Skocz do zawartości

Kadett swap C18NZ --> C20NE


Gość Jabud
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Robie swapa w Kadecie z C18NZ na C20NE. Wiązka silnika jest z Kadetta C20NE 91r, a wiązka budy jest C18NZ 91r. Koło akumulatora mam skręcane wtyczki, większość kabli połączyłem kolorami, kilka mi zostało.

 

Z wiązki budy został:

-cienki niebieski - (czujnik temperatury na zegary) mam go przedłużyć i podłączyć do czujnik temp na bloku? Bo u mnie z wiązki nie wychodzi do niego żaden kabelek.

 

 

A z wiązki silnika zostało:

- cienki niebiesko-żółty - przeleciałem trochę tematów, to jest ciśnienie oleju do kontrolki na zegarach?

 

- cienki czarno-czerwony - ?

 

- cienki niebiesko-czerwony - impulsator do digitala? Mam impulsator, na linke i wychodzą z niego właśnie niebiesko-czerwony i czarny. Mam podłączyć ten niebiesko czerwony czy zostawić?

 

Pod schowkiem miałem okrągłą kostkę 5 pinową, o taką:

 

obraz414s.jpg

 

obraz415a.jpg

 

Były w niej kable:

 

 

Brązowo-niebieski

Brązowo-żółty

Brązowo-biały

Czerwono-niebieski

(Grubszy) Czerwony

 

Pierwsze 3 połączyłem kolorami z wiązką silnika.

Czwarty jest podobno od pompy paliwa, przedłużyłem go do skręcanej kostki i połączyłem kolorem.

Ostatni to podobno stały plus na sterownik. Ja go połączyłem z dodatkowym oczkiem na plusowej klemie aku. Nie jest pewnien czy tak powinienem?

 

No i wychodzi na to, że to wszystko, ale nadal coś jest nie tak.

 

Rozrusznik kręci, ale nie ma iskry i pompa paliwa się nie załącza. Wyczytałem, że za brak iskry i paliwa, może odpowiadać albo czujnik położenia wału, albo przekaźnik pompy paliwa. Podmieniłem jedno i drugie, ale nadal to samo.

Co mam zrobić? O czymś zapomniałem? Proszę o pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy kurcze nie wystarczy użyć buttona SZUKAJ albo czytać forum?

 

Identyczny temat z identycznym problemem: http://forum.samnaprawiam.com/swap-c16nz-na-c20ne-vt1222.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=swap&start=45

 

Ja nie wiem... wpaść jak do baru III kategorii,, pstryknąć palcami i czekać, aż kelner na tacy przyniesie? :-|

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy kurcze nie wystarczy użyć buttona SZUKAJ albo czytać forum?

 

Identyczny temat z identycznym problemem: http://forum.samnaprawiam.com/swap-c16nz-na-c20ne-vt1222.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=swap&start=45

 

Ja nie wiem... wpaść jak do baru III kategorii,, pstryknąć palcami i czekać, aż kelner na tacy przyniesie? :-|

 

Ja rozumiem Arkos twoją złość, ale...

 

Po pierwsze sprawdź date mojego dołączenia...

Po drugie, a wiąże się z pierwszym, nie od dziś czytam to forum...

Po trzecie czytałem ten temat, który podałeś chwile przed założeniem mojego.

Po czwarte, tam jest mowa o wiązce z Vectry i o kostkach, których u mnie nie ma. Ja mam podłączone wszystkie kable. A problem nadal nie rozwiązany.

Po piąte sprawdziłem najpierw trochę części, a nie napisałem na forum i czekałem na rozwiązanie.

 

Jeśli ktoś jest w stanie pomóc, z góry dziękuje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Skup sie na kilku przewodach;

- czerwonym

- czarnym

- brazowych

- brazowo-niebieskim (check)

- grubym czerwono-niebieskim (pompa)

 

Jak właczysz zaplon to check musi sie zaswiecic, jesli sie nie zaswieci to brakuje któregos z 4 pierwszych ww przewodów. Jesli sie zaswieci mozesz zakrecic

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale jeśli wszystko jest polutowane dokładnie i sprawdzone 3 razy to co może jeszcze być?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem Arkos twoją złość

Nie złoszczę się. Jest mi po prostu przykro.

 

sprawdź date mojego dołączenia

Pół roku to dość czasu na poznanie zasad.

 

nie od dziś czytam to forum

Być może, ale przed zadaniem pytania nie pofatygowałeś się do wyszukiwarki, i niestety skłamałeś

czytałem ten temat, który podałeś chwile
, ponieważ go NIE CZYTAŁEŚ przed założeniem tematu. Pisząc reprymendę sprawdziłem to.

 

tam jest mowa o wiązce z Vectry i o kostkach, których u mnie nie ma. Ja mam podłączone wszystkie kable. A problem nadal nie rozwiązany.

Ale przecież kolory są takie same i piszesz, że:

z wiązki silnika zostało:

- cienki niebiesko-żółty - przeleciałem trochę tematów, to jest ciśnienie oleju do kontrolki na zegarach?

 

- cienki czarno-czerwony - ?

 

- cienki niebiesko-czerwony - impulsator do digitala? Mam impulsator, na linke i wychodzą z niego właśnie niebiesko-czerwony i czarny. Mam podłączyć ten niebiesko czerwony czy zostawić?

No to w linku wyczytasz i dlatego go podałem.

 

Pod schowkiem miałem okrągłą kostkę 5 pinową, o taką:

Były w niej kable:

Brązowo-niebieski

Brązowo-żółty

Brązowo-biały

Czerwono-niebieski

(Grubszy) Czerwony

Gruby czerwony to zasilanie ECU. I powinno iść z niego a nie z aku.

Brązowo żółty i brązowo biały to o ile pamiętam diagnostyka - check.

Czerwono niebieski to pompa paliwa.

 

Rozrusznik kręci, ale nie ma iskry i pompa paliwa się nie załącza. Wyczytałem, że za brak iskry i paliwa, może odpowiadać albo czujnik położenia wału, albo przekaźnik pompy paliwa.

Albo brak jest napięcia. W komorze silnika jest czarny cienki - plus po stacyjce. Podłączony?

Z wiązki budy został:

-cienki niebieski -

On nie jest do tego dwupinowego tylko do tego pojedynczego w obudowie termostatu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przekręceniu zapłonu nie palił się check, a powinien. Za radą szymona, posprawdzałem kabelki, poczyściłem masy, ale nadal nic. Dla sprawdzenia podłączyłem brązowo-niebieski kabel z masą i lampka checka się zaświecała. Ale to nie było to. Więc zrobiłem mostek między grubym niebiesko-czerwonym, a czerwonym na przekaźniku pompy i pompa ruszyła na stałe, ale checka nadal nie było. Wyjąłem mostek i poszedłem czytać... Doszedłem do tego, że niebiesko czerwony kabel w przekaźniku pompy paliwa odpowiada za zasilanie ECU. Więc połączyłem owy kabel z grubym czerwonym z tej 5 pinowej kostki z pod schowka (. No i o dziwo, check się zapalił, pompa daje paliwo, iskra jest. I teraz moje pytanie: To co zrobiłem to jest jakiś mega drut fart, że to wszystko chodzi po takim połączeniu, czy tak powinno być? Pokręciłem chwile, ale nie załapał, dałem sobie narazie spokój, aż wszystko będzie w 100% podłączone (układ chłodzenia, pucha filtra, lambda). Z ciekawości sczytałem błędy, wyskoczyło:

 

31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału prędkości obrotowej

81 - Wtryskiwacze nr 1 i 2 - niskie napięcie

 

Pierwszym się nie przejmuje, ale co może oznaczać drugi błąd? Coś z wtryskami? Uszkodzone?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik indukcyjny - brak sygnału prędkości obrotowej

Na wyłączonym silniku ten błąd będzie zawsze. Silnik się nie obraca więc nie ma impulsów z czujnika wału.

 

81 - Wtryskiwacze nr 1 i 2 - niskie napięcie

Wskazuje na zwarcie lub brak jakiejś masy. W Motronicu 1.5 jest półsekwencja czyli wtryski leją parami - tu 1 i 2.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż teraz wyszła inna lipa... Iskra jest, pompa paliwa podaje na listwe, na wtryskach chyba jest napięcie ( odłączyłem wiązke od wtrysków i sprawdzałem, jeden pin do niebiesko czerwonego, drugi do masy i na wszystkich jest 12V), ale mimo to świece są suche. Do tego przy odpalaniu naładowny akumulator zachowuje się jak prawie rozładowany, i lekko przygasają kontrolki, ale kręci, słabo bo słabo. Po wstrzyknięciu w dolot kropelki jakiegoś samostartu silnik "odpala". Co to może być? Brakuje mi gdzieś masy? Te 3 kabeli przykręcane do głowicy są ok, odczyszczone itd. Masa przy aku też świeżo sprawdzana. Ręce mi już opadają... Jeśli ktoś umie mi pomóc, to będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość automux
81 - Wtryskiwacze nr 1 i 2 - niskie napięcie

 

Sprawdź do jakiej wartości spada napięcie podczas rozruchu.

 

Sprawdź czujnik temperatury płynu i MAF sensor.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.