Gość Jabud Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Witam. Robie swapa w Kadecie z C18NZ na C20NE. Wiązka silnika jest z Kadetta C20NE 91r, a wiązka budy jest C18NZ 91r. Koło akumulatora mam skręcane wtyczki, większość kabli połączyłem kolorami, kilka mi zostało. Z wiązki budy został: -cienki niebieski - (czujnik temperatury na zegary) mam go przedłużyć i podłączyć do czujnik temp na bloku? Bo u mnie z wiązki nie wychodzi do niego żaden kabelek. A z wiązki silnika zostało: - cienki niebiesko-żółty - przeleciałem trochę tematów, to jest ciśnienie oleju do kontrolki na zegarach? - cienki czarno-czerwony - ? - cienki niebiesko-czerwony - impulsator do digitala? Mam impulsator, na linke i wychodzą z niego właśnie niebiesko-czerwony i czarny. Mam podłączyć ten niebiesko czerwony czy zostawić? Pod schowkiem miałem okrągłą kostkę 5 pinową, o taką: Były w niej kable: Brązowo-niebieski Brązowo-żółty Brązowo-biały Czerwono-niebieski (Grubszy) Czerwony Pierwsze 3 połączyłem kolorami z wiązką silnika. Czwarty jest podobno od pompy paliwa, przedłużyłem go do skręcanej kostki i połączyłem kolorem. Ostatni to podobno stały plus na sterownik. Ja go połączyłem z dodatkowym oczkiem na plusowej klemie aku. Nie jest pewnien czy tak powinienem? No i wychodzi na to, że to wszystko, ale nadal coś jest nie tak. Rozrusznik kręci, ale nie ma iskry i pompa paliwa się nie załącza. Wyczytałem, że za brak iskry i paliwa, może odpowiadać albo czujnik położenia wału, albo przekaźnik pompy paliwa. Podmieniłem jedno i drugie, ale nadal to samo. Co mam zrobić? O czymś zapomniałem? Proszę o pomoc.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 A czy kurcze nie wystarczy użyć buttona SZUKAJ albo czytać forum? Identyczny temat z identycznym problemem: http://forum.samnaprawiam.com/swap-c16nz-na-c20ne-vt1222.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=swap&start=45 Ja nie wiem... wpaść jak do baru III kategorii,, pstryknąć palcami i czekać, aż kelner na tacy przyniesie?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jabud Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 A czy kurcze nie wystarczy użyć buttona SZUKAJ albo czytać forum? Identyczny temat z identycznym problemem: http://forum.samnaprawiam.com/swap-c16nz-na-c20ne-vt1222.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=swap&start=45 Ja nie wiem... wpaść jak do baru III kategorii,, pstryknąć palcami i czekać, aż kelner na tacy przyniesie? Ja rozumiem Arkos twoją złość, ale... Po pierwsze sprawdź date mojego dołączenia... Po drugie, a wiąże się z pierwszym, nie od dziś czytam to forum... Po trzecie czytałem ten temat, który podałeś chwile przed założeniem mojego. Po czwarte, tam jest mowa o wiązce z Vectry i o kostkach, których u mnie nie ma. Ja mam podłączone wszystkie kable. A problem nadal nie rozwiązany. Po piąte sprawdziłem najpierw trochę części, a nie napisałem na forum i czekałem na rozwiązanie. Jeśli ktoś jest w stanie pomóc, z góry dziękuje.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Skup sie na kilku przewodach; - czerwonym - czarnym - brazowych - brazowo-niebieskim (check) - grubym czerwono-niebieskim (pompa) Jak właczysz zaplon to check musi sie zaswiecic, jesli sie nie zaswieci to brakuje któregos z 4 pierwszych ww przewodów. Jesli sie zaswieci mozesz zakrecic   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jabud Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 No ok, ale jeśli wszystko jest polutowane dokładnie i sprawdzone 3 razy to co może jeszcze być?