Skocz do zawartości

Przeróbka LPG na instalację II gen. w Tico


Gość ursus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Tico z instalacją I generacji i o ile to możliwe, chciałbym dokonać przeróbki na instalację II generacji. Kiedyś gazownik mi powiedział, że instalację I generacji ce*** ojejciujejciu! ***e niekontrolowane zużycie gazu, tzn bardzo zależne od warunków jazdy czy obciążenia. Przerabiałem to w mojej Astrze, była tam instalacja I generacji, auto normalnie paliło jakieś 11l/100km w mieście, przy 4 pasażerach i troszkę bagażu oraz bardzo ekonomicznej jeździe w trasie wyszło 12,5:) a przy powrocie na pusto w takich samych warunkach i tym samym stylu jazdy 8,5. Po przeróbce LPG spalanie w mieście wynosiło 9.0 LPG a to był najwyższy wynik jaki osiągałem. To samo teraz przerabiam w Tico. W trasie 5,9l, w mieście 11,8l czyli dokładnie dwa razy więcej.

Chciałbym przerobić LPG na instalację II generacji, ale przede wszystkim chciałbym to zrobić sam przy Waszej pomocy. Gazownik za coś takiego śpiewa 500zł a to mi się ani nie opłaca, ani nie przyniesie mi żadnej satysfakcji. Póki mam swój "eksperymentalny" pojazd chcę jak najwięcej rzeczy spróbować sam a dodatkowo mógłby powstać z tego jakiś poradnik. Oczywiście zaraz po zakończeniu prac auto trafi do serwisu LPG celem jego regulacji oraz sprawdzenia szczelności i ogólnego przeglądu LPG.

I teraz moje pytania czy się da ze względu na to, że to gaźnik? Od czego zacząć, jakie informacje musiałbym podać odnośnie posiadanej obecnie instalacji? No i czy ktoś mi w tym pomoże? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym samochodzie nie zrobisz II generacji tak jak kolega pisał masz gaźnik a to nie to samo co wtrysk, różnica między I a II generacją jest nie wielka a jest w samym sterowaniu w I generacji masz reduktor mikser śruba regulacyjna i jakiś wyłącznik ręczny lub automatyczny, w II generacji masz centralkę która pobiera dane z sondy lambda oraz z potencjometru przepustnicy, w miejsce ręcznej regulacji na śrubie jest zastosowany silnik krokowy którym steruje centralka na podstawie sondy lambda oraz potencjometru, Ty w Twoim samochodzie nie masz sondy i potencjometru więc kiszka z II generacji, jedynie co Cię ratuje to poprawna regulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak dobrze przeczuwałem tu jakiś podstęp :-) Najlepsze jest to, że w ten błąd wprowadził mnie sam pan gazownik. Co prawda rozmawiałem z nim o tym telefonicznie, ale ponieważ był to sam szef zakładam, że nie jeden silnik zagazował a do regulował też moje Tico i w tej sprawie do niego dzwoniłem. Nie omieszkam zapytać, co miał na myśli sugerując przeróbkę na instalację II generacji za 500zł jak się u niego zjawię, choć nie wiem czy się na to zdecyduję, bo po kupnie tego auta trzymał mi bardzo niskie wolne obroty i palił na poziomie 6-8l. Po jego serwisie już dwukrotnym auto trzyma bardzo wysokie obroty, jak się rozgrzeje to ciągle gaśnie na luzie i spalanie j.w. i facet nie umie sobie z tym poradzić.

Dzięki za objaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę Ci zamontować II generację dostaniesz ładną centralkę z nowym przyciskiem, ale samochód i tak będzie w I generacji, nie daj się władować w nie potrzebne wywalenie kasy, zapytaj szefa gazu kto będzie sterował centralką gazu i po kłopocie sam się wyłoży ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...