Gość KubaK Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Witam, U pewnego miłego starszego pana byłem niedawno podłączyć jego Zafire 2007r z silnikiem 1.9 CDTI ponieważ autko zaczeło nieziemsko mulić i pan ledwo dojechał do garażu oraz pojawił mu się check. Po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd czujnika owego filtra DPF. Oczywiście auto już nawet nie chciało za bardzo odpalać, a po odpaleniu pochodził 5 sekund i gasł. Przeglądnięte zostały wszystkie czujniki i przewody idące do DPF`a ale wszystko było OK a problem dalej występował. Pan właściciel przyznał się, że jeździł autem raczej na krótkich trasach i nie wiedział co to wypalanie tego filtra więc moje podejrzenie padło na to, że filtr jest już kompletnie zapchany więc rozkręciliśmy tłumik tuż przed filtrem tak aby tylko był tamtędy wylot spalin i po tym autko odpaliło od razu Diagnozę już znamy - zapchany filtr DPF i tu pojawia się pytanie jak go sensownie i możliwie domowych warunkach przeczyścić? Nie da się włączyć funkcji wypalania komputerem gdyż nie ma jak odpalić auta z podłączonym filtrem. Wyjąć go i próbować jakoś przedmuchać, przepłukać? Może słyszeliście o jakiejś sensownej operacji która nie kosztowała by 1000zł w górę   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 jak go sensownie i możliwie domowych warunkach przeczyścić? Blado to widzę. Może słyszeliście o jakiejś sensownej operacji która nie kosztowała by 1000zł w górę Firma w Krakowie 3 lata temu mojemu kumplowi to robiła w VC 1.9cdti. 1200zł: wycięcie DPF, wstawienie rurki, zmiana softu ECU i przy okazji wgranie jakiegoś tam innego - teraz jest 160kM, nie widzi filtra i go nie ma, znikł problem wypalania itp. Z tego co wiem takich firm jest sporo, więc w okolicy Koszalina też pewnie coś jest i być może staniało nieco.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 wycięcie DPF, wstawienie rurki, zmiana softu ECU To wiem że robią i chyba kosztuje mniej więcej tyle samo cały czas niestety. Już o tym temu starszemu panu mówiłem ale on raczej z tych co to wolą wydać kupe kasy na nowy filtr jak go wyciąć i pozbyć się problemu za połowę ceny no ale to nie moje auto... Szukając dzisiaj po googlach natrafiłem na coś takiego http://www.tunap.com/pl/nowoci/czyszczenie-filtra-czastek-stalych-dpf.html ciekawe czy by to coś podziałało...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Znajomy niedawno przebił DPFa przez srodek Tyle ze w vectrze 3.0   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Też słyszałem o czymś takim że przewiercają przez środek ale tego bym raczej nie robił nawet w czyimś aucie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzECHO Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Naprawa DPF przebijając go gwoździem, czego to Polak nie wymyśli   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KubaK Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 No to filtr znowu działa i ma się dobrze - udało się bez większych kosztów Był zatkany prawie na amen, że spaliny nie chciały już wylatywać i silnik się dusił. Czyszczenie jakąś chemią w ASO kosztowało koło 200zł po czym filtr się odetkał na szczęście, że można było odpalić fure, później tylko podpięcie pod OP-COMa i wypalanie przez 10 minut przy 3500 RPM i ponad 600*C na wydechu Fajny efekt jak rozpuszcza asfalt pod rurą wydechową   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 w oplach cdti puszke się zostawia całą, tylko trzeba ją opróżnić. Nie trzeba i nie poleca sie wspawywać żadnych rurek. Po prostu pusta puszka i tyle. Nie wolno jej też wywalić bo do niej dochodzi czujnik temperatury a on ma zostać. Nie pełni już żadnej roli ale sterownik ma go widzieć   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się