Skocz do zawartości

Wymiana tłumików / wydechu VC 2.2DTI


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Foto porada Wymiana tłumika środkowego i końcowego Viki Kombi 2.2 DTI

Moze komus pomoże Wymieniałem wiec foto strzeliłem i opisałem

A wiec....

Potrzebne elementy (w moim przypadku)

dsc04211ft5.jpg

Potrzebne dodatki

dsc04224ti5.jpg

Potrzebne narzędzia

dsc04213kr8.jpg

+ szczota druciana i WD40

Zaczynamy od wprowadzenia samochodu na kanał lub jak ktos dysponuje to podnośnik aby unies cały samochód do góry

Pierwszą czynnością jaką proponuje to za pomocą szczotki drucianej dokładnie oczyścić wszystkie sróby przy tłumiki środkowym i końcowym potem spryskujemy wszystkie połączenia gwintowane WD40 lub jakims preparatem podobnym

dsc04215kz9.jpg

troszke czasu musi nam WD40 penetrować wiec proponuje w tym czasie

pościągać wszystkie zapinki od gum. Za pomocą śrubokrętu płaskiego podważamy częśc blaszki a nastepnie ręką łatwo mozna zsunac blaszke z uchytu

dsc04216at8.jpg

nastepnie odkręcamy sruby mocujące tłumik środkowy z katalizatorem (w moim przypadku potrzeba była szlifierka kątowa do przeciecia śrub bo niestety nie dało sie odkręcić potem nalezało rozwiercić i na nowo nagwintować)

po "udanym" rozłączeniu katalizatora i tłumika środkowego

czynnośc ta powtarzamy i odkecamy tłumik końcowy

Po rozłączeniu obydwu tłumików ściągamy gumy mocujące

dsc04219iy7.jpg

i cały układ łatwo nam schodzi z auta.

Teraz nalezy dokładnie za pomocą szczotki drucianej oczyścić połączenie układu z katalizatorem

dsc04217ny3.jpg

A teraz to wszystko robimy odwrotnie z nowym układem, zakładamy nowy układ na gumy

nastepnie przykręcamy za pomocą srub M8x40 tłumik środkowy z katalizatorem (nie przychodzi tam żadna uszczelka)

dsc04218im0.jpg

dokrecamy 2 sruby kluczem "13" najlepiej oczkowym aby nie zniszczyć sruby

dsc04220nh2.jpg

W przypadku łączenie tłumika środkowego z tłumikiem końcowym nalezy użyć specjalnej uszczeliki (Y22DTR srednica 55mm) nakładamy uszczelka dokładnie na kołmnierz w rurze tłumika srodkowego skręcamy to za pomocą specjanych srub + sprężyna (klucz nasadka nr 15)

dsc04227sh3.jpg

dsc04228vf5.jpg

srube wkręcamy az do końca gwintu

dsc04229qf4.jpg

na koniec zakładamy wszystkie 7 zabezpieczeń na gumu (blaszki)

dsc04230fp5.jpg

i już mozemy sie cieszyć nowiutkim układem wydechowym

 

Mam nadzieje że komuś to pomoże i ułatwi prace

Moze mało profesjonalnie ale jakos jest

Pozdrawiam i zycze miłej pracy.

 

 

Autor: Unikal

Źródło: http://forum.vectraklub.pl

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.