Skocz do zawartości

przegub przy skrzyni biegów


Gość patso

Rekomendowane odpowiedzi

witam

niedawno zabrałem się za naprawę mojego escorta.

otóż na koniec zimy na koleinie załatwiłem zwrotnice(prawą-od strony pasażera)-spadła z wachacza wyrywając półoś z przegubu przy skrzyni biegów. Obudowa gumowa została rozerwana na pół, zaś końcówka została w skrzyni biegów(obudowa metalowa-nie znam dokłądnego nazewnictwa). wyminiłem krzyżak przegubu na końcu półośki, założyłem nową gumę, całość zmontowałem. i tu pojawił się problem-otóż podczas jazdy słychć z tego miejsca szum. nie mam pojęcia jak go wyeliminować.

 

z góry dziękuję za pomoc:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli musze wymontować cały przegub ze skrzyni biegów?

widziałęm w jednym z tematów regeneracje ale dotyczyła tego przy zwrotnicy.

więc mam pytanko czy proces jest ten sam

i jak wymontować przegub ze skrzyni zeby nie ciekł olej itp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy proces jest ten sam

Ten sam. To też przegub Bierfelda.

 

jak wymontować przegub ze skrzyni zeby nie ciekł olej itp

Podnieść auto na podnośniku pochylając bokiem w przeciwną stronę. Ale i tak coś się tam uleje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
wyminiłem krzyżak przegubu na końcu półośki

 

Niepotrzebnie, wystarczylo dobrze wymyc ten który byl i złozyc. Takie przeguby napewno sa parowane.

 

W escorcie przeguby wewnetrzne sa rozbieralne i nie trzeba wyrywac calosci ze skrzyni. Dałes pod gume DUZO smaru grafitowego? Szum moze wskazywac ze pracuje na sucho.

 

No i tej półosi nie wyrwalo tylko sie wysuneła bo zwrotnica poszła na zewnatrz auta. (w tym miejscu półos ma luz wzdłuzny)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smaru dałem tyle ile było w zestawie z gumą,

krzyżak musiałem wymienić bo stary podczas holowania się uszkodził-brak jednego łożyska

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smaru dałem tyle ile było w zestawie z gumą,

To tak, jakbyś na obiad dostał 1 ziemniaczka małego.

Weź kup opakowanie 200g smaru grafitowego, zdejmij osłone i wal tam na równo z obrzeżem przegubu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wieczorem tak zrobię i napiszę o efektach:)

 

[ Dodano: 2011-05-11, 15:12 ]

po nasmarowaniu juz tak nie szumi

ale i tak nie jest dobrze-słysze jak coś tam mi obciera

wiec regeneracja mnie czeka, a jak to nie pomoże to warsztad i kilka złociszy wydatku

 

dzięki za rady:)

 

[ Dodano: 2011-05-18, 15:38 ]

auto zrobione

 

przyczyna szumu to krzywa półośka

 

przegub wewnętrzny regeneruje się inaczej niż w opisie w innym temacie

wystarczy go rozkręcić i wytrzeć w środku

 

http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje18.htm

 

pod tym linkiem są opisane przeguby

rysunek 1 przedstawia ten jaki ja czyściłem

 

200g smaru to za dużo-dałem 80g(tyle można w sklepie w paczce kupić) i już nie było więcej miejsca

 

teraz cichutko śmiga:)

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania