Skocz do zawartości

[nadwozie] Montaż dodatkowych bocznych kierunków Astra F


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się do zamontowania w mojej asterce bocznych kierunków,na alledrogo kupiłem dwie białe lampeczki razem z oprawkami żarówek,kostki niestety na szrocie trzeba poszukać,lub w ASO.

Na początek przyda nam sie kartka A4 z bloku technicznego,z drugiej astry co ma kierunek należy zrobić szablon,na zdjęciach najlepiej będzie widać o co mi chodzi.

potrzebne będą:

dwie lampeczki

dwa gniazda żarówek

dwie wtyczki do gniazd żarówek

obcinaczki

dwie żarówki pomarańczowe w5w 12v

dwa kabelki po 1,5 metra,grubość 1,5mm użyłem

wiertełko 3mm

marker

taśma papierowa

lutownica

cyna

taśma izolacyjna

drut dość twardy ok50 cm

wkrętarka

pilniczki,tzw iglaki

miarka

środek zabezpieczający przeciw rdzy

ewentualnie lakier zaprawkowy

981c92e099c85332m.jpg

b5d6133d0e99f680m.jpg

 

zabieramy się do montażu

 

najlepiej jest umyć błotnik,aby taśma się trzymała,

 

potem naklejamy wcześniej przygotowany szablon

szablon robimy naklejając w drugiej astrze kartkę z bloku technicznego,obieramy punkty gdzie będziemy się wzorować na naszej astrze,np linia załamania błotnika,oraz szpara miedzy drzwiami i błotnikiem,następnie markerem zaznaczamy otwór na bloku

i z bardzo duża dokładnością wcinamy otworek na lampeczkę

a23de4bbb2fa8535m.jpg

 

potem naklejamy na naszą astre szablon

 

008a9bd8659640a8m.jpg

 

i markerem odznaczamy robiąc zarys szablonu na błotniku

3ed7de2d34bfb35cm.jpg

 

następnie naklejamy taśmę tak aby zabezpieczyć błotnik przed zarysowaniem

f36b4afdc302e12em.jpg

 

i żeby została dziurka w tym miejscu gdzie mamy wycinać,

 

bierzemy wkrętarkę z wiertełkiem 3mm i wiercimy dziurki jedna obok drugiej,

ostrożnie nie spieszyć się

efekt jaki otrzymamy jest taki

428ca2dcaafb7c81m.jpg

 

następnie bierzemy pilniczek i ładnie piłujemy aby niechciany kawałek metalu odpadł

a254198937d005b7m.jpg

 

potem jak wyciągniemy kawałek zabieramy się za pilowanie błotnika aby nadać kształt otworowi na lampkę kierunku,należny uważać,aby tego prostokącika,gdzie lampka się zatrzaskuje za dużo nie wypiłować,bo wtedy pomocna będzie taśma dwustronna.

powinno nam wyjść coś takiego

c632b36d09d863fbm.jpg

 

po przypiłowaniu i sprawdzeniu czy lampeczka się ładnie trzyma bierzemy się za przeprowadzenie instalacji,ja raczej nie posiadałem dodatkowych kabli,ale niektórzy mogą,być może są pod błotnikiem,ja błotnika nie z ciągałem.

 

bierzemy drucika i lokalizujemy otwór obok zbiorniczka płynu spryskiwaczy,jest obok wiązki silnikowej,przeciągamy go do dziurki w błotniku

następnie instalacje wcześniej zrobioną izolujemy do drucika i przeciągamy go do komory silnikowej

7fc68310a679ff9dm.jpg

 

028950ba1c664f0cm.jpg

 

ciągniemy przewód w stronę kierunkowskaza ,najlepiej pod filtrem powietrza,podłączamy się wyłącznie lutując kable,żadnych szybko złączek, kostek,czy innych sposobów łączenia.

brązowy masa,czarnozielony prawy kierunek,potem ładnie izolujemy taśma plastikowa

098364c9d39fd2b5m.jpg

 

 

pozostaje tylko włożyć żarówkę,włożyć kierunek i cieszyć się kolejnym bajerkiem w Astrze

pozdrawiam

z druga strona robimy identycznie

wszystkie przeróbki robicie na własna odpowiedzialność

 

a79a5f6795a21590m.jpg

a13fcb47a73202a4m.jpg

 

 

Autor: pawelastra

Źródło: http://forum.opel24.com

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania