ArKos Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Zdarzającym się utrapieniem, związanym z wyciekiem (sączeniem) oleju ze skrzyni biegów w części modeli Opla jest uszkodzenie uszczelniacza "wybieraka". Element ten z biegiem lat użytkowania się zużywa i konieczna jest jego wymiana. Przedstawię w schemacie czynności do wykonania. Wbrew pozorom nie jest to bardzo skomplikowana czynność i każdy kto ma zacięcie bez problemów da sobie radę. Ustawiamy na luz, wyciągamy zawleczkę (zabezpieczenie) pod przegubem, wyjmujemy bolec, "widełki" odsuwamy na bok: Odkręcamy 4 śruby (klucz 11): Dekiel należy delikatnie podważyć aby zszedł z kołków ustalających. Unosimy bardziej tylną stronę (od kabiny), lekko ją przekręcamy do góry, unosimy i wyciągamy. Ściągamy "pierścień segera", delikatnie przytrzymując podkładkę ze sprężyną aby nam nie wyskoczyła: Unosimy i wyciągamy wybierak "wodzik", a następnie musimy wybić kołek blokujący (bardziej po lewej jest większe zagłębienie, w które po wybiciu się zmieści) : Wysuwamy i wyciągamy widełki (z trzpieniem) wybieraka: Wyciągamy stary uszczelniacz podważając lub wypychając i wciskamy delikatnie nowy (13-26-7/7,5 nr GM 90344831 lub innej firmy) - (młotek nie jest potrzebny): Wsuwamy widełki z trzpieniem do dekielka zakładając element wybieraka, ustawiamy otwór na kołek blokujący, a następnie wkładamy (delikatnie go wbijamy): Wkładamy wybierak na miejsce, w trakcie wsuwania zakładamy na kulkę. Następnie sprężynę, podkładkę i zakładamy na miejsce "pierścień segera": Oczywiście część przygotowana do włożenia i wcześniej wyczyszczona: Na wyczyszczone miejsce (zwłaszcza styku elementów) zakładamy nową uszczelkę, w przypadku jej braku dorabiamy. Możemy delikatnie nasmarować olejem aby zmiękła: W dalszej kolejności wkładamy wybierak w odwrotnej kolejności do wyciągania tj. najpierw przechylonym "wodzikiem" i delikatnie (aby nie uszkodzić uszczelki) osadzamy na kołkach ustalających. Przykręcamy pokrywę 4 śrubami: Zakładamy na miejsce przegubik, a następnie bolec i zawleczkę (zabezpieczenie). Sprawdzamy poprawność wybierania biegów. Odpalamy jeździmy i nie martwimy się już wyciekami z wybieraka. Autor: DAROMV6 Źródło: http://forum.opel24.com   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi