Skocz do zawartości

Wymiana żarówki światła mijania Astra III


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy przepali nam się żarówka świateł mijania, Astra może nas o tym poinformować za pomocą wyświetlacza graficznego (gdy mamy włączony układ kontroli usterek), komunikatem INSP2 na liczniku kilometrów. Może się również zdarzyć, że nie poinformuje nas wcale - wszystko zależy od konfiguracji oprogramowania naszego samochodu.

 

tip_h7_1.jpg

 

Do całej operacji wymiany będzie nam potrzeba nowa żarówka halogenowa H7 (przynajmniej u mnie taka jest), czysta ściereczka oraz ewentualnie mały płaski śrubokręt (u mnie wystarczył paznokieć :)

 

1. Skręcamy koło na zewnątrz, aby mieć lepszy dostęp. W razie potrzeby koło można zdjąć.

 

2. Otwieramy pokrywkę znajdującą się w nadkolu (od strony koła).

 

tip_h7_2.jpg

 

3. Ściągamy gumową zatyczkę. Dla poprawy widoczności możemy otworzyć klapę przedziału silnika.

 

tip_h7_3.jpg

 

4. Chwytamy kostkę i kręcimy nią lekko prawo lub lewo, aż wyczujemy, że wyskoczyła z uchwytu.

 

tip_h7_4.jpg

 

5. Wyciągamy kostkę z żarówką na zewnątrz. Następnie podważamy paznokciem lub śrubokrętem 2 zatrzaski i wyjmujemy żarówkę z kostki. Należy uważać na zapinkę, żeby przy okazji gdzieś się nie zagubiła.

 

tip_h7_5.jpg

 

tip_h7_6.jpg

 

6. Chwytamy nową żarówkę poprzez ściereczkę, aby jej niczym nie ubrudzić (pot, tłuszcz z palców wyparuje i osiądzie na odbłyśniku). Przymierzamy ją do zapinki (bagnet zapinki musi znaleźć się po odpowiedniej stronie) i montujemy w kostce tak, aby zaskoczyły oba zatrzaski.

 

tip_h7_7.jpg

 

7. Trzymając kostkę z żarówką celujemy nią w uchwyt mocyjący w odbłyśniku lampy. Warto tutaj przechylić się tak, aby jednocześnie obserwować lampę od przodu. Gdy żarówka trafi na swoje miejsce, ponownie kręcimy nią lekko prawo lub lewo, aż wyczujemy, że zaskoczyła w uchwycie.

 

tip_h7_8.jpg

 

8. Sprawdzamy, czy żarówka świeci (jeśli nie, to biegniemy po nową :).

 

9. Mocujemy gumową zatyczkę lampy (patrz pkt 3). Warto nałożyć wpierw jedną stronę, a następnie dookoła przydusić.

 

10. Zamykamy pokrywę (patrz pkt 2) i koniec pracy :)

 

UWAGA: Według zaleceń podręcznika "Astra III i Zafira II Sam naprawiam" przed całą operacją powinno się odłączyć akumulator oraz użyć okularów ochronnych oraz rękawiczek ze względu na możliwość wybuchu żarówki halogenowej, w której znajduje się gaz pod ciśnieniem.

Ja obyłem się bez tych środków ostrożności ale dla spokoju ducha wolałem umieścić tą przestrogę :)

 

 

 

Autor: Andrzej Kubaczyk

Źródło: http://astra-3.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania