Skocz do zawartości

Astr G , jaki silnik?


fifek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zamiaruje sie z zakupem Opelka Astrz G, mam tylko mały dylemat, jaki slnik wybrać?

Myślę nad 1.6 ale podejrzewam ze spalanie 1.6 będzie podobne do 1.8 115 kuników.

eco tecki słyną z elektroniki.

Na co patrzeć przy zakupie? Acha auto bedzie pozniej przerabiane na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maliniak123

Na pewno nie polecam ci 1.7 Dti - bo są częste problemy z wałkami rozrządu które to mają wprasowywane krzywki a nie są całością razem z wałkiem.

I 1.6 ecotec - też raczej odpuść mają straszną tendencję do picia oleju, lepiej poszukaj 1.8 albo 2.0 , ja osobiście bym celował w 2.0. Fakt jest faktem że 1.6 kupisz taniej ale z regóły 2.0 miały lepsze wyposażenie to tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję x18xe1 115kM lub z18xe 125kM.

Lepsze o tyle moim zdaniem, że nie pieprzą sie czujniki na okrągło tak, jak to ma miejsce w x20xev - ja w omie wymieniałem przez 3.5 roku:

- 2 razy czujnik wału

- 3 razy czujnik wałka

- 1 raz czujnik temp

 

Proponowane przeze mnie silniki to małe bloki, są nieco oszczędniejsze od 1.8 16v na dużym bloku. Mają nieco mniejszą masę własną, mają mniej pierdół, które są upierdliwe w x18xe/x20xev.

 

Minusem są np droższe ECU - 400-600 zyli, a do xev za 100 kupisz.

Ale to chyba jedyna wada. Nie chleją oleju (mój po 218 tysiach bierze jakieś 1l/15 tys czyli z max na bagnecie schodzi na min - nic nie robione, widać uszczelniacze się szykują). Nie cierpi na chroniczne wycieki jak x20xev - w omie co chwilę wymieniałem jakieś uszczelki bo nie dało rady, tu jest spokój - silnik mam absolutnie suchy, nawet się nie poci nigdzie. Jedynie musiałem sparciałą uszczelkę pod obudową filtra oleju potraktować silikonem, ale 12 lat to niemało.

Nie ma choroby x20xev w postaci pękających kolektorów wydechowych - nówka 600, używka 350, naprawa bez sensu bo i tak pęknie...

 

Uważam na podstawie posiadania i jednego i drugiego, że x18xe1 jest zdecydowanie lepszy od x20xev pomimo nieco mniejszej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w firmie śmiga Astra G z 2006 r. z silnikiem 1.7 CDTI i bardzo dobrze silnik się spisuje. Do tej pory oleju bierze bardzo malutko. Spalanie w okolicach 5l/100km. Rozrząd na pasku więc tani (około 300zł komplet dobrej firmy). Koników za wiele nie ma bo tylko 80 ale to już kwestia tego do czego auto komu potrzebne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli diesel, to nowy

Kupowanie 10 latka z być może realnym przebiegiem to loteria

Bena + elpidżi wychodzi znacznie taniej niż ropniak

Nie ma problemu z turbiną i pompą paliwa

 

Co do wyboru silnika, to z własnych doświadczeń odradzam XEV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozpoznać ze to x18xe1 badz z18xe?

 

Z18XE nie ma przewodów zapłonowych, posiada 2 sondy, wspomnianą elektroniczna przepustnicę (wystarczy zajrzeć pod pedał gazu- będzie tam czujnik), no i ma 10KM więcej.

Jako posiadacz takowego motoru od pół roku mogę stwierdzić:

- zero wycieków, silnik suchy jak pieprz,

- zużycie oleju niemal niezauważalne,

- VB Kombi napędza dość żwawo więc lekką AG będzie popychało ochoczo 125 KM,

- spalanie wiadomo- zależne od stylu jazdy, u mnie wynosi średnio 8,5l/100km

W trasie ( robię dość często) potrafi spalić 6 przy włączonym klimatroniku.

AG jest lżejsza to i spali pewnie mniej.

Oczywiście spalanie dotyczy Pb, na gazowni się nie znam.

Wady... pękający kolektor wydechowy stanowiący całość z katalizatorem.

Zresztą z tego co wiem to w XEV też pęka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...