Skocz do zawartości

T4 VW, model mocny, szybki i dynamiczny w trasie ?


Gość yovich

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zdecydowałem się na VW T4, 7-8 osobowy. ( T5 odpada z powodu ceny zakupu )

 

Chciałbym aby w trasie był w miarę szybki i dynamiczny przy wyprzedzaniu. Co do prędkości to bez przesady, nie jestem kamikadze, nie jeżdżę 200/h. Chodzi mi o to aby nie był słabszy od dynamicznej osobówki, chciałbym żeby TIR-y dawało się bezstresowo, bezpiecznie wyprzedzać.

 

Jeżdżę od 20 lat samochodami na gaz LPG, bezproblemowo daję sobie radę z LPG, nie mam też żadnych uprzedzeń co do tego paliwa, dlatego deklaruję, że gaz LPG jak najbardziej wchodzi w grę.

 

Ze względów ekonomicznych LPG lub Diesel, skrzynia tylko manual.

 

Jeżeli ktoś zna jakiś mocny napęd z T4 to proszę o poradę. Proszę również o podawanie rzeczywistego zużycia paliwa w trasie i po mieście.

 

Może podrzucicie jakieś linki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję 2.5TDI lub 2.8v6.

Pierwszy ma piękny moment obrotowy, bardzo mocny silnik, drugi ma powera, też spokojnie z taką budą daje radę.

Propozycje?

Gust jest jak ***j, każdy ma swój, no ale skoro padło pytanie, to w moim odczuciu:

http://otomoto.pl/volkswagen-caravelle-C20325664.html

http://otomoto.pl/volkswagen-transporter-bogata-wersja-C20000486.html

http://moto.allegro.pl/otomoto-volkswagen-transporter-caravelle-van-i1790890529.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ArKos dziekuję za odpowiedź.

 

Proponuję 2.5TDI lub 2.8v6

 

Rozmawiałem dziś z człowiekiem, który sprzedaje V6 ale 204 KM automat i jednocześnie dysponuje kilkoma TDI 151 KM.

Pomimo, że zależało mu na sprzedaży V6 ( TDI nie sprzedaje ) powiedział mi, że "TDI 151 KM lepiej się zbiera na wolnych obrotach a ten V6 dopiero na wysokich obrotach nabiera mocy i ogólnie jego zdaniem TDI jest bardziej dynamiczny"

 

Jak wytłumaczyć, że 204 KM jest mniej dynamiczny od 151 KM ? Czy to sprawa automatu ?

 

Czy występowały V6 2,8 204 KM w wersji manual ? W ofertach w sieci ja tego nie widzę.

 

Słyszałem, że te V6, które poleciłeś: 140 KM są awaryjne w porównaniu z tymi 204 KM a tyle samo palą na 100 km co te mocniejsze. Niestety V6 204 KM bardzo trudno trafić.

 

Ja osobiście myślałem poszukać V6 204 KM niż wziąć od ręki któryś TDI 151 KM ( bo tych ofert jest sporo) ze względu na porównywalne koszty na 100 km a większą moc V6 (V6 oczywiście na gazie).

Teraz kiedy człowiek, który jeździ obydwoma, mówi mi, że tej mocy w V6 się nie czuje to ja już nie wiem czy te KM do końca oznaczają to samo w TDI co w benzynie.

 

Nie łatwo podjąć decyzję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maliniak123
Teraz kiedy człowiek, który jeździ obydwoma, mówi mi, że tej mocy w V6 się nie czuje to ja już nie wiem czy te KM do końca oznaczają to samo w TDI co w benzynie.

 

Tdi ma pier...cie jak tylko turbina się załączy czyli ok 2000rpm i ma wysoki moment obrotowy dla tego pewnie tak mówi ten pan...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wytłumaczyć, że 204 KM jest mniej dynamiczny od 151 KM ? Czy to sprawa automatu ?

Prosto.

Charakterystyka silnika. Wystarczy popatrzeć, przy jakich obrotach ma maksymalny moment. Diesel ma go nisko, benzyniak wyżej i dlatego diesel lepiej jedzie z dołu.

Z kolei jadąc szybko dość spory kawałek, diesel mocno się zmęczy, bo raczej nie lubi wysokich iobrotów, a benzyniak będzie w swoim żywiole - 5-6 tys obrotów to nic strasznego dla benzyniaka, a mordowanie diesla.

 

Ja osobiście myślałem poszukać V6 204 KM niż wziąć od ręki któryś TDI 151 KM ( bo tych ofert jest sporo) ze względu na porównywalne koszty na 100 km a większą moc V6 (V6 oczywiście na gazie).

Przede wszystkim ekonomia. V6 z LPG wyjdzie taniej niż TDI. Niech spali 8 litrów w dieslu, to jest 40zł/100km. Niech v6 spali 14 LPG to jest 34zł/100km.

Im więcej jeździsz, tym więcej zyskujesz. To raz. Dwa - diesel ma kilka bardzo drogich zabawek w silniku: pompa, wtryski i turbina. W benzyniaku nie trzeba się martwić, tylko po pałowaniu gasi się go i finał, a w dieslu trzeba mocno dbać o turbine, bo 2 tysiaki to nnie jest mało jak dojdzie do wymiany. Ogólnie jestem za benzyniakiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania