Skocz do zawartości

[Ford Escort MK 7 1996r Benz 1.6 16v]--Wiatrak chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

No i na chłodnicy nie ma żadnego czujnika, jest jednak na grubym wężu gumowym:

 

czujnik1.jpg

 

 

 

czujnik2o.jpg

 

 

 

 

Zwarłem grubym przewodem:

 

czujnik3.jpg

 

 

 

 

I wiatrak się nie zakręcił :( oczywiście cała operacja była na włączonym silniku.

 

Czyli wiatrak do wymiany :(

 

Tak się zastanowiłem i w sumie to nigdy nie słyszałem jak w tym samochodzie chodzi mi wiatrak od czasu jak go mam, czerwiec 2011.

 

Tak w ogóle to słychać wyraźnie jak wiatrak chodzi w tym modelu auta?? Chodzi mi będąc na zewnątrz samochodu.

 

Już się za to biorę, tylko że nie wiem za bardzo ile to będzie na wskaźniku w escorcie 90 bo tam jest na wskaźniku tylko NORMAL, ale sprawdzę jak wskazówka będzie przy literce A wydaje mi się że wtedy będzie tak około.

No i znowu dla mnie to pierwszyzna ale miernik mam, nastawię go na zakres 200k i wskaźniki przyłożę do pinów w czujniku.

 

Rezystancja to wielkości kilku-kilkunasty kohm, ale nie kilkuset.

Ustaw 20kohm jeśli masz, a być powinno.

Chodzi o to, aby sprawdzić, czy wielkość rezystancji na ciepłym jest bliska 0. To powoduje załączenie wiatraka.

 

Wyszło na to że jestem idiotą :(

Przed sprawdzaniem rezystancji, na kolanach dokładnie chciałem zobaczyć jeszcze raz korki i zauważyłem we wnęce obudowy, prawie że w rogu w nawierconej dziurce jakiś mini-wajhowy przełączniczek--widać że dorabiany (o tym mi poprzedni właściciel też nie powiedział :/).

Jak go przełączyłem to wiatrak się załączył, od przełącznika idą dwa przewodziki właśnie do silniczka wiatraka, odkręciłem dolną cześć pulpitu pod kierownicą żeby się temu przyjrzeć.

Na odcinku tych przewodów który znajduje wewnątrz samochodu jeden z tych przewodów jest w kilku miejscach zawinięty izolacją, gdy dotknąłem jedno miejsce to było prawie gorące i wiatrak się rozłączał, włączał (przy dotyku tego miejsca).

Gdy go wyłączyłem bo zaniepokoiła mnie ta temperatura w zaizolowanym miejscu na przewodzie to potem już za pomocą przełącznika nie udało mi się już włączyć wiatraka.

 

No i czeka mnie przegląd tych zaizolowanych łączeń i wymienię raczej ten przełącznik bo chrupie i nie czuć w ogóle w nim skoków ON/OFF :(

 

Eh jak nie urok to sr...ka :(

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania