Gość Royber Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Witam Od jakiegoś czasu po odpaleniu zimnego silnika ( 1.6 AKL ) po ok. 10 sekundach obroty spadają z ok. 900 do ok 450-500 i po ok. 3 sekundach wracają do normy. Następnie znowu po ok. 10 s normalnej pracy obroty spadają na kilka sekund. I cykl powtarza się z 2-3razy. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Jak ciut się rozgrzeje wszystko wraca do normy obroty stoją w miejscu. Przepustanica jest nowa i zaadoptowana. Czujnik temp, świece, przewody, cewka , przepływomierz, czujnik położenia wału wymienione. Proszę kolegów o radę. Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Czy dzieje się tak na benzynie czy na gazie, jeżeli na gazie sprawdzić należy na benzynie. Jeżeli na benzynie to należy sprawdzić a nie od razu wymieniać np. czujnik temp. płynu może być uszkodzenie w przewodach należy sprawdzić parametry czujników najlepiej na pinach przy ECU.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Royber Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Na benzynie mogę tylko sprawdzić. Na zimnym silniku na gaz mogę przełączyć w tryb awaryjny ale po odpaleniu teraz jak jest zimno to zaraz zaleje i gaśnie. Czy przyczyną tego stanu może być blokujący się zawór ciśnienia oleju? Wytwarza się wysokie ciśnienie które dławi silnik.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 No więc rozumiem że na benzynie Ci się odpala i pytasz o to czy za duże ciśnienie na zimnym silniku powoduje falowanie obrotów. Więc najlepiej sprawdzić manometrem ciśnienie w silniku ma być max 4,5bar przy 2000obr/min.(wkręcić w miejscu czujnika oleju na kontrolkę) No i sprawdź silnik biegu jałowego może się przycina. Wytwarzanie się wysokiego ciśnienia oleju może być spowodowane: 1. za dużą lepkością oleju 2. zanieczyszczeniem kanałów olejowych 3. złą pracą zaworu regulującego ciśnienie oleju 4. za małymi luzami w łożyskach wału korbowego ale nie sądzę by to było przyczyną falowania obrotów silnika.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 nie sądzę by to było przyczyną falowania obrotów silnika Ja też tak uważam co mają obroty do Ciśnienia oleju nawet silnik bez oleju będzie miał prawidłowe obroty, stawiam na czujnik temperatury cieczy chłodzącej podający dane do ECU na zimnym silniku albo silnik się zalewa paliwem lub ma go za mało i dlatego obroty falują zresztą Robert już Ci pisał co masz zrobić więc posłuchaj fachowca.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Royber Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Przyczyną gaśnięcia były zaśniedziałe styki sterujące przepustnicą w komputerze.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się