Skocz do zawartości

[silnik] Wymiana linki i napinacza sprzęgła Escort


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek proponuję odłączenie akumulatora z racji tego , że lepszy dostęp do pedalicji jest wtedy gdy odepniemy całkowicie skrzynkę bezpiecznikową. Ja tylko ją odpiąłem z zaczepów i spuściłem na podłogę. Następnie zdemontowałem cały filtr powietrza , który przeszkadza w dostaniu się do linki przy skrzyni biegów. Po demontażu filtra , odciągamy linkę do przodu auta i odhaczamy ją z ramienia . Następnie odhaczamy linkę od napinacza przy pedale sprzęgła . Pedał sprzęgła i hamulca jest na wspólnej osi. Oś należy zdemontować. Zaczynamy od zdjęcia zawleczki zabezpieczającej oą po jej lewej stronie , po czym małym młoteczkiem wbijamy oś w kierunku do środka pojazdu o jakiś milimetr . W tym momencie zwolni się nam druga zawleczka , która jest po prawej stronie pedału hamulca. Po zdemontowaniu drugiej zawleczki wypychamy z powrotem ośkę w kierunku w lewo jednocześnie wpychając od prawej strony rurkę lub wałek o śrenicy 12 - 14 mm i długości około 15 cm. Wałek ten lub rurka zabezpieczy nam tuleje dystansowe i pedału hamulca , żeby się nam to wszystko nie rozleciało. Ośka powinna wyjść bez problemu gołą ręką. Po wyciągnięciu ośki , wyciągamy pedał sprzęgła. Demontujemy z niego stary napinacz poprzez odpięcie sprężyny która go trzyma po wewnętrznej stronie pedału. Wyciągamy starą linkę , wypinając ją z uchwytu na skrzyni biegów i wyciągając następnie z uchwytu w grodzi silnika. Po wymianie regulatora (dobrze się przypatrzcie jak przychodzi mała sprężynka przy zapadce , żeby się nie pomylić ) zakładamy pedał sprzęgła w kolejności odwrotnej. Należy tylko pamiętać , żeby ośkę wbić trochę głębiej , żeby zabezpieczyć najpierw zawleczkę po prawej stronie czyli tą obok pedału hamulca potem cofamy ośkę spowrotem i zakładamy zawleczkę tą po lewej stronie. Zakładamy linkę - najpierw wtykamy ją do gniazda w grodzi silnika a puźniej do gniazda przy skrzyni. Linkę najpierw nakładamy na regulator a później naciągając ją zakładamy na ramię wysprzęglika. W zasadzie mamy już po robocie - należy tylko przycisnąć parę razy pedał sprzęgła , żeby się linka ułożyła i pozakładać puszkę bezpiecznikową i klemy na aku.

 

Na koniec dopiszę jeszcze tak :

Patrząc od lewej strony na ośkę mamy po kolei:

 

Zawleczka , metalowa ścianka , pedał sprzęgła , krótsza tuleja dystansowa (plastikowa) , metalowa ścianka , dluższa tuleja dystansowa , pedał hamulca , podkładka metalowa , zawleczka.

Na końcu ośka jest z jednej strony zaszlifowana - trzeba to trafić w otwór w trzeciej ściance metalowej.

 

Fotostory:

 

Skrzynka bezpiecznikowa na podłodze

escortnapinacz%20(1).jpg

 

Puste miejsce po pedale

escortnapinacz%20(2).jpg

 

Napinacz i zapadka

escortnapinacz%20(3).jpg

 

W środku tak jak narysowałem jest sprężyna , którą należy odpiąć , wówczas wyjdzie nam regulator.

escortnapinacz%20(4).jpg

 

Ośka bez zawleczki

escortnapinacz%20(5).jpg

 

Ośka i zawleczka

escortnapinacz%20(6).jpg

 

To jedna z możliwych postaw przy pracy - można też wywalić cały fotel - będzie więcej miejsca.

escortnapinacz%20(7).jpg

 

 

Autor: Jamszoł

Źródło: http://siec.no-ip.com/forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania