Skocz do zawartości

Poszezanie nadkoli


Gość żółwik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Musze w daewoo leganzie poszezyc nadkola z tyłu pod felge 10" nigdy tego jeszcze nie robiłem chciałbym prosic o jakies porady jak sie za to zabrać jak to zrobic i co oprócz spawarki i kontówi bedzie mi potrzebne :-) chyba ze macie jakies foty. Auto bedzie na zawieszeniu AR wiec fela bedzie sie tam chowac.

Spawac i malowac umiem wiec nie piszcie ze mam tego nie robic :-) Pozdro

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o zrobieniu maszynki do poszerzania. Zawsze to mniejsza ingerencja w strukturę blachy. Taką maszynką da się wypchać ze 2-3cm.

 

dcac29cbc0623b75.jpg

 

Montujesz na piastę jak felgę, kręcisz ile ma wypychać i stopniowo coraz więcej i więcej.

Da się fajne efekty uzyskać.

 

20090221931.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maszynka fajna ale nie takie bylo moje pytanie! Z tego co wiem takie maszynki sa do kupienia na allegro a 3 cm to za mało na felge 10" szerokosci. Prosił bym o odpowiedz konkretnie na pytanie ! Dzieki

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to se luknij... 6cm na strone szerzej wyszło, pod 9" http://forum.samnaprawiam.com/nadwozie-samodzielne-malowanie-szpachlowanie-klepanie-vt153.htm

To o tego Kadetta chodzi, wstawiłem przednie błotniki do tyłu. To jeden z pomysłów do wykorzystania.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja myslałem zeby w leganzie ponacinać równo tylnie nadkola wyklepac je i wspawac na nie drugie nadkole z leganzy które mam juz. Jak przeczytałem to co Arkos zapodales w linku to mam pytanko bo ja na goła blache stosuje epoksydowy podklad który tez działa antykorozyjnie i nie przepuszcza wody czy reaktywny ma tez szary kolor i jaki jest w obróbce? Pytanie moze głupie ale nigdy nie stosowałem i wole zapytac. co myslisz o moim pomysle na nadkola?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwie blachy to błąd, bo między nimi będzie siedzieć wilgoć i zacznie korodować - to raz. Dwa - wyklepiesz po nacinaniu, ale reperatura ma swój kształt pierwotny i co... też ją będziesz klepał?

Jak już, to po nacięciu wstawić kliny z blachy, po zaspawaniu przeklepać wszystko razem i dopiero dalej obrabiać.

 

Co do podkładu: miałem z Novola, szary, po obróbce też szary, to był ten podkład antykorozyjny: http://professional.novol.pl/produkty.php?id=19

Na to podkład wyrównujący i dopiero lakier. Czyli na gołą blachę antykor, potem szpachlówka, potem na przetarcia znowu antykor, potem na całość wyrównujący i dopiero lakier.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już, to po nacięciu wstawić kliny z blachy, po zaspawaniu przeklepać wszystko razem i dopiero dalej obrabiać.

te kliny moge powycinac troche wieksze i wspawywac od dołu czy wycinac idealnie pod szczeline która wyjdzie mi przy wyklepywaniu tego?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładkę ze 3mm zrobisz i starczy. Od góry i od dołu migomatem pospawasz i będzie ok. Zakładka niewielka, bo przy spawaniu nadtopi trochę materiału i będzie w sam raz jak na miarę.

Tylko w żadnym wypadku nie stosuj blachy ocynk na te kliny, bo cię ku*wica weźmie przy spawaniu - sprawdzone w praktyce...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.