Skocz do zawartości

[elektryka] Montaż domykania szyb Bravo '99


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Montaż modułu domykania 2 szyb MAGICAR FAI 2 WM

 

Fiat Bravo 1999 SX

 

Cześć. I tak po paru tygodniach zabrałem się za montaż domykacza szyb MAGICAR FAI 2 WM w moim Bravo. Padło akurat na taki, bo miałem go za psie pieniądze, w razie czego nie będzie szkoda go wyrzucić.

 

Po przeglądnięciu schematów idealnym miejscem do montażu to przestrzeń za schowkiem, mamy tam dojście do sterownika szyby kierowcy jak i sterownik centralnego zamka. Zasilanie dla domykacza bierzemy z kabli oryginalnie zasilających elektrykę szyb. Mamy tam stałe napięcie 12V (przewód szaro-czerwony), napięcie pojawiające się po przekręceniu stacyjki (pomarańczowo-błękitny) i masę (czarny), idą także dwa przewody bezpośrednio od silnika szyby od kierowcy (fioletowo-żółty i biało-żółty). Nie wszystkie domykacze chcą poprawnie funkcjonować po stronie pasażera, gdzie niema funkcji komfortu, więc u mnie domyka tylko szybę kierowcy.

 

Następnie rysunki pokazują po kolei, co należy zrobić.

 

Montaż modułu domykania 2 szyb MAGICAR FAI 2 WM

 

Fiat Bravo 1999 SX

 

Cześć. I tak po paru tygodniach zabrałem się za montaż domykacza szyb MAGICAR FAI 2 WM w moim Bravo. Padło akurat na taki, bo miałem go za psie pieniądze, w razie czego nie będzie szkoda go wyrzucić.

 

Po przeglądnięciu schematów idealnym miejscem do montażu to przestrzeń za schowkiem, mamy tam dojście do sterownika szyby kierowcy jak i sterownik centralnego zamka. Zasilanie dla domykacza bierzemy z kabli oryginalnie zasilających elektrykę szyb. Mamy tam stałe napięcie 12V (przewód szaro-czerwony), napięcie pojawiające się po przekręceniu stacyjki (pomarańczowo-błękitny) i masę (czarny), idą także dwa przewody bezpośrednio od silnika szyby od kierowcy (fioletowo-żółty i biało-żółty). Nie wszystkie domykacze chcą poprawnie funkcjonować po stronie pasażera, gdzie niema funkcji komfortu, więc u mnie domyka tylko szybę kierowcy.

 

Następnie rysunki pokazują po kolei, co należy zrobić.

 

a.png

 

b.png

 

1. Moduł domykacza:

- zasilanie: plus to kabel czerwony, minus czarny, krótki czerwony kabelek służy do wyboru jakim sygnałem zostaną zasilone silniki w trakcie domykania, w naszych autach w spoczynku na stykach silnika podawana jest masa, więc należy ten kabel podpiąć pod krótki czerwony.

- sterowanie, wykorzystujemy:

"impuls wyzwalania - " (czerwony z białym) po zamknięciu drzwi

na ten przewód podawany jest sygnał z centralnego zamka i rozpoczyna się domykanie szyb;

"zatrzymanie - " biały z czerwonym, kiedy chcemy zostawić lekko otwarte szyby i zamknąć drzwi musimy podać minus, najlepiej mały przełącznik, który by zwierał ten sygnał do masy;

"blokowanie + po stacyjce" po przekręceniu stacyjki na tym przewodzie ma się pojawić napięcie +12V do zablokowania domykania szyb podczas jazdy;

 

- sterowanie, pozostałe:

"wyjście podaje -" pomarańczowy w czasie domykania szyb na tym przewodzie pojawia się sygnał - który można wykorzystać np. do wyłączenia czujników wstrząsu w alarmie.

- silniki: od kierowcy - zielony i niebieski; od pasażera - zielony z białym i niebieski z białym. Przewody te wpina się w przecięte kable prowadzące +12V w czasie domykania do silników.

 

Niewykorzystane przewody można odpiąć żeby nie przeszkadzały.

 

2. Wykręcamy schowek i widzimy zieloną i mniejszą żółtą puszeczkę.

Zielona to sterownik szyby kierowcy, żółta to sterownik centralnego zamka.

 

c.png

 

 

Odkręcamy dwie śrubki kluczem 10 trzymające "stelaż". Następnie odpinamy zielony sterownik wraz z gniazdem.

 

d.png

 

e.png

 

f.png

 

Idealne miejsce do montażu naszego domykacza.

 

g.png

 

Należy pamiętać o połączeniu ze sobą krótkich czerwonych kabelków. (zasilanie silników plusem)

 

h.png

 

3. Teraz jedna z najważniejszy rzeczy, musimy podpiąć zasilanie naszego domykacza pod kable idące do sterownika szyby kierowcy, czyli masę (czarny) do masy domykacza (czarny), stałe +12V (szaro-czerwony) do plus 12V domykacza (czerwony), zasilanie +12V po przekręceniu stacyjki (pomarańczowo błękitny) do blokowania po stacyjce (zielony z czarnym).

 

Pierw musimy dla bezpieczeństwa wyciągnąć bezpieczniki 25A i 7,5A.

 

Polecam polutowanie tych kabli, bo skręcanie ich bylejak nie jest dobrą metodą. Może niekoniecznie z rozbieraniem gniazda, ale wystarczy troszkę odwinąć gąbczastą izolację, ponacinać izolacje i polutować ze sobą kabelki, następnie dobrze zaizolować dobrą taśmą.

 

i.png

 

Następnie musimy podpiąć nasz domykasz pod silniki. Należy przeciąć jeden z dwóch przewodów, na którym podawane jest napięcie 12V w trakcie domykania szyb. Oczywiście ja musiałem pobawić się szybką i znaleźć dla was, który z nich musimy przeciąć - na nasze szczęście jest to ten z brzegu fioletowy z żółtym. Przecinamy go 3cm od gniazdka i zarabiamy końcówki cynując.

 

j.png

 

Na zdjęciu na próbę podpięte kabelki od domykacza:

- zielony z domykacza lutujemy do wcześniej rozciętego kabelka od strony wiązki, czyli ku silniczkowi.

- niebieski lutujemy do drugiego końca przy gniazdku.

 

Na tym etapie możemy już sprawdzić domykanie szyby kierowcy, zakładamy z powrotem bezpieczniki. Przekręcamy stacyjkę i opuszczamy szybę kierowcy i wyłączamy stacyjkę. Teraz przewodem domykacza "impuls wyzwalania -" czerwony z białym dotykamy do masy szyba powinna się zamknąć, a domykacz wyłączyć.

 

k.png

 

l.png

 

4. Teraz należy nasz moduł podłączyć pod centralny zamek - zamknięcie drzwi. Żółta puszeczka obok, do niej idzie cienki biały przewód, pod niego przylutowujemy w ten sam sposób co wcześniej pisałem impuls wyzwalania minus domykacza czyli przewód czerwony z białym.

 

5. Pozostało nam jeszcze podpięcie szyby pasażera, która na nasze nie szczęście jest inaczej sterowana niż szyba kierowcy. W omawianym domykaczu szyba się domknie, lecz domykacz się nie wyłącza próbując szybę dalej zamykać dlatego radze poszukac czegoś lepszej klasy. Wtedy podłączamy się pod przewód „RV” lub „C” – złączka 36 od drzwi pasażera.

 

 

Nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody.

WSZYSTKO ROBISZ NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

 

pozdrawiam

 

 

 

Autor: panterka

Źródło: http://forum.samnaprawiam.com

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania