Skocz do zawartości

bład 24 opel astra f


Gość wool
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam od dłuższego czasu w/w błąd, w sumie to od kupienia samochodu. Przy hamowaniu silnikiem zapala się check. Wymigałem bład 24 czyli czujnik przebytej drogi. Błąd wywala tylko na LPG więc wydaje mi się że to problem z "druciarskim" montażem instalacji LPG. Linka prędkościomierza jest sprawna, ślimaczek jest wymieniony na nowy, podzespoły w impulsatorze wymienione (wg. sugesti na innych forach), przewód impulsator-ECU odłaczony od radia. Brakuje mi już pomysłów co może być przyczyną tego błądu. Słyszałem że jak jest partacko załorzona intalacja to takie rzeczy się dzieją ale nie wiem dokładnie w czym rzecz. Może mnie ktoś naprowadzi na jakiś trop? Proszę nie mówić że jak się tylko check świeci i nic się nie dzieje to można jeżdzić.

Profilaktycznie dodam że wymienione są świece, kopułka z paluchem, kable WN, silniczek krokowy, ECU, cewka z modułem załonowym.

-Astra F 93' C C14NZ

-AG Razmus AF-800

-Tomasetto AT-07

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto sprawdzić tę partacko założona instalację a głownie do sprawdzenia połączenia, pewnie się skręcane druty i zaizolowane, a powinny być skręcone i zalutowane potem dobra izolacja, do sprawdzenia wszystkie masy w okolicach ECU i centralki LPG, zastanawia mnie że masz ten efekt tylko na LPG.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Męcze ten temat już od dłuższego czasu,póki co bez efektów. Znalazłem schemat połaczenia tej instalacji i jutro biorę się ponownie za sprawdzanie połaczeń, przelutuję wszystkie od niczego. Kilkanaście razy usiłowałem wywołać ten błąd na PB ale nie da rady, stąd wnioskuje że to wina LPG. Czy może być to wina złego ustawienia sterownika LPG? Ewentualnie jego uszkodzenia? Bo w sumie żadnych innych dolegliwości związanych z LPG nie mam podczas jazdy

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może być to wina złego ustawienia sterownika LPG? Ewentualnie jego uszkodzenia?

 

Prawdzie powiedziawszy co ma centralka LPG z wiązanego z układem licznika, skoro wszystko w koło wymieniłeś to ten błąd nie powinien się pokazywać, może być jakieś zakłócenie z centralki LPG no ale wszystko trzeba posprawdzać.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie nie wiem, dlatego poszukuję jakiś sensownych sugestii.

Coś mi jeszcze zaświtało, mianowicie jak ustawiam kąt zapłonu, stroboskop robi dwa strzały koło siebie na kole, czy tak powinno być? Odległość ok 3cm od siebie na obwodzie, tyle że ten drugi jest nieco słabszy. Jeśli sterownik LPG pobiera sygnał z cewki zapłonowej a ta dostaje ten dodatkowy impuls to może to być przyczyną. Zamiast 4 impulsów dostaje 5 w jednostce czasu. Dobrze kombinuję?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik LPG pobiera sygnał z cewki, moze porównuje ilość impulsów z cewki z sygnałem z ECU ? Szczerze powiem - nie wiem, staram się wypisać wszelkie, moim zdaniem anomalia.

BTW skąd może się brać ten dodatkowy 5 strzał na stroboskopie? Czujnik Halla? Sprawdzałe go optolepytycznie tylko, troche miał tlenków na pokładzie ale wyglada dobrze, wydaje mi się że nie ma się co za bardzo w nim popsuć.

Proszę o wyrozumiałośc jeśli coś pokręcę ale bardziej od mechniki samochodowej bardziej znam się na 010101. Mechanika stała się moim konikiem zamiast Małego Modelarza :-P w sumie po części wymuszonym bo muszę tym flinstonem do pracy dojerzdzać ;-)

 

[ Dodano: 2012-01-14, 19:04 ]

-----------------

Chyba znalazłem przyczynę, tak jak podejrzewałem - druciarstwo :evil: Przejrzałem instalację i znalazłem to...

dscn3594f.th.jpg

ot jakiśtam niepotrzebny kabelek sobie ktoś obciął, po co ich tyle :evil:

dscn3593h.th.jpg

wg instrukcji powinien być podłaczony do TPS

razmus.th.png

i teraz mam pytanie, czy jak podłączę ten przewód do TPS to będę musiał coś zmienić w ustawieniach sterownika LPG?

 

Kabelek brązowy podłaczony jest do modułu zapłonowego, ale to chyba nie przeszkadza chyba?

Czerwony jest podłaczony do drugiego pinu w module, też chyba może być?

 

------------------

 

Podłączyłem dziś przewód TPS do instalacji LPG i lipa :-/ Mam podwyższone obroty (ok.1500) zarówno na zimyn jak i ciepłym silniku, obojętne czy na LPG czy na PB. O co chodzi?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.