Gość krzysztofx Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Witam Mam problem z uruchamianiem zimnego silnika samochodu Citroen Saxo benzyna 1.1 1996 r.. Temat był poruszany wielokrotnie, ale nic nie dopasowałem do moich objawów. Wadliwie działa silnik krokowy tz.: Uruchamiam zimny pojazd, silnik gaśnie na wolnych obrotach, nie działa silnik krokowy (brak jakiejkolwiek reakcji). Odłączam wtyk od silnika krokowego i podłączam go ponownie, silnik krokowy reaguje właściwie otwiera przepustnicę i podwyższa obroty. Zwiększam obroty naciskając na pedał gazu a silnik szarpie, prycha i gaśnie). Pomimo w/w objawów rozkręcam go do wyższych obrotów i w momencie, kiedy działa na wysokich obrotach właściwie przestaje działać silnik krokowy. Do tej pory dokładnie wymyłem silnik krokowy i sprawdziłem czujnik temperatury silnika (na chłodnicy). Podejrzewam, że korkowiec jest chyba do wymiany. Może któryś z Panów spotkał się już z takim problemem?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2845-niew%C5%82a%C5%9Bciwe-dzia%C5%82anie-silnika-krokowego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 sprawdziłem czujnik temperatury silnika (na chłodnicy) To jest czujnik dla wentylatora. Dla sterownika silnika czujnik znajduje się na silniku. Nie ten czujnik sprawdzasz. Może też być problem czujnika położenia przepustnicy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2845-niew%C5%82a%C5%9Bciwe-dzia%C5%82anie-silnika-krokowego/#findComment-15927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysztofx Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 sprawdziłem czujnik temperatury silnika i jest ok. Właściwie też działa czujnik położenie przepustnicy, sprawdziłem go multimetrem. Rezystancja rośnie płynnie od ok. 1,2 kΩ. Chciałem sprawdzić kody błędów, ale nie wiem gdzie się znajduje dwustykowe gniazdo diagnostyczne. Pod maską są dwa zielone złącza jedno męskie z jednym przewodem zielonym w pobliżu akumulatora i drugie żeńskie z dwoma przewodami w pobliżu alternatora. Na żadnym z tych złączy nie ma sygnału kodu błędów. Może któryś z Panów spotkał się z tym złączem (Saxo benzyna 1.1 96r.)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2845-niew%C5%82a%C5%9Bciwe-dzia%C5%82anie-silnika-krokowego/#findComment-16010 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się