Skocz do zawartości

[tuning] Polerowanie aluminiowych felg


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem trochę zniszczone felgi, żeby je odnowić musiał bym dać z 5 dych za sztukę więc postanowiłem je wypolerować.

 

4019cbf72f10320c.jpg

 

Narzędzia: wiertarka, tarcza na papier, papier o różnej grubości, pasta automax, pasta polerska, filc albo coś innego do polerowania i jeszcze coś wyglądające jak druciak ale ro jest z tworzywa a nie z drutu.

 

tak wygląda też filc po polerce

 

469060dd63012b02.jpg

 

1. Usunięcie lakieru. Ludzie piszą że, używają specjalnego preparatu do usuwania starych powłok lakierniczych (kiedyś coś taki kupiłem żeby wyczyścić futrynę w domu i kicha strasznie długo to trwa). Po tym specyfiku też trzeba się trochę namęczyć bo w aluminium są mikro-wżery, w których znajduje się lakier. Zrobiłem to tak: wiertarka, tarcza na rzep i papier 180 oczywiście też z rzepem.Nie można za mocno dociskać bo powstaną wgłębienia, delikatnie żeby się pozbyć starego lakieru.

 

2. Użyłem papieru 320, 500, 800, 1200, 2000, 2500 oczywiście wszystko na wodę.

Najlepiej szlifować w jednym kierunku np. wzdłuż a później w poprzek wtedy widać rysy robione poprzednim papierem i robimy tak na zmianę aż przestanie być widać rysy z poprzedniego papieru, ponieważ później trudno jest usunąć rysę papierem 2000 zrobioną 320

DOBRA RADA: oklejcie papier jakąś taśmą klejącą bo jak nie to może szybko się rozlecieć a ziarno papieru będzie jeszcze nie wykorzystane.

 

3. Po papierze, pasta AutoMax nanieść szmatką i wypolerować - 3,50 zł. - Zadowalający efekt (polerowane było tylko jedno ramię)

 

3683ff18b540e477.jpg

 

4. Odtłuścić

 

5. Polerowanie pastą polerską ja to zrobiłem zieloną. Jest ona bardzo twarda więc trzeba włączyć wiertarkę z filcem i nanieść aż filc zrobi się zielony i przykładamy do polerowanej powierzchni. Po chwili na filcu zrobi się czarna skorupa wiec trzeba go wymienić na świeży a tamten wyprać :-) - prawie że lustro.

 

6. Można je teraz polakierować klarem, ale lustro zostanie zamglone albo co jakiś czas polerować i cieszyć się chromowanymi felgami :-) Ja swoje lakierowałem.

 

 

Poradzono mi żeby przy szlifowaniu papierem użyć oleju hydraulicznego zamiast wody bo podobno nie powstają głębokie rysy i odcień polerowanej powierzchni jest inny.

 

A na koniec różnica miedzy pastą AutoMax a jakimś badziewem za 15 zyla z OBI. Na fotce tego nie widać ale automax jest lepszy.

 

c637417dccb814f2.jpg

 

Efekt końcowy

 

50ea6f20c61c4f69.jpg

 

Jeszcze muszę ranty naprawić ale to dopiero jak opony zdejmę bo nie mam drugiego kpl. i robione było z oponą na feldze !

 

 

Autor: marekww33

Źródło: http://forum.opel24.com

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.