ArKos Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Znaki na kole są dwa. Jedno służy do ustawiania rozrządu a drugie do sprawdzania kąta wyprzedzenia zapłonu. Masz przecież na aparacie zapłonowym możliwość regulacji. Moim zdaniem te 5* to za mało, bo powinno być 8-12* no ale poza większym mułem nie powinno być anomalii w pracy silnika. No chyba, że te 5* to opóźnienie a nie przyspieszenie zapłonu, to owszem, jaja mogą być.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Z tego co pamiętam te auta miały selektor oktanowy w celu zmniejszenia spalania stukowego (i chyba coś przyśpieszały lub opóźniały zapłon) który później wyparły czujniki spalania stukowego. Więc może w tej wtyczce masz źle ustawione zworki na oktany PB.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Ale selektor nie ma nic wspólnego z kątem wyprzedzenia zapłonu bo ustawiasz go "ręcznie" aparatem zapłonowym. On tylko pozwala na użycie mapy na której silnik ma lepsze osiągi bo na lepszym paliwie jedzie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 aha, spoko dzięki , tak tylko pomyślałem bo LPG ma wyższą liczbę oktanową od Pb   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Tak tak, dobrze gadasz. O to chodzi. Nowsze systemy wtrysku, te z DIS-em nie mają selektora tylko czujnik stuku. Elektronika powoduje wyprzedzenie kąta zapłonu do wartości progowej, przy której zaczyna się zjawisko spalania stukowego. Im lepsze paliwo tym bardziej wyprzedza kąt zapłonu. Gaz ma ok. 110 oktan więc teoretyzując, powinno się starszej generacji silnik regulować i wyprzedzić zapłon bardziej niż na Pb - nawet znam przypadki, że kąt wyprzedzenia wynosił 15*. Ale.. jeśli w takim wypadku będziesz jeździł na podłej Pb95 i w dodatku ochrzczonej na stacji "U pana Józka w polu" to silnik bedzie jechał tragicznie i jest duże prawdopodobieństwo, że będzie spalanie stukowe. Selektor oktanowy powoduje, że korzystając z lepszego paliwa, np Pb98, jesteś w stanie wykorzystać jego walory. Zmienia się nieco mapa wtrysku i pojedzie ciut lepiej a spali ciut mniej niż w wypadku Pb95. Ale to i tak chyba pic na wodę fotomontaż, bo robiłem doświadczenia na swoim aucie i jakoś nie czułem żadnej różnicy...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Ale tak jak pisałeś wcześniej też jestem tego zdania, najlepiej uruchomić auto na benzynie i doprowadzić aby śmigało. Później na gazie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13668 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wool Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 problem w tym że "śmiga" tak samo na pb i lpg narazie spróbuje go nauczyć nowej mapy Jutro zrobie próbę, Da sie na form wrzucić filmik?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Powinna być całkiem inna rezystancja. Selektor zawiera wewnątrz rezystor i na tej podstawie ECU ma informację jakie jest paliwo. Tak naprawdę to nawet ustawiony na Pb98 nic nie da, bo gaz ma 110 oktanów. Po prostu spali go i nie wykorzysta maksymalnych możliwości silnika. Jeśli już chcesz coś myśleć, to kolej rzeczy powinna być taka: 1. doprowadzenie silnika do stanu perfekcyjnej pracy na benzynie 2. regulacja silnika (kąt wyprzedzenia zapłonu) na LPG 3. nie używanie Pb do jazdy a tylko do rozruchu (obawa o spalanie stukowe - LPG 110 oktanów, Pb w porywach 95 a tak naprawdę w okolicy 90)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wool Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 na pb tak samo pracuje, czyli nie jest to problem paliwa   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Da sie na form wrzucić filmik? możesz na youtube i zapodać linka. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2497-nier%C3%B3wna-praca-silnika-astra-f-c14nz/page/2/#findComment-13672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się