Skocz do zawartości

[elektronika] Dorabianie/kodowanie kluczyków Opel


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Dorobienienie kluczyka do auta wydaje się łatwą czynnością, jednak po drodze spotkasz schody.

O ile sam grot to nie jest najmniejszy problem, bo w każdym punkcie dorabiania kluczy da się to zrobić, to problemem jest elektronika.

Opel od 1994 r wprowadził immobilisery praktycznie w każdym modelu i tu leży problem. Z immobiliserem sprawa wygląda w ten sposób, że w kluczyku znajduje się transponder (powiedzmy chip) który komunikuje się z elektroniką samochodu umożliwiając uruchomienie auta. Jeżeli właśnie włłożyłeś świeżo dorobiony kluczyk, a masz Opla z immobiliserem, to niestety nie odpalisz samochodu. Drogi są dwie:

 

1. dorabiasz kluczyk, bo stary jest styrany, złamany, uszkodzony itp - w tej sytuacji sprawa jest w miarę prosta, bo do dorobionego kluczyka trzeba przełożyć chip ze starego kluczyka (wydłubać go i umieścić w obudowie nowego) i masz problem z głowy

 

2. dorabiasz kluczyk, bo nie masz/zgubiłeś/nie dostałeś: tu są schody.

Musisz udać się do ASO Opel, podając tam numer wybity na oryginalnym kluczyku, tzw "Car Pass" który znajduje się w książeczce auta (kod zabezpieczenia) i płacisz kasę. Zależnie od tego co masz, ceny na dzień dzisiejszy ksztaałtują się następująco:

- dorobienie klucza - 170zł

- programowanie immobilisera do nowego klucza - 130zł

- w wypadku braku kodu "Car Pass" zidentyfikowanie go 100-150zł

- programowanie pilota nowego kluczyka do centralnego zamka - ok. 100zł

Całość trwa do 2 tygodni, ponieważ kluczyk dorabiany jest u producenta w fabryce na podstawie numeru kluczyka i Car Pass.

 

Sporo kluczyków oryginalnych czy też uniwersalnych dostępnych jest na allegro. Jeśli masz oryginalny Oplowski, to centralny zamek sterowany pilotem programujesz sam: wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz w pozycje zapłon, naciskasz zamkniecie centalnego zamka, centralny zamyka się i otwiera i kluczyk masz zaprogramowany - teraz bedzie ci sterował centralnym zamkniem. W wypadku kluczy uniwersalnych lub z innych generacji Opla, konieczna jest wizyta w ASO Opel i programowanie za pomocą techa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania