Skocz do zawartości

20SEH + sterowanie C20XE


Gość szymon 1587cm3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Witam, po remoncie silnika zmienilem sterowanie + przepustnice z c20xe (bo glowice opuscilem o 1mm). Wyeliminowalem błedy (byly 66,73,93,94) i dalej nie pracuje jak powinien :-/

 

Na jalowych pracuje super, odpala dobrze czy to cieply czy zimny, sprezanie po 14atm równo. Problem jest podczas jazdy, zachowuje sie jakby nie dostawal odpowiedniej ilosci paliwa (zamula...ciagnie....zamula i tak w kółko) Na jalowych kreci sie do 4000 obr i dopiero po chwili zamulenia leci do odciecia.

Słychac ze ciagnie sporoo powietrza ale jechac nie chce :-/

 

Podmienialem:

- przeplywke, mam dwie, na zadnej nie swieci blad, na obu zachowuje sie podobnie ale na kompie wychodzi ze na jalowych ciagnie 3kg/h (a powinien 10-13?!) - padniete obie?

- TPSy - tu sa przelaczniki, mam dwa ktore klikaja po lekkim uchyleniu motyla i jeden ktory klika przy max otwarciu.

Na tych ktore klikaja po lekkim otwarciu - strzelal w dolot

Na tym który klika przy max otwarciu pracuje lepiej, chociaz znow na niskich obrotach szarpie strasznie

- hall jest nowy

- reszta jest z 20SEH (czujka walu, krokowy, cz temp,)

- wtryski i pompa jest z tego silnika i wczesniej (na wiazce seh) nie bylo problemow.

 

Po podpieciu laptopa wszystko chodzi bardzo wolno i anemicznie (w zadnych samochodzie jeszcze tak wolno nie zmienialy sie wartosci)

 

Podejrzenia

- komp

- za male wtryski? albo pompa sie konczy... (injection pulse dochodzi do 86 przy depnieciu :o)

- przeplywka - dlaczego na moich nie ma byków

- czujnik stuku - przykrecony w miejscu na łapke od rozrusznika (3cm nizej, momentem 25Nm) Gdyby komp wykrył stukowe to zaswieciłby checka? i zarejestrowal blad?

 

Jakies pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby komp wykrył stukowe to zaswieciłby checka? i zarejestrowal blad?

Nie.

 

czujnik stuku - przykrecony w miejscu na łapke od rozrusznika (3cm nizej, momentem 25Nm)

Musiałby być bezpośrednio na bloku. Teraz może wykrywać stukowe bo jakieś wibracje łapki rozrusznika będą i kupa.

 

W innym poście napisałem o wtyczkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Musiałby być bezpośrednio na bloku

 

I tak jest, wywalilem te łapke (dalem inaczej tak ze omija fabryczne miejsce)

 

Z tym stukiem to mnie zaskoczyles :shock:

 

[ Dodano: 2011-10-31, 19:06 ]

Resetowalem kompa, zostawilem zimnego na wolnych zeby sobie mape ustawil i bylo lepiej ale ciagle szarpal, podmienilem przeplywke i sie zaczelo... Wolne 2000obr, faluje, za chwile 500obr i traktor :-/

 

Błedów brak

 

Dzisiaj zdychal na kazdych swiatlach odpalal odrazu od kopa, ale po chwili spadaly obroty i zdychal i tak w kolko, na koncu jak sie nagrzal to zdechl i juz nie chcial odpalic :D poczekalem pol godziny i odpalil na dotyk, pochodzil 10 minut i zdechl i znow nie chcial dac sie odpalic (komp widzial 97st w tym czasie) - bledow oczywiscie brak

 

Podejrzani to ecu, lub cewka (zalozylem cewke z c20ne - WE + modul z c14nz, a powinna byc WB z modulem innym niz ten od 1.4...)

 

Czekam na drugiego kompa i cewke z modulem...

Ewentualne zimne luty ujawniaja sie bardziej na cieplo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ewentualne zimne luty ujawniaja sie bardziej na cieplo?

Z tym to różnie bywa. W moim sterowniku ABS było tak, że jak było zimno to zapalała się kontrolka po nagrzaniu silnika. U kolegi nie było żadnej reguły - po prostu to samo co u mnie czyli świeci, ale niezależnie od temp.

Obaj mieliśmy ten sam problem: po przelutowaniu płytki sterownika ABS problemy się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Odpuscilem sobie... Po tym jak przestal sterowac wtryskami (+12 mial, masy wszystkie mial, czujnik walu ok 518ohm - iskra byla, czujnik halla nowy, bledow brak) przelozylem wiazke na oryginalna sehową. Odpalil z półobrotu, pracuje super.

Kopa ma wiekszego i ogolnie wszystkie problemy zniknely :shock:

 

Nie wiem dlaczego nie chce chodzic na wiazce z XE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

nie, zwykla wiazka m2.5, zadnych dodatkowych wtyczek czy przewodow. ECU z calibry koncowka 481 bodajze.

 

[ Dodano: 2012-03-25, 14:08 ]

Podciagam temat.

 

Zrobilo sie cieplo, dorwałem komplet z c20xe mot 2.8 i władowałem do seha. Wczoraj przekładalem. Póki co chodzi na 2 gary (1 i 4 nie ma iskry) przyczyna nadłamana wtyczka DISa - jutro zalatwie innego i zobaczymy.

 

Zaczyna sie obiecująco błedów brak, pali z półobrotu :]

 

[ Dodano: 2012-03-27, 20:44 ]

Doszedl DIS, pracuje piknie :-P sa male problemy, ale to juz sie ogarnie. Jest SEH na DISie 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...