Skocz do zawartości

[tuning] Przeróbka lamp Calibra - zmiana soczewek


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Doszedłem do wniosku, że rzeczy oklepane i popularne jakoś mnie nie rajcują... Tak jak wcześniej się odgrażałem, że bedę miał lampy inne niz wszystkie, tak i słowo się ziściło i dziś modziłem w końcu moje angelsy z Sonara do Calibry.

Trzy rzeczy, które przemawiały za przeróbkami:

1. lampy mają być inne niż wszystkie

2. nie lubię odbłyśników, bardzo lubię soczewki, a niestety angele mają odbłyśnik na drogowych

3. oryginalne soczewki z Sonara są powiedzmy delikatnie niezbyt górnolotnej jakości i trwałości

 

No to jazda... Po rozebraniu Sonarów na najdrobniejsze kawałki mamy stelaż, na którym mocowane są odbłyśnik drogowego i soczewka mijania:

 

1.JPG

 

Sama soczewka mijania z Sonara:

 

2.JPG

 

Po rozebraniu soczewki odbłyśnik won:

 

3.JPG

 

Soczewka w obudowie nałożona na odbłyśnik drogowego - pasuje idealnie i siedzi bardzo pewnie po wciśnięciu:

 

4.JPG

 

W związku z tą mierną jakością Sonarowych soczewek, kupiłem na allegro dwa komplety soczewek - oba Valeo, ale jeden to H9 z soczewką średnicy 65mm a drugi H7 z soczewką 80mm średnicy. Na zdjęciu porównanie - odpowiednio od lewej patrząc: Valeo 80mm, Valeo 65mm i oryginalna z Sonara:

 

5.JPG

 

6.JPG

 

Po przemysleniach i przymiarkach stwierdziłem, że zamontuję w miejsce oryginalnych soczewek te Valeo 65mm. Są tylko o 5mm większe od oryginalnych i mocowanie jest bardzo podobne do oryginalnego. Lekka przeróbka i spokojnie mocujemy w miejscy oryginalnych.

 

7.JPG

 

No i po robocie - 20-30 minut i efekt ponizej: Valeo 65mm zamiast Sonarowych i soczewka na drogowych :)

 

8.JPG

 

Przeróbka mocowania polegała na wycięciu kątówką rowka szerokości ok. 3mm, aby móc oryginalnymi śrubkami zamocować w oryginalne miejsca. Żadnego problemu z mocowaniem nie było. Z uwago na to, że Valeo nieco szersze jest i opierało się kołnierzem o plastikowy stelaż mocujący, sieknąłem kątówką rowki w plastiku, aby soczewki nie opierały się o niego i usiadły na faktycnych mocowaniach.

 

9.JPG

 

10.JPG

 

14.JPG

 

15.JPG

 

No to skoro jest zmontowane, to można składać do kupy. Angelsy które kupiłem, miały zmiażdzoną dupkę lewego reflektora, więc dokupiłem taką dupkę, ale niestety niefachowo zdejmowane szkło było i lekko pogięta jest na obrzeżu. Oglądałem dokładnie i używając opalarki jestem w stanie to spokojnie doprowadzić do porządku i wyrównać - usunę ten klej, wyprostuję i skleję klejem do szyb. Niestety za zimno żeby w garażu szukać opalarki, bo nie mam pojęcia gdzię ją wrzuciłem, więc poczeka na sklejenie troszkę. Poza tym muszę spolerować zadrapania przednich szkieł, a to troszkę czasu zajmie. W każdym razie to najgorsze, czego najbardziej się bałem zrobione. Początkowo myślałem, aby przeszczepić dupki seryjnych lamp, zespawać plastik i dać normalnie soczewkę na drogowe, ale niestety profile dupek są całkowicie inne i wręcz nierealne jest sklecić je ze sobą, aby to wyglądało normalnie i po ludzku.

 

11.JPG

 

12.JPG

 

13.JPG

 

16.JPG

 

17.JPG

 

18.JPG

 

19.JPG

 

Co teraz mi zostało do zrobienia:

- przeszlifować i wypolerować przednie szkła

- skleić szkła w dupkami

- powsadzać żarówki i oprawki

- pomontować zaślepki tylne

- zamontować w Calibrze

 

Efekt końcowy można rzec:

 

20.JPG

 

21.JPG

 

 

Autor: ArKos

Źródło: http://forum.samnaprawiam.com

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania