Skocz do zawartości

czujnik abs jak sprawdzić?


Gość maksym

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdzałem moje czujniki abs/peugeot 307/baterią 3v i po podpięciu raz świeci a po zmianie biegunów nie .To jest ok jak stwierdił mech. ale drugi czujnik raz świeci mocno a po zamianie bieg. baterii świeci słabo inaczej jak poprzedni .

Czy tak powinno byc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem moje czujniki abs/peugeot 307/baterią 3v i po podpięciu raz świeci a po zmianie biegunów nie

Co ci świeciło czujnik??? :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał Grześ omomierz w łapki i do dzieła, jak opory już masz to najlepiej oscyloskop w łapki podłączamy do czujnika i kręcimy kołem, sprawdzamy wysokości amplitudy i równomierność ich (ma to za zadanie sprawdzenia szczeliny powietrznej i bicia piasty. Częstotliwość amplitudy to prędkość obrotu koła.

 

Tu masz jakąś lekturę http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj_tajemnice_czujnikow.html

 

Jeżeli nie masz oscyloskopu możesz dokonać mniej dokładny pomiar multimetrem. Czujnik odłączamy od swojego układu pracy np.(wyjęcie wtyki z elektroniki ABS) szukamy pinów z czujników wpinamy się z nastawionym zakresem multimetra na najmniejszy zakres napięć miliwolty ponieważ bez zasilania czujnika wytwarza on małe napięcie wynikające z magnetyzmu szczątkowego. Kręcimy kołem miliwolty idą nieznacznie w górę przestajemy napięcie ustaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zacząć od tego, że występują przynajmniej dwa rodzaje czujników abs:

 

1. czujniki ABS indukcyjne (pasywne), posiadają cewkę i można zmierzyć ich rezystancję może to być np 1kOhm. Można sprawdzić za pomocą oscyloskopu, mniej dokładnie multimetrem albo diodą LED. Czujnik indukcyjny nie wymaga zasilania.

 

2. Czujniki abs Halla (aktywne), które wymagają zasilania, NIE DA SIĘ ZMIERZYĆ REZYSTANCJI CZUJNIKA HALLA. Można je sprawdzić oscyloskopem, multimetrem, lub diodą LED.

 

Automux i Grzes997 jesteście pewni że w 307 są czujniki indukcyjne że radzicie mierzyć rezystancje? To może być mylące dla laika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automux i Grzes997 jesteście pewni że w 307 są czujniki indukcyjne że radzicie mierzyć rezystancje?

 

Tak w silniku 1,4 TU3JP (KFW) od 2001roku są czujniki 3 przewodowe zasilane z ECU , masą i sygnałem zwrotnym do sterownika. Ale kolega wie że ma aktywny bo sam podłączał jakieś 3V bateryjki ... prawda ???;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Automux i Grzes997 jesteście pewni że w 307 są czujniki indukcyjne że radzicie mierzyć rezystancje?

 

Tak w silniku 1,4 TU3JP (KFW) od 2001roku są czujniki 3 przewodowe zasilane z ECU , masą i sygnałem zwrotnym do sterownika. Ale kolega wie że ma aktywny bo sam podłączał jakieś 3V bateryjki ... prawda ???;-)

 

Najważniejszy jest omomierz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Piotr Burmistrz

Czujniki ABS typu Halla sprawdza się tylko za pomocą oscyloskopu. Omomierze mają zazwyczaj wbudowane wewnętrzne żródło napięcia i ono może uszkodzić taki czujnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania