Skocz do zawartości

Astra F kręci ale nie odpala


Gość kebza

Rekomendowane odpowiedzi

...po sesji więc mogę wrócić do mego martwego auta

 

Jakiś czas temu rano wsiadłem do autka, wkładam kluczyk do stacyjki, wszystko ok, kontrolki się zapaliły, przekręciłem i...

-zakręcił ale nie odpalił po czym wszystko zgasło

-wydaje mi się że z okolic stacyjki wydobył się dymek

-wycieraczki były włączone i chyba przymarzły do szyby więc nie wiem czy to nie to bo lekko się ruszyły ale zdechły razem z resztą

-bezpieczniki sprawdziłem

-po ponownym włożeniu kluczyka i przekręceniu wygląda to tak, że żadna kontrolka się nie pali oprócz tej od auto alarmu, nawet lampka od LPG zdechła, jestem w stanie kręcić silnikiem ale ten nie odpala

-próbowałem drugi raz i to samo: kontrolki martwe, silnikiem kręci ale nie odpala

-aku sprawdzony, próbowałem też z kabli od sąsiada ale to samo - kręci ale nic poza tym.

 

Z początku obstawiałem kostkę stacyjki ale ta zdrowa - wymieniłem profilaktycznie

 

problem leżał w alarmie - jeden przekaźnik był stopiony - dlatego też w kostce był brak prądu. Problem w tym, iż pozbyłem się alarmu i teraz auto ma wszystkie potrzebne kontrolki, daje iskrę, kręci rozrusznik ale nadal nie odpala. Fakt faktem auto odpalam z kluczyka by zaskoczył immobiliser ale nie poskładałem wszystkiego do końca tylko tak by można było odpalić (kable na wierzchu, porobione obejścia) więc może tam jest jeszcze jakiś czujnik czy coś ? Immo chyba już nie bo gdy odpalałem go samymi kablami na krótko to immobiliser działał i 0 reakcji od auta było. Na wyjętej świecy zakręciłem silnikiem i poszła chmura pachnąca paliwem , dodatkowo świece były wilgotne więc paliwo też raczej jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy w tym autoalarmie nie było jakiegoś dodatkowego zabezpieczenia typu odcięcie pompy paliwa etc, masz instalację lpg odłącz ją na stałe na czas prób przez wyjęcie bezpiecznika z instalacji, cewka imo musi być bardzo blisko kluczyka by zadziałała, to że dymek leci z cylindra nie znaczy że pompa paliwa podaje paliwo sprawdź to też.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani przy pompie nic nie znalazłem ani do pompy nic nie idzie - żaden kabel

 

Z LPG mam problem bo nie mogę znaleźć bezpiecznika, odpiąłem sterownik LPG ale raczej nie o to chodziło, poszukam jeszcze/popytam gdzie szukać bezpiecznika.

 

Immobiliser sprawdziłem - działa należycie - jak nie działa to check engine miga i nawet rozrusznik nie kręci.

 

Mam dziwne wrażenie że podczas pracy rozrusznika jakby się coś dławiło - brakuje mi pewnego charakterystycznego dźwięku, coś nie tak. Jak sprawdzić czy pompa pracuje/paliwo dociera do silnika ? Pompy nigdy nie słyszałem, nawet jak auto działa poprawnie więc na słuch tego nie złapię. Zakręcić silnikiem i wykręcić świeczki i sprawdzić czy są wilgotne ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa paliwa jest w zbiorniku. mysle ze najlepszym sposobem na sprawdzenie bylo by zdjecie filtra paliwa, zlac to co w wężu zostało i wtedy zacząć kręcić rozrusznikiem - powinno zasysać paliwo i znów lać. Filtr jest pod samochodem, prawdopodobnie blisko zbiornika lub m/w po środku auta z prawej strony.

 

Pytanie teraz czy do pompy dochodzi w ogóle napięcie? Skoro nie palą kontrolki na panelu to może nie być napięcia w innych miejscach.

 

gdyby problem tkwił w samej pompie to na gazie by chodził normalnie - nie ma to żadnego powiązania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w takim razie zostaje jakaś blokada alarmu czy coś ? Alarm jest firmy Texalarm, mam do niego schemat podłączeń ale ktoś kto go montował robił to zupełnie inaczej - nic się z instrukcją nie zgadza. Alarm jest obecnie wyjęty w całości z auta, chyba że jest jakieś dodatkowe odcięcie gdzieś, które potrzebuje działającego alarmu :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy pompa pracuje/paliwo dociera do silnika

 

Na listwie wtryskowej jest taka czarna zakrętka plastykowa jak ją odkręcisz zobaczysz normalny wentyl jak w oponie, zakręć silnikiem i potem naciśnij wentyl czy tryska paliwo jak tryska to jest ok paliwo dochodzi do listwy, jak masz jakiś tam alarm i do niego schemat to na schemacie znajdziesz które kable są do odcinania jakiegoś układu starczy je skręcić razem i masz blokadę alarmu odblokowaną, jeśli masz możliwość zrób zdjęcie tego schematu i zapodaj na forum sprawdzę które wyjścia są do blokady.

 

odpiąłem sterownik LPG ale raczej nie o to chodziło

 

jak odpiąłeś sterownik to napewno nie zapali w sterowniku gazu jest emulacja wtrysków a bez sterownika wtryski są odłączone od ECU silnika, popatrz na kable które idą do sterownika czy tam nie ma gdzieś bezpiecznika gazowniki montują plus sterownika gazu bezpośrednio do akumulatora.

 

jak tam sprawa z kontrolkami świecą już czy jeszcze nie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam schemat instalacji alarmowej ale nie po polsku, w wtyczce od alarmu mój brat zrobił 2 obejścia dzięki którym auto jest w obecnym stanie czyli kręci rozrusznikiem, ma kontrolki zapalone, podaje paliwo itd...

 

[hide]

Schemat w pdf

 

http://w323.wrzuta.pl/plik/0dsULieCOxh/21b55pl[/hide]

 

obejścia obecnie zrobione to A3+A5 oraz B5+A6

 

Czarne złącze

A1 = czarny / zielony / biały (Green / White) Strona główna Ignition Switch obwodu

A2 = czarny / zielony (Green) Strona główna obwodu rozrusznika

A3 = czarny / brązowy / biały Start, Obwód pompy paliwa

X

A5 = czarny / brązowy / brązowy Uruchamianie pompy paliwa obwodu

A6 = Nie żółty / zielony używane

A7 = biały / czerwony Loop Alarm + wyzwalania

B1 = White / Black Alarm drzwi - Trigger

B2 = biały / niebieski maski alarm-trigger

B3 = White / Green Alarm hold-trig

B4 = Black 2mm2 Earth

B5= Czarny / Pomarańczowy +24 V zapłon

B6 = Różowy +24 V max. 500mA

B7 = Black / Red 2mm2 (Red) +24 V baterii

 

sry z tłumaczenie ale google tłumacz ....

 

 

 

 

Na forum nie umieszczamy linków ani materiałów chronionych prawem autorskim!

//ArKos//

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnym stanie czyli kręci rozrusznikiem, ma kontrolki zapalone, podaje paliwo itd...

 

To czego jeszcze mu brakuje by zapalił, rozrusznik oraz pompa paliwa podaje zostało jeszcze odszukać odcięcie zapłonu choć na schemacie są tylko dwa punkty blokujące ale może być jeden punkt zdublowany który odcina np pompę paliwa oraz zapłon, napisz czy układ zapłonowy jest zasilany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy DIS jest zasilmy, ściągnij osłonę silnika i na wtyczce dis sprawdź czy jest napięcie podczas kręcenia silnikiem, kurde ale nie pasuje mi tu coś w tych modelach ECU wyłapuje uszkodzenie DIS więc jak by było coś nie tak to by błąd wywalił, jutro poszukam schematu tego silnika i jego zasilania to Ci wyśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania