Skocz do zawartości

Regeneracja czujnik przepustnicy D16Z5


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam CRX z silnikiem D16Z5.

 

Problem:

Uwalona wtyczka od czujnika położenia przepustnicy:

 

obraz134hj2.jpg

 

jeśli sam czujnik był sprawny, to znaczy nie wywałało błędu nr. 7 to można pokusić się o podlutowanie przewodów i wyprowadzenie gniazda na przewodach.

 

Co potrzeba nam do tego?

- mała lutownica, nawet 40W, może też być transformatorowa

- cyna

- kalafonia

- trzy kilkunastocentymetrowe przewodziki o przekroju jak przewody idące w fabrycznej wiązce do czujnika

- koszulka termokurczliwa

- taśma izolacyjna

- kawałek peszla

 

A teraz do dzieła:

Najpierw trzeba sie zabrac za uwidocznienie tych trzech małych blaszek, które wystają z czujnika. Można to zrobić tak, że lutownica lub małym brzeszczotem podtopić lub podciąc sie do samych blaszek. I już mamy sie do czego podlutować. na szczescie te ulamane blaszki zalane tworzywem czujnika są z takiego stopu co wygladem przypomina powlekany mosiądz.

 

Na zdjęciu poniżej podlutowane przewody do czujnika:

 

obraz136sf5.jpg

 

Potem trzeba nałożyć termokurcze na kazdy przewodzik i zagrzac, co by sie miedzy soba nie dotykaly.

Tak samo robimy z gniazdem pod wtyczke.

 

I na gotowo:

 

obraz139db8.jpg

 

Teraz miejmy nadzieję, że błąd nr. 7 już nam nie wyskoczy

 

 

Autor: elmer

Źródło: http://forum.samnaprawiam.com

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania