Skocz do zawartości

nierówna praca silnika astra F C14NZ


Gość wool

Rekomendowane odpowiedzi

Znaki na kole są dwa. Jedno służy do ustawiania rozrządu a drugie do sprawdzania kąta wyprzedzenia zapłonu. Masz przecież na aparacie zapłonowym możliwość regulacji.

Moim zdaniem te 5* to za mało, bo powinno być 8-12* no ale poza większym mułem nie powinno być anomalii w pracy silnika. No chyba, że te 5* to opóźnienie a nie przyspieszenie zapłonu, to owszem, jaja mogą być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego co pamiętam te auta miały selektor oktanowy w celu zmniejszenia spalania stukowego (i chyba coś przyśpieszały lub opóźniały zapłon) który później wyparły czujniki spalania stukowego. Więc może w tej wtyczce masz źle ustawione zworki na oktany PB. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, dobrze gadasz.

O to chodzi.

Nowsze systemy wtrysku, te z DIS-em nie mają selektora tylko czujnik stuku. Elektronika powoduje wyprzedzenie kąta zapłonu do wartości progowej, przy której zaczyna się zjawisko spalania stukowego. Im lepsze paliwo tym bardziej wyprzedza kąt zapłonu. Gaz ma ok. 110 oktan więc teoretyzując, powinno się starszej generacji silnik regulować i wyprzedzić zapłon bardziej niż na Pb - nawet znam przypadki, że kąt wyprzedzenia wynosił 15*. Ale.. jeśli w takim wypadku będziesz jeździł na podłej Pb95 i w dodatku ochrzczonej na stacji "U pana Józka w polu" to silnik bedzie jechał tragicznie i jest duże prawdopodobieństwo, że będzie spalanie stukowe.

Selektor oktanowy powoduje, że korzystając z lepszego paliwa, np Pb98, jesteś w stanie wykorzystać jego walory. Zmienia się nieco mapa wtrysku i pojedzie ciut lepiej a spali ciut mniej niż w wypadku Pb95. Ale to i tak chyba pic na wodę fotomontaż, bo robiłem doświadczenia na swoim aucie i jakoś nie czułem żadnej różnicy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak jak pisałeś wcześniej też jestem tego zdania, najlepiej uruchomić auto na benzynie i doprowadzić aby śmigało. Później na gazie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym że "śmiga" tak samo na pb i lpg :-/ narazie spróbuje go nauczyć nowej mapy

Jutro zrobie próbę, Da sie na form wrzucić filmik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna być całkiem inna rezystancja. Selektor zawiera wewnątrz rezystor i na tej podstawie ECU ma informację jakie jest paliwo. Tak naprawdę to nawet ustawiony na Pb98 nic nie da, bo gaz ma 110 oktanów. Po prostu spali go i nie wykorzysta maksymalnych możliwości silnika. Jeśli już chcesz coś myśleć, to kolej rzeczy powinna być taka:

1. doprowadzenie silnika do stanu perfekcyjnej pracy na benzynie

2. regulacja silnika (kąt wyprzedzenia zapłonu) na LPG

3. nie używanie Pb do jazdy a tylko do rozruchu (obawa o spalanie stukowe - LPG 110 oktanów, Pb w porywach 95 a tak naprawdę w okolicy 90)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania