Gość Harry Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Witam panowie, mam pewien problem. Postanowiłem troche przerobić układ dolotowy w moim golfie- z racji tego że to 2.0 zdecydowałem sie na stożek. Jest dobrej jakości-pleciony z siateczki do 400 koni wiec kupiony z zapasem odłączyłem EGR i ogrzewanie powietrza w przepustnicy. Wyczyściłem przepustnice i wypolerowałem klapke na lustro wraz z wlotem od strony filtra od środka. chciałem też wyszyścić i wypolerować kolektor ale to za jakiś czas bo auto jest mi regularnie potrzebne.Po tych czynnościach zauważyłem że auto osłabło. Czy to może byc efekt tego że jest teraz wiecej zimnego powietrza w tłoku i trzeba zwiększyc dawke paliwa , czy też może(choć to według mnie bardzo wątpliwe) odłączona recyrkulacja spalin ma jakieś znaczenie. Dodam oczywiście że miejsca gdzie były wężyki szczelnie zaślepione. Prosze o poradę   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Stożek. Jego wina. Wsadź na próbę oryginalną puszkę ale nie zmieniaj nic z EGR-em czyli tak jak jest teraz zostaw. Auto odżyje. Kup sobie wkładkę filtra K&N i będzie śmigał lepiej niż na oryginalnym papierowym filtrze w puszce albo stożku. Chodzi konkretnie o objętość układu dolotowego - stracił, bo mu brakuje.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartas Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Stożek. Jego wina. dokładnie tak, przerabiałem podobny temat ze stożkiem. Na puszcze będzie lepiej Możesz też stożek odizolować termicznie od silnika i zrobić mu dolot powietrza ze zderzaka, może dostaje za mało tlenu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 sie zdaje na stożu jeżdziłem juz troche czasu nigdy nie miałem z tym problemu faktycznie stożek był mniejszy ale kurcze to nawet na logike dziwne żeby sam filtr i EGR robił takie cyrki. (Nie żebym chciał podważać waszą wiedze! ) dwa tygodnie temu golf zrobił 2000 km podróży podczas niej obserwowałem temp. oleju i nagle zaczął sie ostro grzać przy 120km/h temperatura była 96-98 stopni i musiałem jechac wolniej. Od razu po przyjeżdzie zmienilem olej filtr i termostat bo myślałem że to on, ale nie pomogło wyjąłem termostat dla testu i teraz maksymalnie sie nagrzewa do 80 stopni, wiem że woda płynie bo to logiczne ale wskaźnik nie pokazuje wzrostu temp wody. to kwestia czujnika jeszcze nie wiem ktorego ale znajde założe i termostat też.Opisuję to z termostatem bo może to ma wpływ z którejś strony... moze komputer świruje bo dużo pracy robiłem ostatnimi dniami i bedzie jeszcze więcej. MOże trzeba wykasować błędy strasznie ryje mi psyche ta sytuacja [ Dodano: 2011-04-07, 18:00 ] ale jeszcze raz-po to sie robi modyfikacje żeby dostać te kilka kucy więcej , wiec moze zamiast powracać do stanu fabrycznego ( co napewno rozwiązałoby problem) może zwiększyć proporcjonalnie dawke paliwa. Dam rade sam to zrobić miał ktoś kiedyś takiego golfa ?? czy szukać kogos od ustawiaćia map zapłonu itd?? Z gory dzieki i sorki za chaos w wypowiedziach   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Poznaj najpierw zasadę pracy silnika i teorie o jego sprawności. Stożek to do układów doładowanych. Ma mniejsze opory przepływu niż papierowy filtr. Stożek w klasycznym silniku wolnossącym jest tak samo niepożądany, jak całkowicie przelotowy wydech - silnik musi mieć opory na wydechu aby prawidłowo pracował. Budowa silnika to obliczenia. W tym też obliczenia impedancji falowej gazów spalinowych, które mają miejsce w wydechu. Ruszysz jedno i kupa - całość bierze w łeb, bo jedno z drugim jest powiązane. Poczytaj sobie www Chojnackiego, sporo ci się rozjaśni.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 to znaczy z tym się zgodze że jedno bardzo często ciągnie za sobA drugie ale co do wydechu jednak nie. miałem przez pare miesięcy zrobiony wydech przelotowy- w miescu kata była tylko mała puszeczka tej samej wielkości tyllko pusta i rura aż do wydechu koncowego. Na koncu mam takiego mugena sportowego specjalnie do 2 litrów i jak skonczyłem układ to czuc od razu różnice- spaliny nie zatrzymują sie w żadnuych gównianych puszkach tylko prościutko lekko na zewnątrz. Bardzo mądrze mówisz że Wszystko powinno być policzone dlatego jak wstawisz za dużą srednice rury to rozprężysz układ. Tylko że na sprawach mieszanek zapłonów itd mogłem zawsze polegać na moim nauczycielu który sie sćigał w 3 i 2 lidze rajdów w polsce. Teraz jestem troche tutaj zdany na siebie. Spróbuje znależdż jakiegoś mądrego faceta od Chip tutningu zobaczymy co z tego wyjdzie. Napisze od razu. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maliniak123 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 i wypolerowałem klapke na lustro wraz z wlotem od strony filtra od środka dolot nie powinien być wypolerowany w środku na lustro, wykończ papierem 100 na mokro   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 papierem 100 na mokro Chyba 1000 a nie 100... I nie powinny być na lustro wypolerowane kanały dolotowe głowicy, a kolega z tego co zrozumiałem to przepustnicę + kolektor machnął.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Harry Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 tzn na FAKTYCZNE lustro zrobiłem klapke, troche słabiej wewnętrzną część przed klapką a kolektora nie wyciagałem nawet bo kurcze czasu nie miałem. nie na lustro?? TZN nigdy tego nie robiłem, ale mam tutaj taki fajny srodek ktory sie nazywa brasso i do polerowania jest genialny, jakby zjada po troszku powierzchnie. Czyli polerować kolektor ale nie do konca tak??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 klapke Wlewu paliwa? Czy masz na myśli przepustnicę? nie na lustro? Tam, gdzie leci powietrze, to owszem, może być wypolerowane. Ale kanały w głowicy, czyli od miejsca podawania paliwa, powierzchnia powinna być lekko chropowata, zeby paliwo nie skraplało się ograniczając osiągi silnika. Poczytaj mądrych ludzi - Guy Croft na przykład, guru od silników, głowic i tuningu jednostek napędowych. Jego forum http://guy-croft.com/ A tu przykład jak: http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=6&t=2119 Widzisz tam gdzieś lustro? Na moje oko to max 1000 papier był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się