ArKos Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Montaż modułu domykania 2 szyb MAGICAR FAI 2 WM Fiat Bravo 1999 SX Cześć. I tak po paru tygodniach zabrałem się za montaż domykacza szyb MAGICAR FAI 2 WM w moim Bravo. Padło akurat na taki, bo miałem go za psie pieniądze, w razie czego nie będzie szkoda go wyrzucić. Po przeglądnięciu schematów idealnym miejscem do montażu to przestrzeń za schowkiem, mamy tam dojście do sterownika szyby kierowcy jak i sterownik centralnego zamka. Zasilanie dla domykacza bierzemy z kabli oryginalnie zasilających elektrykę szyb. Mamy tam stałe napięcie 12V (przewód szaro-czerwony), napięcie pojawiające się po przekręceniu stacyjki (pomarańczowo-błękitny) i masę (czarny), idą także dwa przewody bezpośrednio od silnika szyby od kierowcy (fioletowo-żółty i biało-żółty). Nie wszystkie domykacze chcą poprawnie funkcjonować po stronie pasażera, gdzie niema funkcji komfortu, więc u mnie domyka tylko szybę kierowcy. Następnie rysunki pokazują po kolei, co należy zrobić. Montaż modułu domykania 2 szyb MAGICAR FAI 2 WM Fiat Bravo 1999 SX Cześć. I tak po paru tygodniach zabrałem się za montaż domykacza szyb MAGICAR FAI 2 WM w moim Bravo. Padło akurat na taki, bo miałem go za psie pieniądze, w razie czego nie będzie szkoda go wyrzucić. Po przeglądnięciu schematów idealnym miejscem do montażu to przestrzeń za schowkiem, mamy tam dojście do sterownika szyby kierowcy jak i sterownik centralnego zamka. Zasilanie dla domykacza bierzemy z kabli oryginalnie zasilających elektrykę szyb. Mamy tam stałe napięcie 12V (przewód szaro-czerwony), napięcie pojawiające się po przekręceniu stacyjki (pomarańczowo-błękitny) i masę (czarny), idą także dwa przewody bezpośrednio od silnika szyby od kierowcy (fioletowo-żółty i biało-żółty). Nie wszystkie domykacze chcą poprawnie funkcjonować po stronie pasażera, gdzie niema funkcji komfortu, więc u mnie domyka tylko szybę kierowcy. Następnie rysunki pokazują po kolei, co należy zrobić. 1. Moduł domykacza: - zasilanie: plus to kabel czerwony, minus czarny, krótki czerwony kabelek służy do wyboru jakim sygnałem zostaną zasilone silniki w trakcie domykania, w naszych autach w spoczynku na stykach silnika podawana jest masa, więc należy ten kabel podpiąć pod krótki czerwony. - sterowanie, wykorzystujemy: "impuls wyzwalania - " (czerwony z białym) po zamknięciu drzwi na ten przewód podawany jest sygnał z centralnego zamka i rozpoczyna się domykanie szyb; "zatrzymanie - " biały z czerwonym, kiedy chcemy zostawić lekko otwarte szyby i zamknąć drzwi musimy podać minus, najlepiej mały przełącznik, który by zwierał ten sygnał do masy; "blokowanie + po stacyjce" po przekręceniu stacyjki na tym przewodzie ma się pojawić napięcie +12V do zablokowania domykania szyb podczas jazdy; - sterowanie, pozostałe: "wyjście podaje -" pomarańczowy w czasie domykania szyb na tym przewodzie pojawia się sygnał - który można wykorzystać np. do wyłączenia czujników wstrząsu w alarmie. - silniki: od kierowcy - zielony i niebieski; od pasażera - zielony z białym i niebieski z białym. Przewody te wpina się w przecięte kable prowadzące +12V w czasie domykania do silników. Niewykorzystane przewody można odpiąć żeby nie przeszkadzały. 2. Wykręcamy schowek i widzimy zieloną i mniejszą żółtą puszeczkę. Zielona to sterownik szyby kierowcy, żółta to sterownik centralnego zamka. Odkręcamy dwie śrubki kluczem 10 trzymające "stelaż". Następnie odpinamy zielony sterownik wraz z gniazdem. Idealne miejsce do montażu naszego domykacza. Należy pamiętać o połączeniu ze sobą krótkich czerwonych kabelków. (zasilanie silników plusem) 3. Teraz jedna z najważniejszy rzeczy, musimy podpiąć zasilanie naszego domykacza pod kable idące do sterownika szyby kierowcy, czyli masę (czarny) do masy domykacza (czarny), stałe +12V (szaro-czerwony) do plus 12V domykacza (czerwony), zasilanie +12V po przekręceniu stacyjki (pomarańczowo błękitny) do blokowania po stacyjce (zielony z czarnym). Pierw musimy dla bezpieczeństwa wyciągnąć bezpieczniki 25A i 7,5A. Polecam polutowanie tych kabli, bo skręcanie ich bylejak nie jest dobrą metodą. Może niekoniecznie z rozbieraniem gniazda, ale wystarczy troszkę odwinąć gąbczastą izolację, ponacinać izolacje i polutować ze sobą kabelki, następnie dobrze zaizolować dobrą taśmą. Następnie musimy podpiąć nasz domykasz pod silniki. Należy przeciąć jeden z dwóch przewodów, na którym podawane jest napięcie 12V w trakcie domykania szyb. Oczywiście ja musiałem pobawić się szybką i znaleźć dla was, który z nich musimy przeciąć - na nasze szczęście jest to ten z brzegu fioletowy z żółtym. Przecinamy go 3cm od gniazdka i zarabiamy końcówki cynując. Na zdjęciu na próbę podpięte kabelki od domykacza: - zielony z domykacza lutujemy do wcześniej rozciętego kabelka od strony wiązki, czyli ku silniczkowi. - niebieski lutujemy do drugiego końca przy gniazdku. Na tym etapie możemy już sprawdzić domykanie szyby kierowcy, zakładamy z powrotem bezpieczniki. Przekręcamy stacyjkę i opuszczamy szybę kierowcy i wyłączamy stacyjkę. Teraz przewodem domykacza "impuls wyzwalania -" czerwony z białym dotykamy do masy szyba powinna się zamknąć, a domykacz wyłączyć. 4. Teraz należy nasz moduł podłączyć pod centralny zamek - zamknięcie drzwi. Żółta puszeczka obok, do niej idzie cienki biały przewód, pod niego przylutowujemy w ten sam sposób co wcześniej pisałem impuls wyzwalania minus domykacza czyli przewód czerwony z białym. 5. Pozostało nam jeszcze podpięcie szyby pasażera, która na nasze nie szczęście jest inaczej sterowana niż szyba kierowcy. W omawianym domykaczu szyba się domknie, lecz domykacz się nie wyłącza próbując szybę dalej zamykać dlatego radze poszukac czegoś lepszej klasy. Wtedy podłączamy się pod przewód „RV” lub „C” – złączka 36 od drzwi pasażera. Nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody. WSZYSTKO ROBISZ NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. pozdrawiam Autor: panterka Źródło: http://forum.samnaprawiam.com   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2551-elektryka-monta%C5%BC-domykania-szyb-bravo-99/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi