Skocz do zawartości

PUNTO 2- PROBLEM Z SILNIKIEM.1200ccm 8V rocznik 2002


Gość DARECKI

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM.mam problem z tym autem polegajacy na tym ,ze zawsze jak jest odpalany na zimnym silniku -dymi na kolor szaro-czarny[ chmura dymu,aż wstyd ] i czuć mocno nie spalona benzynę ,wtedy dławi sie silnik przez jakiś czas i po chwili jest [ dławi sie i dymi około 20 sekund],ok..praca silnka jest [ zawsze] nie równomierna[ jakby wypadał cykl zapłonu] auto pali 15 /100km..podczas jazdy nagle spada moc i po wyłączeniu zapłonu[ podczas jazdy] włanczam ponownie- moc powraca..fiacik ma słabe przyspieszenie ...auto pojechało do mech-elektryka..oględziny i wnioski po podłaczeniu pod kompa sa takie; brak błedów w sterowaniu el.silnika...mechanik podmienił nowe cewki wys/nap-by wyeliminować te moje..efekt ten sam.wymienił nowe swiece-filter powietrza-rozrząd....brak efektu..zalecił wymienic wtryski benzyny--wymieniłem i dalej nic....wymieniłem sonde lambde- ciśienie na cylindach [czterech ] równe 12,9 -sprawdził mi jeszcze zawory -sa ,ok-dalej nic...masakra .co mam dalej z tym fiatem robić? już dawałem pytanie na forum allegro cafe,zero pomocy,,,dalsza wspólpraca z mechanikiem nie ma sensu-rozłozył łapy...prosze tu na tym forum osoby znajace ten temat...dzieki za rzeczowe informacje -pozdrawiam. :-(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zmień mechanika. Co za dupa, że wymienia cewki i rozrząd, jeśli jest zbyt bogata mieszanka?

 

Odszukaj czujnik temperatury silnika podający informację do ECU czyli sterownika silnika. Najczęściej to jego problem, a kosztuje 25 złotych. W starym Punto czujnik temperatury płynu chłodzącego znajduje się w okolicy termostatu-wkręcany, wtyczka 2 pinowa, jeden przewód czarny a drugi zielono-biały.

Wartość 20°C=2000 do 3000Ω 40°C=1000 do 1500Ω 80°C=250 do 400Ω.

Nie wiem gdzie jest w nowym, ale chyba nie zmieniali tego, bo silniki przeszły bez większych modyfikacji do Punto 2.

 

Tak wygląda:

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-alfa-146-fiat-punto-palio-1-2-i1742720092.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info;;;wymiane paska rozrzadu-pompy wody, napinacza ja zleciłem.auto kupiłem i tak zawsze zaczynam przygode z nowym nabytkiem..zapomniałe zaznaczyć,ze auto stało rok i z tego połowe tylko w garazu.przed tym długim postojem wszystko było ok.zakupiłem to punto od znajomego -wczesniej nim od czasu do czasu jeżdżąc... wracajac do pierwszej odpowiedzi do mojego problemu w poscie-dlaczego jeśli jest uszkodzony ten czójnik temp.. nie wychwycił go ten mechanik podłanczajac ,,kompa, ???? w tym fiaciku [ jak sie doczytałem ] jest jeszcze drugi czójnik, temp--powietrza w klektorze ssoncym..on też moze być uszkodzony...???

 

 

 

 

 

Jesssssoooo.... ta ortografia aż boli... :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maras790501

Arkos nie chciałem zakładać nowego tematu więc się tutaj podpiąłem. Z racji tego że jeżdżę na lpg. dałem sobie spokój, ale też mam problem tego typu .Na lpg ok. 8 / 100 km. a na pb. pali grubo ponad 10 litrów. Myślałem że to wtryski ( mowa o punto 1 1,2MPI) a czy możliwe że to ten czujnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos-dzieki za rady ,sprawdze ten czUjnik....i obiecam , ze poprawie sie zortografi :jupi: jeszcze pytanko; a ta nie równa praca silnika,[ na biegu jałowym ]to też wynik uszkodzonego czujnika ? powtarzam nowe swiece,kable,są wymienione rok temu,orginalne] i czy druga sonda,która jest po niżej katalizatora moze miec też wpływ na jakeś zakłucenia w pracy silnika? ja wymieniłem tą sonde ,która jest przed katalizatorem-na górze przy kolektorze wydechowym..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i czy druga sonda,która jest po niżej katalizatora moze miec też wpływ na jakeś zakłucenia w pracy silnika?

Tak z drugiej sondy też ECU bierze pomiary i porównuje z pierwszą (np.zatkany katalizator) na ich (1 i 2 sondy) podstawie generuje Short Term Fuel Trim oraz Long Term Fuel Trim. O tym zapewne pisał ArKos

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ECU nie zareaguje jeśli na wejściu będzie zbyt wysoko a na wyjściu odpowiednio mniej. On bierze sobie różnicę wskazań sond i na tej podstawie stwierdza sprawność katalizatora. Jak będzie za bogato na wejściu, to kat oczysci co sie da i pomimo, że na wyjściu będzie za wysoko, to będzie odpowiednio mniej zgodnie z algorytmem ECU czyli będzie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania