Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Regeneracja Vanosa silniki M50


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cała regeneracja pojedynczego vanosa występującego w silnikach M50 jest dość prostą operacją i każdy kto umie odkręcić śrubkę powinien sobie z tym poradzić

 

 

ale do sedna:

 

 

Całą regenerację zaczynamy od:

 

 

1. Kontakt i zamówienie uszczelek do vanosa

koszt 140zl + wysyłka

 

 

2. Wykręcenie vanosa z silnika oraz wymiana uszczelek.

Cała operacja jest świetnie zobrazowana na stronie

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm

 

3. Gdy już mamy vanosa na zewnętrznym musimy stwierdzić czy występuje osiowy luz na zębatce vanosa. Rozbiera się go wtedy gdy stwierdzi się owy osiowy luz na zębatce vanosa, ten luz też powoduje dziwne odgłosy typu klekot diesla.

 

 

4. Jeśli owego luzu nie stwierdziliśmy, dokonujemy jedynie wymiany uszczelek patrz punkt 2

 

 

5. Jeśłi jednak takowy luz zostanie stwierdzony przechodzimy najpierw do etapu jego eliminacji.

 

 

5.1 Obraz samego vanosa zamocowanego w imadło UWAGA WAŻNE!!! (nie należy wkręcać tłoka w "gołe" imadło, można uszkodzić powierzchnię. Najlepiej zrobić to w rękach lub założyć nakładki na szczęki imadła.

 

1_115.jpg

 

5.2 Tu odkręcamy nakrętkę mocującą koło zębate do układu vanosa.

Potrzebujemy nasadkę (18mm) i odkręcamy "kapsel"(odkręcamy w lewo)

 

2_113.jpg

 

5.3 Następna śruba (torx) ma lewy gwint czyli trzeba odkręcać w prawo.

 

 

Tak to wygląda już rozkręcone

 

3_107.jpg

 

Tu mamy właśnie element który odpowiada za luz. Jest to ta tulejka. Na zdjęciach nr 3,4 pokazana jest komora łożysk, tam właśnie możemy rozpoznać główny luz osiowy zębatki vanosa.

 

4_104.jpg

 

5.4 Na tej fotce mamy pokazane jak to ma wyglądać w kolejności (tak jakby się komuś zapomniało co i jak )

 

5_93.jpg

 

6. Aby usunąć luz należy zebrać odrobinę materiału (zaprzyjaźniony tokarz) z powierzchni czołowej pierścienia dystansowego, należy robić to po trochu i za każdym razem sprawdzać czy luz zniknął (skręcając wszystko do "kupy" z odpowiednią siłą).

 

Nie należy zbierać za dużo żeby łożyska nie miały za ciasno. Nie powinno się obracać bieżni łożysk (cienkich podkładek na skrajach komory) ponieważ są one jednostronnie utwardzane!

 

To by było mniej więcej na tyle.

 

Autor: tigwelder

Źródło: http://www.bmw-sport.pl

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.