Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie brzmi czy nowy (używany) wałek dopasuje się do głowicy i mostków.

Tak. Ponieważ wałek jest ze stali, a głowica z aluminium. Stal jako twardszy materiał zrobi sobie miejsce.

 

nie to grozi to zatarciem ?

Zatarcie grozi łożyskowaniu, czyli głowicy i mostkom, ale tylko w momencie niewłaściwego smarowania (zbyt słabego).

 

Czy jako środek smarujący czopy przy składaniu

wystarczy olej silnikowy

Oczywiście, bo tak właśnie się to robi.

 

Druga sprawa to czy smar molibdenowy (np. do przegubów), będzie ok. do

pierwszego uruchomienia (posmarowane krzywki i powierzchnia czołowa popychacza)?

Nie, nie będzie okej, bo smar zasyfi olej. Olej silnikowy polać wystarczy. Poza tym przeguby bierfelda są smarowane smarem grafitowym.

 

Czy ta procedura docierania będzie odpowiednia:

Czas docierania to się stosuje do silnika po naprawie głównej czyli wymiana tłoków, pierścieni, panewek, wału itp.

W wypadku wymiany wałków na używane wystarczy, jak dasz mu popracować parę minut na jałowym od czasu do czasu przegazowując go lekko, np 3000-3500 obr.

Poznasz, kiedy już wstępnie będzie okej, bo hydry przestaną klepać po napełnieniu się olejem. Będą klepały na początku jak diesel więc się nie wystrasz - to normalne. Mogą klepać około minuty, dopóki olej nie dotrze i nie napełni kanałów i popychaczy nominalnym ciśnieniem.

 

W temacie:

 

http://forum.samnaprawiam.com/astra-f-17d-maly-remont-duzo-pytan-vt2402.htm?highlight=popychacz

 

jest mowa o tym, żeby wyciskać olej z używanych popychaczy przed montażem.

 

Jak to jest w przypadku nowych fabrycznie napełnionych olejem ?

 

Na jednym forum spotkałem się z opinią:

 

Zakładając nowe popychacze hydrauliczne, wcisnąć ich nurniki o połowę skoku (około 2-3mm)

Wprawdzie podczas rozruchu silnik będzie pracował głośniej, ale ograniczy się w ten sposób możliwość występowania zwiększonych nacisków w pierwszej fazie jego rozruchu (kiedy układ smarowania nie jest w pełni aktywny).

 

Czy jest ona słuszna?

 

I jeszcze jedno: czy popychacze w X18XE1 są rozbieralne? Próbowałem różnych sposobów,

łącznie z wyciąganiem tłoczka kleszczami, ale nie dało rady.

 

Jak to jest w przypadku nowych fabrycznie napełnionych olejem ?
Są puste a nie napełnione olejem.

 

Czy jest ona słuszna?

Ale czytasz co się pisze?

hydry przestaną klepać po napełnieniu się olejem. Będą klepały na początku jak diesel więc się nie wystrasz - to normalne.

 

czy popychacze w X18XE1 są rozbieralne?

Da się. Ludzie je czyszczą, tylko nie widzę w tym sensu. Jak popychacz nie trzyma ciśnienia (klepie) to znaczy że jest zużyty. Czyszczenie guzik da.

 

Jeszcze jedno: czy głowicę w X18XE1 się planuje? W "Sam naprawiam WKŁ", widziałem

wzmianakę, że taka operacja nie jest przewidziana przez producenta dla tego silnika.

 

Każda głowica po zdjęciu powinna być splanowana przed powtórnym montażem.

Robocza zbiórka materiału przy planowaniu to ok. 0,1-0,15mm więc prawie nic.

To, co w książce napisali to jedno, a praktyka to drugie. Nie powinno się zakładać nie obrobionej głowicy, ponieważ takie o,1mm może powodować wyciek płynu, oleju, brak kompresji itp.

 

  • 5 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat.

Czy jest jakaś szansa aby rozpoznać który wałek rozrządu w X18XE1 jest ssący, a który wydechowy?? Oba mają te same numery oryginału (90400230) ale inne oznaczenia są różne np. na jednym jest C4 a na drugim T9. Czy ktoś może przerabiał taki temat??

 

- wałek dolotowy: ozn "C3", nr wybity R 904 002 30, in. ozn. - 42 26 i kolejne to - 15, wznios 8,5mm, koło podstawowe krzywki 36,8mm

- wałek wydechowy: "T2", ozn. R 904 002 30, 42 23 , 9, wznios 8mm, koło podstawowe 36,8mm

 

Widać są różne wersje. Generalnie "C" ssący, "T" wydechowy.

 

No właśnie widać że jednak są różne wersje gdyż te pozostałe oznaczenia (oprócz tych podanych wyżej) też mam inne

-wałek ssący 41, 02, 7

-wałek wydechowy 42, 16, 9

W każdym razie już wiadomo który jest który i jak je odróżnić. :beer:

 

  • 10 miesięcy temu...

mam astre g z silnikiem z18xe i nie wiem czy czasem nie pomylilem walkow maja takie numery;

1 walek 1 67 64 R90400230

2 walek 4 67 73 R90400230

mozecie mi powiedziec ktory wydechowy a ktory ssacy przekopalem cale google i nic wiem ze oznaczenie c to ssacy a t to wydechowy tylko na moim walkach nie ma tych literek???

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania