ArKos Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Cała regeneracja pojedynczego vanosa występującego w silnikach M50 jest dość prostą operacją i każdy kto umie odkręcić śrubkę powinien sobie z tym poradzić ale do sedna: Całą regenerację zaczynamy od: 1. Kontakt i zamówienie uszczelek do vanosa koszt 140zl + wysyłka 2. Wykręcenie vanosa z silnika oraz wymiana uszczelek. Cała operacja jest świetnie zobrazowana na stronie http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm 3. Gdy już mamy vanosa na zewnętrznym musimy stwierdzić czy występuje osiowy luz na zębatce vanosa. Rozbiera się go wtedy gdy stwierdzi się owy osiowy luz na zębatce vanosa, ten luz też powoduje dziwne odgłosy typu klekot diesla. 4. Jeśli owego luzu nie stwierdziliśmy, dokonujemy jedynie wymiany uszczelek patrz punkt 2 5. Jeśłi jednak takowy luz zostanie stwierdzony przechodzimy najpierw do etapu jego eliminacji. 5.1 Obraz samego vanosa zamocowanego w imadło UWAGA WAŻNE!!! (nie należy wkręcać tłoka w "gołe" imadło, można uszkodzić powierzchnię. Najlepiej zrobić to w rękach lub założyć nakładki na szczęki imadła. 5.2 Tu odkręcamy nakrętkę mocującą koło zębate do układu vanosa. Potrzebujemy nasadkę (18mm) i odkręcamy "kapsel"(odkręcamy w lewo) 5.3 Następna śruba (torx) ma lewy gwint czyli trzeba odkręcać w prawo. Tak to wygląda już rozkręcone Tu mamy właśnie element który odpowiada za luz. Jest to ta tulejka. Na zdjęciach nr 3,4 pokazana jest komora łożysk, tam właśnie możemy rozpoznać główny luz osiowy zębatki vanosa. 5.4 Na tej fotce mamy pokazane jak to ma wyglądać w kolejności (tak jakby się komuś zapomniało co i jak ) 6. Aby usunąć luz należy zebrać odrobinę materiału (zaprzyjaźniony tokarz) z powierzchni czołowej pierścienia dystansowego, należy robić to po trochu i za każdym razem sprawdzać czy luz zniknął (skręcając wszystko do "kupy" z odpowiednią siłą). Nie należy zbierać za dużo żeby łożyska nie miały za ciasno. Nie powinno się obracać bieżni łożysk (cienkich podkładek na skrajach komory) ponieważ są one jednostronnie utwardzane! To by było mniej więcej na tyle. Autor: tigwelder Źródło: http://www.bmw-sport.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/240-silnik-benzyna-regeneracja-vanosa-silniki-m50/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi