Gość Robert5 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Z jakich czujników EKU bierze pomiar prędkości obrotowej kół? Czasem nie z systemu abs? Jestem laikiem, ale wydaje mi się, że więcej czujników przy kołach nie ma, a z tego co wiem, to komputer mierzy prędkości obrotowe kół. Chyba, że się mylę. Proszę o uświadomienie. A co do sondy; to kiedy ma mieć (0-1V)? Przy odpalonym silniku po wypięciu z kostki? Bez odpalania silnika? Na których przewodach mierzyć napięcie? A może zmierzyć oporność, rezystancje?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2648-wysokie-obroty-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/2/#findComment-14725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Odpalasz auto podpinasz się multimetrem pod czarny przewód przy sondzie i do masy, kostki nie odpinasz sonda ma być podpięta do wiązki. Podczas pracy silnika napięcie ma oscylować pomiędzy 0,2V a 0,8V wtedy skład mieszanki jest właściwy. Jeżeli utrzymuje się przy granicy 0,8V skład mieszanki jest za bogaty natomiast utrzymywanie się przy dolnej wartości skład jest za ubogi. Test należny przeprowadzić również na obrotach. Napisz co Ci wyszło   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2648-wysokie-obroty-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/2/#findComment-14736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Pomiar robisz na wpiętej sondzie a wpinasz się do czarnego kabla i masy samochodu, pomiar dokonujesz przy uruchomionym silniki najlepiej zagrzanym to napięcie w tym czasie na biegu jałowym oscyluje między 0 V a 1V jeśli tak jest sonda jest sprawna, co do czujnika prędkości masz rację z czujnika koła komputer pobiera dane i wskazuje na liczniku dodatkowo utrzymuje obroty na takim poziomie by silnik nie zgasł w czasie jazdy na jałowym biegu, tak bynajmniej jest w niemieckich samochodach jak w twoim wypadku myślę że jest tak samo   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2648-wysokie-obroty-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/2/#findComment-14737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 tu masz poradnik jak chcesz coś więcej http://forum.samnaprawiam.com/silnik-sprawdzanie-czujnikow-osprzetu-silnika-vt974.htm?highlight=czujniki   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2648-wysokie-obroty-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/2/#findComment-14738 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robert5 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 W sobotę "walczyłem" z sondą. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach sonda miała 0,28 V. Myślę, że wskazania są chyba dobre, sondę przeczyściłem, wizualnie wygląda na sprawną. Wyregulowałem też luz zaworowy, silnik jakby równiej teraz pracuje. Ale jeszcze pozostał problem z ABS. Jak można sprawdzić który czujnik przy kołach jest uszkodzony? ELM 327 tego nie obsługuje. Pozostaje multimeter albo profesjonalny warsztat (w mojej okolicy takowych brak). Pomóżcie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2648-wysokie-obroty-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/2/#findComment-14897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 W sobotę "walczyłem" z sondą. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach sonda miała 0,28 V. Myślę, że wskazania są chyba dobre Niekoniecznie rewelacyjne są wskazania w poradniku jaki ci poleciłem jest opis jak sprawdzić sondę ona ma oscylować pomiędzy 0,2V- 0,8V na wolnych obrotach i na wyższych, masz tam też jak sprawdzić czujniki ABS.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2648-wysokie-obroty-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/2/#findComment-14901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robert5 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Wczoraj mierzyłem omomierzem przednie czujniki ABS, miernik we wszystkich wartościach pokazywał 0 (zero). Miernik sprawny. Czujniki mają po 2 przewody. Albo oba są uszkodzone, albo ...? Może dzisiaj uda mi się jeszcze tył sprawdzić, ale tam będzie więcej roboty. Gdzieś wyczytałem, że jak czujniki są walnięte to kontrolka ABS zaświeca się dopiero po ruszeniu autem, tak około 7 km/h. Obawiam się, że pompa jest uszkodzona (chociaż żadnych dziwnych dźwięków nie wydaje), albo sterowanie. Wszystkie kostki przeglądnięte i spryskane kontaktem, przewody całe. No i kontrolka hamulca ręcznego nie świeci, dopiero jak wypiąłem czujnik prawego koła to się zaświeciła. Wiem, że diagnozowanie na podstawie tak skąpych danych jest trudne, ale może Panowie spróbujecie mnie nakierować na odpowiedni trop. Dziękuję i pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2648-wysokie-obroty-przy-zmianie-bieg%C3%B3w/page/2/#findComment-14930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się