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 rozumiem Arkos twoją złość Nie złoszczę się. Jest mi po prostu przykro. sprawdź date mojego dołączenia Pół roku to dość czasu na poznanie zasad. nie od dziś czytam to forum Być może, ale przed zadaniem pytania nie pofatygowałeś się do wyszukiwarki, i niestety skłamałeś czytałem ten temat, który podałeś chwile, ponieważ go NIE CZYTAŁEŚ przed założeniem tematu. Pisząc reprymendę sprawdziłem to. tam jest mowa o wiązce z Vectry i o kostkach, których u mnie nie ma. Ja mam podłączone wszystkie kable. A problem nadal nie rozwiązany. Ale przecież kolory są takie same i piszesz, że: z wiązki silnika zostało: - cienki niebiesko-żółty - przeleciałem trochę tematów, to jest ciśnienie oleju do kontrolki na zegarach? - cienki czarno-czerwony - ? - cienki niebiesko-czerwony - impulsator do digitala? Mam impulsator, na linke i wychodzą z niego właśnie niebiesko-czerwony i czarny. Mam podłączyć ten niebiesko czerwony czy zostawić? No to w linku wyczytasz i dlatego go podałem. Pod schowkiem miałem okrągłą kostkę 5 pinową, o taką: Były w niej kable: Brązowo-niebieski Brązowo-żółty Brązowo-biały Czerwono-niebieski (Grubszy) Czerwony Gruby czerwony to zasilanie ECU. I powinno iść z niego a nie z aku. Brązowo żółty i brązowo biały to o ile pamiętam diagnostyka - check. Czerwono niebieski to pompa paliwa. Rozrusznik kręci, ale nie ma iskry i pompa paliwa się nie załącza. Wyczytałem, że za brak iskry i paliwa, może odpowiadać albo czujnik położenia wału, albo przekaźnik pompy paliwa. Albo brak jest napięcia. W komorze silnika jest czarny cienki - plus po stacyjce. Podłączony? Z wiązki budy został: -cienki niebieski - On nie jest do tego dwupinowego tylko do tego pojedynczego w obudowie termostatu.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jabud Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Po przekręceniu zapłonu nie palił się check, a powinien. Za radą szymona, posprawdzałem kabelki, poczyściłem masy, ale nadal nic. Dla sprawdzenia podłączyłem brązowo-niebieski kabel z masą i lampka checka się zaświecała. Ale to nie było to. Więc zrobiłem mostek między grubym niebiesko-czerwonym, a czerwonym na przekaźniku pompy i pompa ruszyła na stałe, ale checka nadal nie było. Wyjąłem mostek i poszedłem czytać... Doszedłem do tego, że niebiesko czerwony kabel w przekaźniku pompy paliwa odpowiada za zasilanie ECU. Więc połączyłem owy kabel z grubym czerwonym z tej 5 pinowej kostki z pod schowka (. No i o dziwo, check się zapalił, pompa daje paliwo, iskra jest. I teraz moje pytanie: To co zrobiłem to jest jakiś mega drut fart, że to wszystko chodzi po takim połączeniu, czy tak powinno być? Pokręciłem chwile, ale nie załapał, dałem sobie narazie spokój, aż wszystko będzie w 100% podłączone (układ chłodzenia, pucha filtra, lambda). Z ciekawości sczytałem błędy, wyskoczyło: 31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału prędkości obrotowej 81 - Wtryskiwacze nr 1 i 2 - niskie napięcie Pierwszym się nie przejmuje, ale co może oznaczać drugi błąd? Coś z wtryskami? Uszkodzone?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Czujnik indukcyjny - brak sygnału prędkości obrotowej Na wyłączonym silniku ten błąd będzie zawsze. Silnik się nie obraca więc nie ma impulsów z czujnika wału. 81 - Wtryskiwacze nr 1 i 2 - niskie napięcie Wskazuje na zwarcie lub brak jakiejś masy. W Motronicu 1.5 jest półsekwencja czyli wtryski leją parami - tu 1 i 2.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jabud Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Otóż teraz wyszła inna lipa... Iskra jest, pompa paliwa podaje na listwe, na wtryskach chyba jest napięcie ( odłączyłem wiązke od wtrysków i sprawdzałem, jeden pin do niebiesko czerwonego, drugi do masy i na wszystkich jest 12V), ale mimo to świece są suche. Do tego przy odpalaniu naładowny akumulator zachowuje się jak prawie rozładowany, i lekko przygasają kontrolki, ale kręci, słabo bo słabo. Po wstrzyknięciu w dolot kropelki jakiegoś samostartu silnik "odpala". Co to może być? Brakuje mi gdzieś masy? Te 3 kabeli przykręcane do głowicy są ok, odczyszczone itd. Masa przy aku też świeżo sprawdzana. Ręce mi już opadają... Jeśli ktoś umie mi pomóc, to będę bardzo wdzięczny.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 81 - Wtryskiwacze nr 1 i 2 - niskie napięcie Sprawdź do jakiej wartości spada napięcie podczas rozruchu. Sprawdź czujnik temperatury płynu i MAF sensor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się