ArKos Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Przedstawię poradę odłączania Pompy Powietrza Wtórnego , nazywaną również ‘odkurzaczem’. Czym ona jest i do czegosłuży ? Pompa powietrza wtórnego ma za zadanie na zimnym silniku dostarczać dodatkowej ilości tlenu do kolektora w celu utlenienia niespalonych w komorze węglowodorów, co również powoduje szybsze nagrzewanie sie katalizatora i dopalanie spalin, silnik spełnia wtedy normy czystości spalin euro II. Jest to urządzenie, które uruchamia się zaraz po odpaleniu zimnego silnika, bardzo często słychać wtedy nieprzyjemnie"wycie", niczym odkurzacz . Pompa ta występuje w Vectrze B, w wersjach przedliftowych z silnikiem X16XEL, X18XE, X18XE1, Z18XE,Z18XEL, X20XEV, C20XEV, X25XE. W Vectrach poliftowych już tej pompy fabrycznie nie montowano – czyli zapewne jest zbędnym pseudo ekologicznym gadżetem. U mnie (x20xev) po zmianie kolektora ssącego na taki z Omegi ta pompa podawała za dużą dawkę powietrza i słychać było 'plumkanie' w wydechu, dlatego postanowiłem tą pompę odłączyć. Co nam będzie potrzebne: -klucz nr 8 - najlepiej na grzechotce, -śrubokręt płaski ‘cienki’, -taśma izolacyjna, -nożyczki/nożyk, -2 wkręty, -pusta puszka po piwie LECH, Pompa powietrza wtórnego jest zaznaczona na poniższym zdjęciu (jest to też dobre miejsce na montaż parownika gazu), strzałką oznaczono miejsce gdzie znajduje się wtyczka - którą należy w pierwszej kolejności odpiąć. We wtyczce należy rozpiąć zapinkę cienkim śrubokrętem i zsunąć dolną (żeńską) część wtyczki w dół. Zmieściłem tam nie wąską rękę, bez wyciągania akumulatora i sobie poradziłem. Odpięte wtyczki należy zakleić taśmą izolacyjną przed ewentualnym dostaniem się wilgoci. Samo odpięcie wtyczki nie wystarczy, należy jeszcze zaślepić zawór pompy (aby spaliny nie były 'samoczynnie' pchane w drugą stronę). Poniżej na zdjęciu zaznaczony jest zawór pompy powietrza wtórnego. Pod zaworem znajdują się 2 śruby, które odkręcimy kluczem nr 8. Będzie tam metalowa uszczelka- która przyda nam się do wycięcia odpowiedniego kształtu w blaszcze z puszki po PIWIE LECH ! W naszej blaszcze (zaślepce), trzeba zrobić 2 dziurki na śruby. Pod zaworem umieszczamy z powrotem uszczelkę razem z nasza"zaślepką" i skręcamy dwiema odkręconymi wcześniej śrubami. Ostatnią czynnością jest zaślepienie wężyka podciśnienia - który służy do sterowania zaworem. Ja wkręciłem odpowiedniej grubości wkręty - powinny wystarczyć. Po tak wykonanych czynnościach żadne błędy się nam nie pokazują – poniżej tego dowód… Mam nadzieję, że ta foto porada jest w miarę czytelna i komuś się przyda. Pozdrawiam Domlo. Autor: Domlo Źródło: http://forum.vectraklub.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2439-ecotec-od%C5%82%C4%85czenia-pompy-powietrza-wt%C3%B3rnego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi