich przypuszczeń.

Na wszelki wypadek dowiadywałam się o ten sterownik i okazuje się,że to hybryda,której nikt nie podejmie się naprawiać.

Pozostanie mi serwis .

Jeszcze jedna prośba. Jak sprawdza się czy poprzedni właściciel "zachipował" i jak pozbyć się tego chipa i przywrócić wartości fabryczne?

Czy to jest do zrobienia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak to zostało zrobione.

ASO na pewno dysponuje sprzętem pozwalającym na odczyt zawartości EPROMu - zapewne jak i w innych markach jest możliwość dokonania wsadu innej zawartości EPROM.

W ASO Opel taka impreza kosztuje bodajże 600zł. Nie mam pojęcia jak w Schabie - niby to ten sam koncern, ale na pewno nie takie ceny. Twój silnik to w Oplu Z20NER tylko inne oprzyrządowanie zewnętrzne ma. Jest sporo pokrewnych silników Opel-Saab: 3.0v6 diesel, 2.5v6, 3.0v6, 2.0T.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania