Skocz do zawartości

espace III


Gość sebastiandrozdyk4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sebastiandrozdyk4

Witam mam wielki problem z swoim e3 A mianowicie chodzi o układ zapłonowy tak mi się wydaje. dwa miesiące temu wstawiłem auto pod komputer i wykryto przebicie na cewce 4 i 1 cylindra, więc ją wymieniłem na nową. teraz zaczęło się to samo wczorajszy wieczór zapaliłem silnik i podniosłem na nowej cewce widać jak się iskrzy. Znów mam wymienić na nową i po dwóch miesiącach znów będzie przebicie. Co w takiej sytuacji mogę zrobić .Pilnie potrzebna pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Znów mam wymienić na nową i po dwóch miesiącach znów będzie przebicie. Co w takiej sytuacji mogę zrobić

myślę że kupić cewkę dobrej jakości

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co w takiej sytuacji mogę zrobić

 

To jest choroba tego modeli samochodu, jedyne wyjście kupić oryginalną cewkę, z zamiennikami może być różnie, można tę cewkę wyjąć i do sucha wyczyścić i zaobserwować czy nie ma pęknięć w obudowie, kiedyś udało mi się takie coś naprawić mianowicie sama cewka była sprawna choć czasem było przebicie i iska nie szła na świece tylko na obudowę, wyczyściłem wszytko i znalazłem pęknięcie w obudowie które powiększyłem w szparę jaką zrobiłem wlałem dwuskładnikowy klej epoksydowy który skutecznie ograniczył przeskok iskry, doraźnie można też doraźnie silikonu użyć.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sebastiandrozdyk4

Posiadam jeszcze oryginalną cewkę tą starą oglądałem ją i nic nie znalazłem, czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób jest doprowadzone do nich napięcie. nie posiadam tam aparatu i kopułki idzie jakaś kostka do tyłu wałka rozrządu i do komputera, czy znajduje się tam jeszcze jakiś czujnik który tym steruje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi być czujnik na wale, który podaje impulsy do ECU a on podaje już gotowe impulsy na cewki, dlatego nie masz kopułki, aparatu zapłonowego, to było kiedyś teraz wszystkie mechaniczne urządzenia zapłonowe zastąpiła elektronika.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sebastiandrozdyk4

Chodzi tu o czujnik obrotu wału korbowego, ale jakby coś było z nim nie tak to podłączenie pod komputer by coś wykazał. A na komputerze nic nie wyskakuje, tylko pisze brak błędów, sterowniki ok.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy możecie mi powiedzieć w jaki sposób jest doprowadzone do nich napięcie. nie posiadam tam aparatu i kopułki idzie jakaś kostka do tyłu wałka rozrządu i do komputera, czy znajduje się tam jeszcze jakiś czujnik który tym steruje.

Odpowiedział ci Grześ na to pytanie że czujnik wału się tym zajmuje a ty mówisz że nie ma błędów czujnika, zdecyduj się o co chcesz w końcu pytać o cewkę czy o czujnik wału.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moment Robert może koledze trzeba wytłumaczyć dokładniej, więc tak na wale jest czujnik położenia wału korbowego, który zbiera impulsy i podaje je do sterownika silnika, w tym że sterowniku po przeliczeniu wszystkich parametrów są podawane impulsy na cewki w Twoim przypadku są dwa impulsy gdyż masz dwie cewki jedna na cylinder 3,2 i druga na cylinder 1,4 możesz w celu sprawdzenia zamienić miejscami cewki i zaobserwować czy usterka jest nadal czy przeszła na inne cylindry. Gdyby był uszkodzony czujnik położenia wału nie odpalisz silnika, brak impulsów równa się brakiem iskry na wszystkich cewkach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sebastiandrozdyk4

Wszystko rozumiem, ale zdarzało mi się taka sytuacja że auto potrafi podczas jazdy samo zgasnąć i po chwili zapalić samoczynnie i jechać dalej, dlatego myślałem może że ten czujnik się zwiesza, a przy przytrzymaniu go na wysokich obrotach dłuższą chwilę pokazuję usterkę w postaci tak jakby piorun odwrócony w poziomie. Jestem w tym ciemny.

 

[ Dodano: 2012-01-15, 12:54 ]

usterka występuje cały czas na cylindrze 1 i 4. Zajechałem już dwie cewki na tych samych cylindrach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.