ArKos Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 W związku z powracającym zainteresowaniem czyszczeniem silnika krokowego przedstawiam (z pamięci) w/w ... przypominając, że wszelkie manipulacje wykonujecie koledzy na swoją odpowiedzialność Na rysunku widać umiejscowienie silnika krokowego w korpusie obudowy wtrysku Punto I 1.1 55 KM SPI A oto czynności: 1. Odłączamy klemy od akumulatora (ważne , nic nie robić na żywca). 2. Zdejmujemy filtr powietrza wraz z jego obudową ( dwa zaczepy + dwie nakrętki na klucz 10). 3. Lokalizujemy silnik krokowy , zdejmujemy wtyczkę (ma blokowany zaczep) i odkręcamy silnik krokowy ( dwie śrubki na charakterystyczną gwiazdkę). 4. Silnik i kanał dolotowy w którym jest zamocowany , czyścimy delikatnie ( pokryty jest czymś w rodzaju sadzy) patyczkiem z watą i benzyną w żadnym przypadku nie wpychać i nie wyciągać trzpienia silnika krokowego w ten sposób można go wyrwać i uszkodzić bezpowrotnie. 5. Po dokładnym wyczyszczeniu i osuszeniu silnika i kanałów w korpusie , montujemy silnik i obudowę filtru powietrza, dołączamy klemy do akumulatora (silnik krokowy zrobi wtedy max wychył i wróci do pozycji gdzie kanał jest otwarty) i odpalamy auto ... wszystko powinno być OK!!! Autor: CityMatic Źródło: www.autokacik.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi