ArKos Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Miałem trochę zniszczone felgi, żeby je odnowić musiał bym dać z 5 dych za sztukę więc postanowiłem je wypolerować. Narzędzia: wiertarka, tarcza na papier, papier o różnej grubości, pasta automax, pasta polerska, filc albo coś innego do polerowania i jeszcze coś wyglądające jak druciak ale ro jest z tworzywa a nie z drutu. tak wygląda też filc po polerce 1. Usunięcie lakieru. Ludzie piszą że, używają specjalnego preparatu do usuwania starych powłok lakierniczych (kiedyś coś taki kupiłem żeby wyczyścić futrynę w domu i kicha strasznie długo to trwa). Po tym specyfiku też trzeba się trochę namęczyć bo w aluminium są mikro-wżery, w których znajduje się lakier. Zrobiłem to tak: wiertarka, tarcza na rzep i papier 180 oczywiście też z rzepem.Nie można za mocno dociskać bo powstaną wgłębienia, delikatnie żeby się pozbyć starego lakieru. 2. Użyłem papieru 320, 500, 800, 1200, 2000, 2500 oczywiście wszystko na wodę. Najlepiej szlifować w jednym kierunku np. wzdłuż a później w poprzek wtedy widać rysy robione poprzednim papierem i robimy tak na zmianę aż przestanie być widać rysy z poprzedniego papieru, ponieważ później trudno jest usunąć rysę papierem 2000 zrobioną 320 DOBRA RADA: oklejcie papier jakąś taśmą klejącą bo jak nie to może szybko się rozlecieć a ziarno papieru będzie jeszcze nie wykorzystane. 3. Po papierze, pasta AutoMax nanieść szmatką i wypolerować - 3,50 zł. - Zadowalający efekt (polerowane było tylko jedno ramię) 4. Odtłuścić 5. Polerowanie pastą polerską ja to zrobiłem zieloną. Jest ona bardzo twarda więc trzeba włączyć wiertarkę z filcem i nanieść aż filc zrobi się zielony i przykładamy do polerowanej powierzchni. Po chwili na filcu zrobi się czarna skorupa wiec trzeba go wymienić na świeży a tamten wyprać - prawie że lustro. 6. Można je teraz polakierować klarem, ale lustro zostanie zamglone albo co jakiś czas polerować i cieszyć się chromowanymi felgami Ja swoje lakierowałem. Poradzono mi żeby przy szlifowaniu papierem użyć oleju hydraulicznego zamiast wody bo podobno nie powstają głębokie rysy i odcień polerowanej powierzchni jest inny. A na koniec różnica miedzy pastą AutoMax a jakimś badziewem za 15 zyla z OBI. Na fotce tego nie widać ale automax jest lepszy. Efekt końcowy Jeszcze muszę ranty naprawić ale to dopiero jak opony zdejmę bo nie mam drugiego kpl. i robione było z oponą na feldze ! Autor: marekww33 Źródło: http://forum.opel24.com   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/308-tuning-polerowanie-aluminiowych-felg/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi