Skocz do zawartości

nierówna praca silnika astra F C14NZ


Gość wool

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem jak w temacie, wymieniłem : sterownik silnika (okazyjnie za 19 zł ;-) ), moduł zapłonowy, cewkę WN, kable WN, świece i nadal jest ten sam problem :-/ Brakuje mi już pomysłów. Czujnik halla wyczyściłem z tego co widzę to raczej popsuć się w nim nie ma co. Sprawdziłem masę i dorobiłem dla pewności dodatkową. Silnik tak samo zachowuje sie na PB jak i na LPG. Sprawdzałem ustawienie zapłonu i zauważyłem że kole gdzie jest znacznik lampa daje mi 2 sygnały w dwuch różnych miejscach, raz na znaczniku raz jakieś 5° (tak na oko), pytanie co powoduje takie sygnały na stroboskopie? Na wyjściu halla stroboskop też nie daje regularnych sygnałów ale on tak daje sygnał jak silnik pracuje. Czy ma ktoś jeszcze pomysł co sprawdzić i gdzie szukać przyczyn?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zapomniałem dodać że silnik krokowy również zmieniany

nie chodzi mi o falowanie obrotów tylko o to że silnik nierówno pracuje, nie ma płynnosci w pracy jego cylindrów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błedów żadnych check nie wywala, spala ok 8l lpg w cyklu mieszanym, gazownik ustawiał na analizatorze spalin i też mówił że silnik dziwnie pracuje i raczej będzie to problem elektryczny. Co dziwne że jak gazownik zatykał i dmuchał na przemian w dolot ciepłego i zimnego powietrza przed filtrm powietrza ale silnik wogóle nie reagował na te zmiany. Wyciągałem obudowę filtra i w jego dnie jest dolot powietrza z nadkola więc nie dziwę się że nie pobiera powietrza przez doloty z przodu

czujnik położenia przepustnicy też wymieniany

na lpg chyba próbkowanie pochodzi z emulatora?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dziwne że jak gazownik zatykał i dmuchał na przemian w dolot ciepłego i zimnego powietrza przed filtrm powietrza ale silnik wogóle nie reagował na te zmiany.

Jakoś nie czaję czym on tam dmuchał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja na początek proponuję tak:

zrzucić na noc klemę z akumulatora. Rano podłączyć klemę i odpalić na benzynie. Potem odczekać i dać mu się zagrzać do momentu aż włączy się wentylator chłodnicy - NA BENZYNIE. Potem przejechać się z 15-20km różnymi stylami jazdy: spokojnie, normalnie i z gwizdkiem - cały czas NA BENZYNIE.

Jak auto zacznie pracować normalnie na benzynie to bankowo jest coś nie tak z LPG - albo źle wyregulowana albo coś się pierniczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co dziwne że jak gazownik zatykał i dmuchał na przemian w dolot ciepłego i zimnego powietrza przed filtrm powietrza ale silnik wogóle nie reagował na te zmiany.

Jakoś nie czaję czym on tam dmuchał.

ustami, da się pewnie czymś innym ale nie przy klientach :mrgreen:

spróbuję tak jak piszesz, zobacze jutro czy coś pomoże

na razie dzięki ;-)

a mapsensor też wymieniany

a z tym podwójnym znacznikiem ze stroboskopu na kole, czy takie coś jest noramlne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania