Skocz do zawartości

Po odpaleniu po kilku sekundach prawie gaśnie.


Gość Royber
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu po odpaleniu zimnego silnika ( 1.6 AKL ) po ok. 10 sekundach obroty spadają z ok. 900 do ok 450-500 i po ok. 3 sekundach wracają do normy. Następnie znowu po ok. 10 s normalnej pracy obroty spadają na kilka sekund. I cykl powtarza się z 2-3razy. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Jak ciut się rozgrzeje wszystko wraca do normy obroty stoją w miejscu. Przepustanica jest nowa i zaadoptowana. Czujnik temp, świece, przewody, cewka , przepływomierz, czujnik położenia wału wymienione. Proszę kolegów o radę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dzieje się tak na benzynie czy na gazie, jeżeli na gazie sprawdzić należy na benzynie. Jeżeli na benzynie to należy sprawdzić a nie od razu wymieniać np. czujnik temp. płynu może być uszkodzenie w przewodach należy sprawdzić parametry czujników najlepiej na pinach przy ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie mogę tylko sprawdzić. Na zimnym silniku na gaz mogę przełączyć w tryb awaryjny ale po odpaleniu teraz jak jest zimno to zaraz zaleje i gaśnie. Czy przyczyną tego stanu może być blokujący się zawór ciśnienia oleju? Wytwarza się wysokie ciśnienie które dławi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc rozumiem że na benzynie Ci się odpala i pytasz o to czy za duże ciśnienie na zimnym silniku powoduje falowanie obrotów. Więc najlepiej sprawdzić manometrem ciśnienie w silniku ma być max 4,5bar przy 2000obr/min.(wkręcić w miejscu czujnika oleju na kontrolkę)

No i sprawdź silnik biegu jałowego może się przycina.

Wytwarzanie się wysokiego ciśnienia oleju może być spowodowane:

1. za dużą lepkością oleju

2. zanieczyszczeniem kanałów olejowych

3. złą pracą zaworu regulującego ciśnienie oleju

4. za małymi luzami w łożyskach wału korbowego

ale nie sądzę by to było przyczyną falowania obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę by to było przyczyną falowania obrotów silnika

 

Ja też tak uważam co mają obroty do Ciśnienia oleju nawet silnik bez oleju będzie miał prawidłowe obroty, stawiam na czujnik temperatury cieczy chłodzącej podający dane do ECU na zimnym silniku albo silnik się zalewa paliwem lub ma go za mało i dlatego obroty falują zresztą Robert już Ci pisał co masz zrobić więc posłuchaj fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...