Gość maksym Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 sprawdzałem moje czujniki abs/peugeot 307/baterią 3v i po podpięciu raz świeci a po zmianie biegunów nie .To jest ok jak stwierdił mech. ale drugi czujnik raz świeci mocno a po zamianie bieg. baterii świeci słabo inaczej jak poprzedni . Czy tak powinno byc?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 sprawdzałem moje czujniki abs/peugeot 307/baterią 3v i po podpięciu raz świeci a po zmianie biegunów nie Co ci świeciło czujnik???   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Czujnik się sprawdza omomierzem a nie żarówką, oporność czujnika waha się w granicach od 1-2 kohm.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Tak jak pisał Grześ omomierz w łapki i do dzieła, jak opory już masz to najlepiej oscyloskop w łapki podłączamy do czujnika i kręcimy kołem, sprawdzamy wysokości amplitudy i równomierność ich (ma to za zadanie sprawdzenia szczeliny powietrznej i bicia piasty. Częstotliwość amplitudy to prędkość obrotu koła. Tu masz jakąś lekturę http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj_tajemnice_czujnikow.html Jeżeli nie masz oscyloskopu możesz dokonać mniej dokładny pomiar multimetrem. Czujnik odłączamy od swojego układu pracy np.(wyjęcie wtyki z elektroniki ABS) szukamy pinów z czujników wpinamy się z nastawionym zakresem multimetra na najmniejszy zakres napięć miliwolty ponieważ bez zasilania czujnika wytwarza on małe napięcie wynikające z magnetyzmu szczątkowego. Kręcimy kołem miliwolty idą nieznacznie w górę przestajemy napięcie ustaje.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mieszko Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Trzeba zacząć od tego, że występują przynajmniej dwa rodzaje czujników abs: 1. czujniki ABS indukcyjne (pasywne), posiadają cewkę i można zmierzyć ich rezystancję może to być np 1kOhm. Można sprawdzić za pomocą oscyloskopu, mniej dokładnie multimetrem albo diodą LED. Czujnik indukcyjny nie wymaga zasilania. 2. Czujniki abs Halla (aktywne), które wymagają zasilania, NIE DA SIĘ ZMIERZYĆ REZYSTANCJI CZUJNIKA HALLA. Można je sprawdzić oscyloskopem, multimetrem, lub diodą LED. Automux i Grzes997 jesteście pewni że w 307 są czujniki indukcyjne że radzicie mierzyć rezystancje? To może być mylące dla laika.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Jest to moim zdaniem proste do rozróżnienia pasywny ma dwa kable a aktywny trzy i praktycznie każdy można zmierzyć omomierzem bo w obydwóch występuje cewka.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Automux i Grzes997 jesteście pewni że w 307 są czujniki indukcyjne że radzicie mierzyć rezystancje? Tak w silniku 1,4 TU3JP (KFW) od 2001roku są czujniki 3 przewodowe zasilane z ECU , masą i sygnałem zwrotnym do sterownika. Ale kolega wie że ma aktywny bo sam podłączał jakieś 3V bateryjki ... prawda   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lefbir Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Automux i Grzes997 jesteście pewni że w 307 są czujniki indukcyjne że radzicie mierzyć rezystancje? Tak w silniku 1,4 TU3JP (KFW) od 2001roku są czujniki 3 przewodowe zasilane z ECU , masą i sygnałem zwrotnym do sterownika. Ale kolega wie że ma aktywny bo sam podłączał jakieś 3V bateryjki ... prawda Najważniejszy jest omomierz.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr Burmistrz Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Czujniki ABS typu Halla sprawdza się tylko za pomocą oscyloskopu. Omomierze mają zazwyczaj wbudowane wewnętrzne żródło napięcia i ono może uszkodzić taki czujnik.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość henryk3 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Sorki, że wcinam ale gdyby ktos potrzebował pilnej naprawy to polecam: http://www.grupapartner.pl/oferta/uslugi-partner-serwis/diagnostyka-maszyn-elektrycznych.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się